منتظر افت سنگین قیمت سکه و طلا باشیم؟

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه قیمت‌ها در بازار سکه و طلا به ثبات رسیده است برای ادامه روند کنونی را با نوسان ۱ تا ۳ درصدی برای بازار پیش بینی کرد.

منتظر افت سنگین قیمت سکه و طلا باشیم؟

وی کاهش قیمت‌ها، نوسانات نرخ ارز و نگرانی مردم از کاهش بیشتر قیمت‌ها را عمده‎ترین دلایل کاهش تقاضا در بازار عنوان کرد و اظهار داشت: در این هفته بازار نوسان خاصی را نخواهد برای هفته‌های آینده نیز باید دید که شرایط بازار به چه سمتی خواهد رفت. آیا این رکود و کاهش تقاضا ادامه‌دار خواهد بود یا فضای بازار بهبود پیدا می‌کند.

بذرافشان با اشاره به اینکه فضای بازار طلا و سکه در ثبات خوبی قرار دارد، اظهار کرد: در ۷۰ درصد از سال بازار در شرایط رکورد، کاهش تقاضا و  کاهش قیمت بوده است. امیدواریم ثبات قیمت‌ها مدیریت شود و ادامه‌دار باشد، و رونق به صنعت تولید طلا که در این شرایط دچار رکورد شده نیز بازگردد. 

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره ورود به سرمایه‌گذاری در حوزه طلا نیز گفت: در دو ماه گذشته نوسان سکه بین ۲۸ میلیون تا ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بوده است همچنین قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز بین ۲ میلیون و ۱۲۰ تا ۲ میلیون و ۳۷۰ هزار تومان نوسان داشته است که این رقم‌ها نشان دهنده نوسان ۱ تا ۳ درصد و گاهی ۱ تا ۵ درصدی بازار دارد بنابراین ثبات قیمت‌ها در بازار طی دو ماه گذشته به خوبی بیانگر این است که احتمالا کاهش قیمت‌های بزرگی را در حوزه و طلا و سکه نخواهیم داشت. 

بذرافشان با تاکید بر اینکه شرایط بازار التهاب ندارد، خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت موجود، شرایط برای خرید طلا و مصنوعات مطلوب است و مردم منتظر کاهش یا افزایش خاصی نباشند چناچه اگر برای خرید مصنوعات طلا و سکه تصمیم دارند، می‌توانند مثل گذشته در بازارهای معتبر خرید کنند.

بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران در بازار امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار ۲ میلیون ۳۲۵  هزار ۹۰۰ تومان شد. سکه طرح جدید ۲۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و سکه طرح قدیم ۲۵ میلیون تومان قیمت خورد. قیمت نیم سکه ۱۵ میلیون ۲۰۰ هزار تومان شد و ربع سکه به ۱۰ میلیون ۲۰۰ هزار تومان رسید همچنین قیمت سکه گرمی در بازار ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است همچنین انس جهانی طلا امروز ۱۹۳۲ دلار شد.

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر