کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۴۲۷

۱۵۰۰ پمپ بنزین خالی از سوخت/ طوفان جدیدی در راه است

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

۱۵۰۰ پمپ بنزین خالی از سوخت/ طوفان جدیدی در راه است

به گزارش تیتر کوتاه - خبرگزاری سی ان ان (CNN) به گزارش خبر زیر پرداخت:

  • نزدیک به ۱۵۰۰ پمپ بنزین در فلوریدا سوخت ندارند؛ طوفان میلتون می‌تواند مشکلات بیشتری ایجاد کند

گزارش‌ها حاکی از آن است که نزدیک به ۱۵۰۰ پمپ بنزین در فلوریدا به دلیل افزایش تقاضا و نزدیک شدن طوفان میلتون، با کمبود سوخت مواجه شده‌اند. ساکنان مناطقی که در مسیر طوفان قرار دارند در تلاش برای تأمین سوخت جهت تخلیه یا استفاده از ژنراتورهای برقی در زمان قطعی احتمالی برق هستند. 

تا ساعت ۶ عصر روز سه‌شنبه، ۱۹.۷ درصد از پمپ بنزین های ایالت فلوریدا بدون سوخت بوده‌اند، در حالی که این رقم دوشنبه تنها ۳ درصد بود. فرماندار فلوریدا، ران دسانتیس، با تأکید بر اینکه ذخایر اضطراری در حال توزیع است، از شهروندان خواست از خرید بیش از حد سوخت خودداری کنند. او همچنین از ارسال بیش از یک میلیون گالن سوخت به این ایالت خبر داد. 

با بسته شدن بندر تامپا، که یکی از مهم‌ترین نقاط ورود سوخت به فلوریدا است، نگرانی‌هایی از آسیب احتمالی به زیرساخت‌های تأمین سوخت وجود دارد. این وضعیت می‌تواند حتی پس از عبور طوفان نیز مشکلاتی در تأمین سوخت ایجاد کند.

خبرگزاری رویترز (Reuters) نیز در بخش سیاسی و حمل و نقل اعلام کرد:

  • حملات گسترده حزب‌الله علیه نیروهای صهیونیستی در مرز لبنان

روز چهارشنبه، نیروهای مقاومت حزب الله لبنان در اقدامی قاطعانه با راکت‌ها و توپخانه های سنگین، مواضع نیروهای رژیم صهیونیستی را در نزدیکی روستای لبونه واقع در مرز لبنان هدف قرار دادند. این حمله در حالی صورت گرفت که تنها یک روز پیش از آن، رژیم صهیونیستی مدعی شده بود دو تن از جانشینان دبیرکل حزب الله، سید حسن نصرالله، را ترور کرده است.

حزب‌الله که همواره در صف اول مبارزه با رژیم صهیونیستی قرار دارد، اعلام کرد که در این حمله توانسته نیروهای اسرائیلی را عقب براند. ارتش این رژیم اشغالگر نیز به شدت مجروح‌شدن سه سرباز خود در این درگیری‌ها اعتراف کرده است.

در هفته‌های اخیر، پس از ترورهای فرماندهان ارشد مقاومت توسط اسرائیل و تجاوزات زمینی به جنوب لبنان، درگیری‌ها به اوج خود رسیده است. تا کنون بیش از ۲۱۰۰ نفر از مردم لبنان شهید و حدود ۱.۲ میلیون نفر آواره شده‌اند. این در حالی است که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، بدون ارائه مستندات مشخص، ادعا کرده که دو جانشین فرمانده شهید حزب‌الله را ترور کرده است.

نایب رئیس حزب‌الله، شیخ نعیم قاسم، با تأکید بر توانایی مقاومت در پاسخ به این حملات، بر ادامه مبارزات تا زمان پایان تجاوزات تأکید کرد. وی همچنین حمایت از تلاش‌های دیپلماتیک لبنان برای برقراری آتش‌بس را اعلام نمود، اما شرط مقاومت را پایان حملات علیه غزه دانست.

  • بحران مالی بوئینگ با اعتصاب کارگران عمیق‌تر شد

شرکت بوئینگ در پی عدم توافق با اتحادیه کارگران آمریکایی، پیشنهاد پرداخت غرامت به حدود ۳۳ هزار کارگر را پس گرفت و تدابیر خود را برای مذاکراتی جدید اعلام نکرد. اعتصاب کارگران که وارد هفته چهارم شده، بحران اقتصادی شدیدی برای این شرکت آمریکایی ایجاد کرده است. بوئینگ که با کاهش درآمد و زیان‌های سنگینی روبه‌رو است، به دنبال فروش سهام و اوراق قرضه برای سرو سامان دادن به وضعیت مالی خود است. این مشکلات در حالی اتفاق افتاده است که کارگران این شرکت به دلیل حقوق پایین و حذف مزایای بازنشستگی در حال مبارزه برای حقوق خود هستند و افزایش ۴۰ درصدی حقوق خود را مطالبه می‌کنند.

  • نگرانی‌ها درباره شک و تردید در تأیید نتایج انتخابات ۲۰۲۴ در آمریکا

در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده، شک و تردید در برخی ایالت‌های کلیدی درباره تأیید نتایج انتخابات، به‌ویژه در میان جمهوری‌خواهان طرفدار دونالد ترامپ، افزایش یافته است. در چندین شهرستان ایالت‌های حساس مانند میشیگان و کارولینای شمالی، اعضای هیئت‌های انتخاباتی جمهوری‌خواه از سال ۲۰۲۰ تاکنون تلاش کرده‌اند نتایج انتخابات را به تأخیر بیاندازند یا زیر سوال ببرند. این نگرانی وجود دارد که اگر ترامپ در انتخابات آتی شکست بخورد، این تردیدها باعث ایجاد تأخیر و هرج و مرج در روند تأیید نتایج شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که در بسیاری از این هیئت‌ها، نظریه‌های توطئه درباره تقلب در انتخابات ۲۰۲۰ همچنان تاثیرگذار است و ممکن است تأخیرهایی در تأیید نتایج انتخابات ۲۰۲۴ ایجاد شود. کارشناسان نگران هستند که این امر بتواند به فشارهای سیاسی برای تغییر نتایج منجر شود و نهایتاً به هرج و مرج بیشتر در ایالات متحده دامن بزند.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر