اختصاصی تیتر کوتاه؛

قیمت عجیب خودروی لاماری در عراق / باورتان نمی‌شود!

لاماری از جمله خودروهایی است که به عنوان یک محصول مونتاژی مدتی است پایش به بازار ایران باز شده است.

قیمت عجیب خودروی لاماری در عراق / باورتان نمی‌شود!

لاماری در آخرین فروش خودرو توسط شرکت آرین پارس موتور با نرخ یک میلیارد و ۵۵۶ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

شاید جالب باشد بدانید که نرخ این خودرو در عراق کشور همسایه ما چقدر است.

لاماری که در حقیقت دانگ فنگ T۵ EVO است در بازار کشور عراق با قیمتی در حدود ۲۴۵۰۰ دلار فروخته می‌شود.

در صورتی که نرخ دلار را ۵۰ هزار تومان نیز در نظر بگیریم این خودرو نرخ ۱.۲ میلیارد تومانی خواهد داشت. این در حالی است که نرخ این خودرو در ایران در کارخانه ۱.۵ میلیارد تومان و در بازار بالای ۲ میلیارد تومان است.

لاماری۲

در ادامه به بررسی کوتاهی از خودروی لاماری می‌پردازیم. با تیتر کوتاه همراه باشید.

دانگ فنگ T۵ Evo یا همان لاماری ایما، یک خودروی پرفروش و محبوب در بازار چین و سایر کشورهاست که به عنوان یک نسخه بهبود یافته از دانگ فنگ T۵ اصلی شناخته می‌شود. در سال ۲۰۲۱، زیرمجموعه‌ای از دانگ فنگ به نام فنگ ژینگ، دانگ فنگ T۵ Evo را به بازار معرفی کرد. دانگ فنگ T۵ Evo یک خودروی به‌روز و جدید است که در واقع یک نسخه تغییر یافته از دانگ فنگ T۵ است که در سال ۲۰۱۸ معرفی شده بود.

لاماری۵

مشخصات فنی لاماری ایما

پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژر، قلب خودروی لاماری ایما است که حداکثر ۱۹۵ اسب بخار قدرت و ۲۸۵ نیوتن‌متر گشتاور را ارائه می‌دهد. در سیستم انتقال قدرت، ایما از جعبه دنده اتوماتیک دوکلاچه ۷ سرعته استفاده می‌کند.

شرکت سازنده لاماری ایما ادعا می‌کند که این خودرو در شتاب صفر تا صد، حدود ۹.۵ ثانیه طول می‌کشد و مصرف سوخت ترکیبی آن نیز در حدود ۶.۶ لیتر در صد کیلومتر خواهد بود. پیشرانه لاماری ایما، با استفاده از استاندارد عدم آلایندگی یورو ۶، طراحی شده است و همان‌طور که منتظر هستیم، از سیستم انتقال قدرت تک دیفرانسیل با دیفرانسیل جلو استفاده می‌کند.

امکانات رفاهی

این خودرو دارای امکاناتی همچون سیستم تهویه اتوماتیک، کروز کنترل تطبیقی، سیستم ورود و استارت بدون کلید، درب صندوق برقی، رادار پارک جلو و عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم پایش فشار باد تایرها، سیستم کنترل کشش، سیستم کنترل پایداری، ترمز کمکی، سیستم نگهدارنده در سربالایی، سیستم کمکی در سرازیری، چراغ‌های LED، نورپردازی داخلی با ۶۴ رنگ، شش کیسه هوا، پاور ویندوز، سانروف، سیستم صوتی مجهز به نویگیشن و سیستم تشخیص صدا می‌باشد. علاوه بر این، در تست تصادف موسسه CNCAP چین، لاماری ایما موفق به دریافت پنج ستاره ایمنی شده است.

لاماری۴

با تمام این وجود سوال مهمی مطرح می‌شود. آیا لاماری ایما ۱.۵ میلیارد تومان می‌ارزد؟ شما مخاطبان تیتر کوتاه نظر خود را با ما و سایر خوانندگان در میان بگذارید.

 

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • محسن

    هر چیز خوب رو از ایرانی ها گرفتند و بجاش استرس ، افسردگی ، غم ، عصبانیت ، خشم ،کلاهبرداری ، دزدی ، اعتیاد ، فساد ، فحشا و اختلاس و هزار بیماری دیگر به ایرانی ها دادن . دولت می ترسد واردات خودرو رو آزاد کند چون دیگر نمیتواند با سایپا و ایرانخودرو جیب مردم رو بزند .

    • عبدالله

      پیمان لوشاتو برای همین بود؛ جانا
      و السلام

  • omid

    لیاقت ایرانی آریایی بیشتر از یک ماشین بنجل چینی هست

  • ناشناس

    جالب تر اینه که کارگر من که سرامیک کاره یک سال هست که میره عراق کار میکنه و روزی 100 دلار معادل 5 میلیون تومان در روز درامد داره

  • ناشناس

    من موندم که چه قدرتی پشت این لگن سازان و مونتاژکاران دزد و کلاه بردار قرار داره؟ خیلی قویه خدائیش.

  • مجتبی

    نظری ندارم ،چون تواین مملکت اصلا نظر ما هیچ ارزشی نداره

  • جعفری

    ازتارای ۱ملیاردی سه برابر بهتر که هست ،درضمن قیمت دربازار بالای ۲تومنه جل الخالق...دوملیارد واسه ماشین چینی مفت هم گرونه

  • ناشناس

    بهترین خودرو برای ایران فقط،پراید است .
    کم مصرف ، کم هزینه و کم حجم .

  • عبدالله

    ساعت خواب!
    ذات ایرانی را تازه شناختی؟

    • کوثر

      با سلام و تحیت
      لعنت خداوند بر جماعت انحصار و ظالمین به ملت شریف و مقاوم ایران اسلامی !!!!!
      خجالت خوب چیزی است ، البته اگر این ظالمین خجالت بکشند؟؟؟!!!!
      ولله الحمد

  • متین

    وقتی معیشت رو ول می کنن میچسبن به تار مو وضعیت اقتصاد و رفاه مردم از این بهتر نمیشه

  • ناشناس

    مردم باید مالیات استفاده از تکنولوژی بهتر را بدن.در ضمن همون مبلغ به صورت یارانه هر ماه دوباره بر میگرده تو شکم خودتون پس الکی مقایسه بیجا نکنین.

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر