بورس فروریخت

روند شاخص کل نشان می‌دهد، نماگر اصلی بورس همواره از نوسانات دلار پیروی کرده و رشد دلار مهم‌ترین سوخت روند صعودی بورس محسوب می‌شود. نزول قیمت دلار نیز در یک هفته گذشته، سبب شد تا شاخص کل به ارقام گذشته خود برگردد و کاهش ارتفاع دهد.

بررسی روند معاملات امروز بورس نشان می‌دهد، معاملات بازار سهام در دقایق ابتدایی تا حدودی در طرف مثبت نوسان بسته شد. اما رفته رفته با افزایش فشار عرضه رنگ قرمز در نقشه بورس نمایان‌تر شد و اکثر نمادهای بازار سهام کاهش قیمت داشتند. به طوری که ارزش حدود ۸۳ درصد نمادهای بازار سرمایه در روز جاری کاهش داشته است.

نگاهی به معاملات دلار نشان می‌دهد، اسکناس آمریکایی در یک هفته گذشته روز‌به‌روز نرخ‌های پایین تری را شناسایی کرده و همین امر سبب شد تا بازار سهام نیز تحت تاثیر نزول دلار قرار گیرد.

به این ترتیب بورس در روز‌های گذشته کاهش ارتفاع داد. به طوری که در اولین روز معاملاتی هفته، پس از شکست کانال ۵۰ هزار تومانی توسط دلار، شاخص کل ۷۳ هزار و ۳۸۱ واحد معادل ۳.۲۱ درصد ریخت. همچنین در روز گذشته و امروز نیز این روند ادامه یافت.

چرا که معاملات بورس روز جاری نشان می‌دهد، با وجود رشد اندک در آغاز معاملات، روند نزولی بورس ادامه یافت. به طوری که شاخص کل، طی برآیند معاملات امروز حدود ۶۲ هزار و ۸۰۶ واحد دیگر معادل ۲.۸۴ درصد این شاخص کاهش ارتفاع داد و همین امر سبب شد تا کانال قدرتمند ۲.۲ میلیون واحدی از دست برود. در نهایت نماگر اصلی تالار شیشه‌ای در تراز دو میلیون و ۱۴۵ هزار واحدی به کار خود خاتمه داد.

همچنین شاخص هم‌وزن نیز همسو با شاخص کل رفتار کرد و با افت ۲.۵۲ درصدی به سطح ۷۲۹ هزار و ۷۴۶ واحدی برگشت.

گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات امروز را ۱۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون و ارزش معاملات را ۹ هزار و ۴۴۲ میلیارد تومان نشان می‌دهد.

 

 

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر