اختصاصی تیتر کوتاه؛

رکورد شکنی ثروتمندترین افراد جهان / آماری که باور نمی کنید

در سالی که طوفان‌های اقتصادی و سیاسی جهان را در بر گرفته، ثروتمندان دنیا همچنان در حال جمع‌آوری ثروت هستند و به نظر می‌رسد هیچ چیزی نمی‌تواند مانع آن‌ها شود. در این گزارش به بررسی آخرین تغییرات در این لیست پرداختیم.

رکورد شکنی ثروتمندترین افراد جهان / آماری که باور نمی کنید

به گزارش تیتر کوتاه - سال ۲۰۲۴ شاهد یک جهش چشمگیر در تعداد میلیاردرها و ثروت آن‌ها بوده است. در شرایطی که بازارهای جهانی به جنگ، ناآرامی‌های سیاسی و تورم مداوم بی‌توجهی می‌کنند، تعداد میلیاردرها به ۲,۷۸۱ نفر رسیده که نسبت به سال گذشته ۱۴۱ نفر بیشتر است و این تعداد از رکورد ۲,۷۵۵ نفر در سال ۲۰۲۱ نیز فراتر رفته است.

این لیست جدید میلیاردرها، نشان‌دهنده‌ی قدرت و نفوذ اقتصادی افرادی است که ثروت آن‌ها به میلیاردها دلار می‌رسد. در این لیست، برنارد آرنو و خانواده‌اش با ثروتی معادل ۲۳۳ میلیارد دلار در رتبه‌ی اول قرار دارند. او که مدیریت امپراتوری LVMH را بر عهده دارد، شامل ۷۵ برند مد و لوازم آرایشی از جمله لویی ویتون و سفورا است.

میلیاردر-های-جهان (9)

ایلان ماسک، بنیان‌گذار تسلا و اسپیس‌ایکس، با ثروتی معادل ۱۹۵ میلیارد دلار در رتبه‌ی دوم قرار دارد. وی به‌دلیل دستاوردهایش در صنعت خودرو و فضانوردی شناخته شده است. 

میلیاردر-های-جهان (1)

جف بزوس، بنیان‌گذار آمازون، با ثروت ۱۹۴ میلیارد دلار در رتبه‌ی سوم قرار دارد. او یکی از پیشگامان دنیای فناوری و تجارت الکترونیک است.

میلیاردر-های-جهان (2)

در ادامه، مارک زاکربرگ، بنیان‌گذار فیسبوک، با ۱۷۷ میلیارد دلار و لری الیسون، بنیان‌گذار اوراکل، با ۱۴۱ میلیارد دلار در رتبه‌های چهارم و پنجم قرار دارند. 

میلیاردر-های-جهان (3)

میلیاردر-های-جهان (4)

وارن بافت، یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران جهان و مدیر عامل برکشایر هاتاوی، با ثروت ۱۳۳ میلیارد دلار در رتبه‌ی ششم قرار دارد. 

میلیاردر-های-جهان (5)

بیل گیتس و استیو بالمر، دو تن از بنیان‌گذاران مایکروسافت، به ترتیب با ثروت‌های ۱۲۸ میلیارد دلار و ۱۲۱ میلیارد دلار در رتبه‌های هفتم و هشتم قرار دارند.

میلیاردر-های-جهان (6)

موکش آمبانی و لری پیج از گوگل، به ترتیب با ثروت‌های ۱۱۶ میلیارد دلار و ۱۱۴ میلیارد دلار در رتبه‌های نهم و دهم قرار دارند.

میلیاردر-های-جهان (7)

میلیاردر-های-جهان (8)

این آمارها نشان‌دهنده‌ی تحولات عظیم در دنیای ثروت و اقتصاد جهانی است. برای اطلاعات دقیق‌تر و به‌روزتر درباره‌ی ثروت میلیاردرها، می‌توانید به رتبه‌بندی زنده میلیاردرها مراجعه کنید. این ارقام و تحلیل‌ها، تجسم روشنی از قدرت اقتصادی و تأثیرگذاری این افراد بر بازارهای جهانی به ما می‌دهند.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر