کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۵۰۶
هر تبلیغ قبل از این فوتبال، فقط ۷۰۰ میلیارد تومان
در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهمترین روزنامه های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.
به گزارش تیتر کوتاه - خبرگزاری سی ان بی سی (CNBC) در بخش اقتصاد به گزارش خبرهای زیر پرداخت:
قیمت ۸ میلیون دلاری تبلیغات سوپربول
تبلیغکنندگان برای حضور در سوپربول پنجاه نهم؛ ۸ میلیون دلار هزینه کردهاند، اما مدیران صنعت تبلیغات همچنان این مبلغ را سرمایهگذاری ارزشمندی میدانند و معتقدند که بازدهی بالایی دارد. فینال لیگ فوتبال آمریکایی (NFL) که بین تیمهای فیلادلفیا ایگلز و کانزاس سیتی چیفز برگزار خواهد شد، امسال از شبکه تلویزیونی فاکس و همچنین از پلتفرم رایگان استریمینگ Tubi پخش میشود. این مسابقه به احتمال زیاد بزرگترین رویداد تلویزیونی سال خواهد بود که بهصورت زنده میلیونها مخاطب را پای تلویزیون مینشاند. امی لیفر، مدیر فروش تبلیغات DirecTV در اینباره گفت: "میزان دسترسی و تأثیرگذاری تبلیغات در سوپربول همچنان قدرت بالایی دارد. کجا میتوان ۱۰۰ میلیون بیننده همزمان داشت؟ خصوصاً در این فضای رسانهای پراکنده، مکانهای بسیار محدودی وجود دارد که چنین مقیاسی را ارائه دهند." در سال گذشته، بیش از ۱۲۳ میلیون نفر بیننده مسابقه سوپربول بودند و بر اساس گزارش GroupM، شرکت سرمایهگذاری رسانهای وابسته به WPP، تبلیغات درونبرنامهای این رویداد حدود ۵۵۰ میلیون دلار درآمد تبلیغاتی به همراه داشته است.
با وجود اینکه برندها بودجه بیشتری را به تبلیغات دیجیتال، شبکههای اجتماعی و پلتفرمهای استریم اختصاص میدهند، تبلیغات تلویزیونی سنتی همچنان بهعنوان مؤثرترین روش بازاریابی شناخته میشود، زیرا مخاطبان گستردهای را در لحظه جذب میکند و بیشترین بازدهی را برای برندها به همراه دارد. بازار تبلیغات تلویزیونی در سالهای اخیر با کاهش تعداد مشترکان تلویزیون کابلی افت کرده است. بااینحال، شرکتهای رسانهای که حقوق پخش مسابقات ورزشی زنده، اخبار و برنامههایی مانند مراسم اهدای جوایز را در اختیار دارند، همچنان سهم بیشتری از درآمد تبلیغاتی را نسبت به سایر رقبا به دست میآورند. درحالیکه به نظر میرسد بازار تبلیغات پس از یک دوره رکود در حال تثبیت است، شبکهها و پلتفرمهای استریم که دارای محتوای ورزشی زنده هستند، قطعاً وضعیت بهتری نسبت به سایرین خواهند داشت.
نیوزیلند قوانین ویزا را برای جذب سرمایهگذاران خارجی تسهیل میکند
دولت مرکز-راست نیوزیلند اعلام کرد که با هدف تحریک رشد اقتصادی، قوانین ویزا را برای جذب سرمایهگذاران خارجی تسهیل خواهد کرد. اریکا استنفورد، وزیر مهاجرت نیوزیلند، اعلام کرد که دستهبندی ویزای سرمایهگذاری این کشور "سادهتر و انعطافپذیرتر" خواهد شد تا سرمایهگذاران خارجی را برای انتقال سرمایه، مهارتها و ارتباطات بینالمللی خود به نیوزیلند تشویق کند.
او در بیانیهای گفت: "این تغییرات، رشد اقتصادی ما را شتاب میبخشد و روزهای بهتری را برای همه نیوزیلندیها به ارمغان خواهد آورد."
بر اساس این اصلاحات، که از ۱ آوریل اجرایی میشود، دو دسته جدید ویزا برای "سرمایهگذاریهای پرریسکتر" و "سرمایهگذاریهای ترکیبی" ایجاد خواهد شد. این تصمیم در ادامه تسهیل قوانین ویزا برای گردشگرانی که از راه دور کار میکنند اتخاذ شده است؛ اقدامی که هدف آن تقویت صنعت گردشگری نیوزیلند است. نیوزیلند که در سهماهه سوم سال ۲۰۲۴ وارد رکود اقتصادی فنی شد، در تلاش است تا راههایی برای تقویت رشد اقتصادی پیدا کند. در همین راستا، دولت این کشور "سرمایهگذاری نیوزیلند" (Invest New Zealand) را بهعنوان بخشی از آژانس توسعه اقتصادی بینالمللی خود راهاندازی کرده تا بهعنوان یک مرکز واحد برای جذب سرمایهگذاریهای خارجی عمل کند.
خبرگزاری رویترز (Reuters) در بخش اقتصاد به گزارش خبرهای زیر پرداخت:
افزایش تورم مصرفکننده چین به بالاترین سطح پنج ماه اخیر
نرخ تورم مصرفکننده در چین در ماه ژانویه به بالاترین سطح خود در پنج ماه اخیر رسید، درحالیکه کاهش قیمتهای تولیدکننده همچنان ادامه دارد. این روند نشاندهنده عدم تعادل در هزینههای مصرفکنندگان و ضعف فعالیتهای صنعتی است. تحلیلگران میگویند که فشارهای کاهش قیمت در چین در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت، مگر اینکه سیاستگذاران بتوانند تقاضای داخلی را تقویت کنند. علاوه بر این، تعرفههای اعمالشده از سوی رئیسجمهور آمریکا، دونالد ترامپ، بر کالاهای چینی فشار بیشتری بر پکن وارد کرده تا رشد اقتصادی خود را افزایش دهد.
بر اساس دادههای منتشرشده از اداره ملی آمار چین در روز یکشنبه، شاخص قیمت مصرفکننده (CPI) ۰.۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته که نسبت به رشد ۰.۱ درصدی ماه دسامبر تسریع داشته و از برآورد ۰.۴ درصدی نظرسنجی رویترز فراتر رفته است. تورم هستهای، که قیمتهای نوسانی غذا و سوخت را در نظر نمیگیرد، در ژانویه به ۰.۶ درصد افزایش یافت که بالاتر از ۰.۴ درصد ماه قبل بود. با وجود پیشبینی افزایش تدریجی قیمتهای مصرفکننده، قیمتهای تولیدکننده احتمالاً در کوتاهمدت همچنان در محدوده منفی باقی خواهند ماند، زیرا مازاد ظرفیت در تولید کالاهای صنعتی ادامه دارد.
شو تیانچن، اقتصاددان ارشد در واحد اطلاعات اکونومیست، در اینباره گفت: "اگر از شاخص GDP دیفلاتور (GDP Deflator) برای اندازهگیری استفاده کنیم، خروج از وضعیت کاهش قیمتها هنوز چندین فصل طول خواهد کشید."
نظر شما