کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۴۳۹

نه قاطع ۶۴ درصدی کارگران به پیشنهاد افزایش دستمزد!

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

نه قاطع ۶۴ درصدی کارگران به پیشنهاد افزایش دستمزد!

به گزارش تیتر کوتاه - خبرگزاری سی ان ان (CNN) در بخش اقتصاد و سیاسی به گزارش خبرهای زیر پرداخت:

  • سئول ۳۲۷ میلیون دلار برای مقابله با بحران تنهایی اختصاص داد!

مقامات شهر سئول با اعلام اختصاص ۳۲۷ میلیون دلار برای مقابله با بحران تنهایی در این شهر، گامی مهم در جهت حل این معضل اجتماعی برداشته‌اند. هر ساله هزاران نفر در کره جنوبی، عمدتاً مردان میانسال، در سکوت و انزوا جان می‌سپارند که به آن "مرگ‌های تنها" گفته می‌شود. 

بر اساس این طرح که برای پنج سال آینده برنامه‌ریزی شده است، خدمات مختلفی از جمله مشاوران شبانه‌روزی، پلتفرم‌های آنلاین مشاوره، و برنامه‌های حضوری برای حمایت از افراد تنها ارائه می‌شود. همچنین، فضاهای سبز، برنامه‌های غذایی و فعالیت‌های اجتماعی مانند ورزش و باغبانی توسعه خواهد یافت. 

شهردار سئول، اوه سه-هون، تأکید کرد که تنهایی فقط یک مشکل فردی نیست و نیازمند تلاش مشترک جامعه است. این اقدامات در حالی صورت می‌گیرد که آمار مرگ‌های تنها در سال گذشته به ۳۶۶۱ نفر رسید، که بیشتر آن‌ها مردان میانسال بودند.

  • ترامپ زیر تیغ نقد هریس

در گردهمایی اخیر با حضور کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا، بارها دونالد ترامپ، رقیب جمهوری‌خواه خود را "بی‌ثبات" و "ناتوان از خدمت" خطاب کرد. این نشست که از شبکه سی‌ان‌ان پخش شد، بخشی از تلاش‌های نهایی کمپین دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ بود. هریس بر این موضوع تأکید کرد که ترامپ تهدیدی برای اصول بنیادین کشور است و از افرادی که برای رای مردد هستند و جمهوری‌خواهان میانه‌رو خواست تا این موضوع را جدی بگیرند.

او به اظهارات شخصیت‌های نظامی ارشد که ترامپ را یک "فاشیست" نامیده‌اند، اشاره کرد و نگرانی خود را درباره تمایل ترامپ به استفاده از ارتش علیه "دشمنان داخلی" ابراز داشت. هریس همچنین تلاش کرد تا از حمایت جمهوری‌خواهان ضد ترامپ بهره‌مند شود.

هریس در این گردهمایی بر هشدار به رای‌دهندگان مردد تمرکز داشت و وعده داد در صورت پیروزی، رهبری جدیدی را به ارمغان خواهد آورد.

خبرگزاری رویترز (Reuters) نیز در بخش حمل و نقل اعلام کرد:

  • نه قاطع ۶۴ درصدی کارگران بوئینگ به پیشنهاد افزایش دستمزد!

کارگران کارخانه بوئینگ روز چهارشنبه به پیشنهاد جدید قرارداد رأی منفی دادند و به اعتصاب بیش از پنج هفته‌ای خود ادامه دادند. این رأی‌گیری، که ۶۴ درصد از کارگران به آن رأی مخالف دادند، شکست بزرگی برای کِلی اورت‌برگ، مدیر عامل جدید بوئینگ، بود. این پیشنهاد شامل افزایش ۳۵ درصدی دستمزد طی چهار سال بود. 

اعتصاب کارگران که از ۱۳ سپتامبر آغاز شده، تولید هواپیماهای ۷۳۷ مکس، ۷۶۷ و ۷۷۷ پهن‌پیکر را متوقف کرده است. اتحادیه خواستار افزایش ۴۰ درصدی دستمزد و بازگشت به طرح بازنشستگی است. رهبران اتحادیه اعلام کردند که آماده مذاکره مجدد با بوئینگ هستند. 

این بحران بر تأمین‌کنندگان نیز تأثیر گذاشته و Spirit AeroSystems اعلام کرد که ۷۰۰ کارگر خود را به مرخصی فرستاده است. بوئینگ هنوز واکنشی به این رأی‌گیری نشان نداده است.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر