تصاویر جدید از دسته گل ایران خودرو / ببینید پژو پارس چه شکلی شد!

پژو پارس فیس لیفت یکی از جدیدترین محصولات ایران خودرو است که تغییرات صورت گرفته در راستای استانداردسازی این خودرو بوده و در نتیجه این فیس لیفت، مجوز تولید این خودرو مجدداً صادر خواهد شد.

تصاویر جدید از دسته گل ایران خودرو / ببینید پژو پارس چه شکلی شد!

طی عکس هایی که هم اکنون به دست ما رسیده متوجه شدیم پروژه فیس لیفت پارس آغاز و نسخه های اولیه آن هم در ایران خودرو تولید شده که نشان دهنده این است که یک شاهکار جدید از این شرکت در راه است.

چندی پیش خبرهایی مبنی بر توقف تولید پژو پارس، یکی از محبوب ترین محصولات داخلی، منتشر شده بود که پس از آن جوابیه ای از ایران خودرو ارائه نشد و علت این قضیه مبهم باقی ماند. اما حالا با توجه به عکس ها و اطلاعاتی که به دست ما رسیده دلیل این توقف تولید را فهمیدیم.

دلیل توقف تولید پژو پارس چه بود ؟

از آن جایی که پژو پارس با توجه به طراحی چراغ ها و سپرش نمی توانست استانداردهای جدید مربوط به چراغ و عابر پیاده را پاس کند، سازمان استاندارد دستور توقف تولید این خودرو را صادر کرد تا ایران خودرو فکری به حالش کند و تغییرات لازم را در راستاری استانداردسازی این محصول به وجود بیارود.

مشکل چراغ ها و سپر قدیمی پارس چه بود ؟

همان طور که می دانید چراغ های قدیمی پارس قابلیت تنظیم ارتفاع از داخل کابین را نداشت و به همین دلیل نمی توانست استانداردهای جدید مربوط به چراغ های جلو را پاس کند. از طرفی دیگر سپر این خودرو نیز در زمان برخورد با عابر پیاده آسیب جدی ای به زانویش وارد می کرد و موجب پرت شدن شخص به سمت خیابان می شد، از این رو پارس در تست استاندارد عابر پیاده نیز رد می شد و مجوز لازم را دریافت نمی کرد.

پارس۳

به همین دلیل ایران خودرو از سازمان استاندارد فرصت خواست تا تغییرات مد نظرش را بر روی چراغ و سپر پارس ایجاد کند اما قطعه سازان پس از ۶ ماه تلاش، نتوانستند به چراغ های قدیمی پارس، موتور برقی برای جابجایی کاسه اضافه کنند. از این رو تصمیم گرفتند تا با وجود افتضاح شدن چهره این خودرو، راحت ترین و کم هزینه ترین راه حل ممکن یعنی جایگزینی چراغ های آریسان را انتخاب کنند.

 چراغ های جدید پارس چه ویژگی هایی دارد ؟

طراحی چراغ های جدید پارس یا همان چراغ آریسان تقریباً از اول بروز بوده و تنظیم ارتفاع داشته، اما با توجه به اطلاعات بدست آمده، قرار است از لامپ های دو کنتاکت H4 استفاده شود که این تغییر خود نوعی عقبگرد محسوب می شود و کیفیت نورپردازی را با افت همراه می کند.

سپر جدید پژو پارس فیس لیفت چه ویژگی هایی دارد ؟

سپر جلوی پارس فیس لیفت نیز فقط در اندازه محل قرارگیری مه شکن ها با آریسان متفاوت است. از آن جایی که هزینه و وقت زیادی برای طراحی دی لایت پارس شده بود، لذا ایران خودر تصمیم گرفت تا با کمی تغییر در سپر آریسان، مه شکن و دی لایت پارس را در آن جانمایی کند.

سپر عقب پارس نیز کمی تغییر کرده و دیگر خبری از نوار مشکی رنگ نیست تا طراحان، نمای پشت این خودرو را هم با موفقیت بهم بزنند و از جذابیتش بکاهند. توجه داشته باشد که زه درهای پارس فیس لیفت نیز حذف شده تا بخش جانبی با دیگر قسمت های خودرو هماهنگ تر شود.

پارس۱

با کمی دقت به سپرهای جدید پژو پارس فیس لیفت، یاد پیکان با سپر جوشن می افتیم که حتی حدود ۲۰ سال پیش هم مورد استقبال مردم قرار نگرفت و اکثراً آن تغییر را موجب زشت شدن پیکان می دانستند.

ظاهر پژو پارس فیس لیفت بهتر شده یا بدتر ؟

در نهایت با فشارهای درست و بجای سازمان استاندارد که در جهت بهبود محصول اعمال می شد و همچنین تنبلی و راحت طلبی طراحان ایران خودرو، پروژه فیس لیفت یکی از محبوب ترین خودروهای ایران به بدترین شکل ممکن انجام شد تا احتمالاً پس از تحویل، با موج بزرگی از نارضایتی مشتریان نسبت به ظاهر این خودرو رو به رو شویم.

این پروژه فیس لیفت را می توان با تغییراتی که سال ها قبل برای زانتیا به وجود آمده بود برابر دانست زیرا آن تغییرات نیز موجب شکست خوردن فروش زانتیا در بازار شده بود و احتمالاً آن تجربه بد این بار برای ایران خودرو نیز تکرار شود.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • احمد

    این چیه درست کردن .واقعا که وقاحت روبه سر حدش رسوندن

  • علیرضا

    ایران خودرو بهتر است یه فکری به حال ورق های نازک خودروهایش بکند تا این تغییرات افتضاح تغییر بدهید ولی نه به این زشتی چرا اریسان ؟چرا طرحی جدید و زیبا نه ؟

  • حمید رضا

    ایران خودرو و سایپا یه فکری به حال نصب پلاک های کج و نادرست خود هم بکنند بد نیست این خودروهای بی ریخت رو بیشتر از ریخت نندازید

  • وحید

    اگه میخاد به این زشتی باشه واقعا از رده خارج کنید و خودرو جایگزین بدید سورن فول یا تارا دستی فول و یا دنای فول فکر نکنم هیچ کس از منتظران پارس قبول کنند همچی طرح افتظاحی رو

  • داوود

    من اسمم پاییز در اومده
    اگه قراره این طرح زشتا بدن بهم همون بهتر که برم از تو بازار تهیه کنم واقعا این طرحا از کجا اوردید

  • بهمن

    فقط میرسلیم .. درشکه چی ،😂😂

  • مدی

    خود اونایی که آریسان دارن میرن جلوپنجره و چراغ پارس میندازن حالا اینا اومدن رو پارس چراغ آریسان انداختن😂😔

  • محسن

    خدا لعنت کنه کسی که اینو طراحی کرده

  • اکبر

    باورت نمیشه ماشینهای ایران خودرو از بنز و لکسوس باارزش ترن

  • محسن

    یعنی باید چی گفت
    هی چراغ سپر عوض میکنن ومیگن فیست لیفت
    تا کی میخایین یه ماشینا تولید کنید

  • ناشناس

    خاک تو سرتون با ایده‌های مزخرف

  • ایران.عزیز

    هیچ نظری ندارم .فقط میتونم به شما بخندم .که این مسخره بازیها جوابی ندارد

  • الله

    باید بگیر قیر ریییید ایرانخودرو جدید

  • مهدی

    بابا تو را خدا این چه طراحی هستش که انجام دادید به خدا یه بچه مدرسه ای بهتر از شما طراحی میکنه حیف پژو واقعا حیف

  • الهه

    باعث تاسف واقعا صنعت خودرو سازی دنیا به کجاها رسیده ایران عقب افتاده به کجا رسیده

  • امیر علی

    بخدا خراب کردند همه چی رو همون طرح قبلی بود بهتر از نیم طرح آریسان اینا چه تصمیم های میگیرند همون طرح قبلی بهتر از این طرح است دیگه این چیه که کیفیت ماشین رو بد شکل کرده

  • فقط خدا

    خاک تو سر تون

  • سید یحیی پورموسوی

    بخدا دارن کاری میکنند که بقیه کشورها نه فقط به ما می خندند بلکه مارو مسخره میکنند من حالا ۵ ماه منتظرم نوبت من پاییز هستش ولی اگه ماشین به این حال هستش نمیخوام این دیگه چه ماشین زشتیه خدا از این کسی که این طرح رو داده ازش نگذره به خونش نرسه بگو امین

  • ناشناس

    صندلی های جلو بخصوص راننده خسته کننده است و زودکمردرد می آورد

  • B.m

    پرواز هم میکنه ! چه جالبه ! احتمالا سپر ساز دیگه قطعه رو نداده طرح جدید خفنی زدن ...

  • منصور

    مطمئن باشید ایران خودرو کار بهتر بلد نیست.

  • ناشناس

    دهنتون سرویس اگه این مدلی من ریدم تو مدلتون
    با اون ایده جمع کنید این مسخره بازیا را اول ماشین هایی که قول دادین بدین دست مردم و بعدش هر کاری دلتون خواست بکنید اصن سپر پراید و تیباو ساینا و کوییک بزارین روش

  • ناشناس

    جلوش مثل پیراید ۱۳۱ میمونه

  • رجبعلی از اشکور

    ویران خودرو این نام برازنده این شرکت سازنده ارابه مرگ ؛ و مرکز چ پاووله جیب ملت ایران است

  • فیتله

    شما جماعت سازنده خودرو بانی علاوه بر تلفات جانی و مالی ملتید باعث سرافکندگی ملت ایران نیز هستید ؛

  • ناشناس

    بیشرف عالم مسولیت ایران خودرو

  • احمدلو

    سپر۱۳۲گذاشتن روش خیلی خنده دارشده این یه نوکلاه روسرمردم بدبخت

  • ناشناس

    اسباب بازیهای مسخره بیریخت ایرانی

  • ناشناس

    خر همون خره فقط پالونش عوض شده !!تا این مهندسان محترم در صنعت ایران هستند ملت ایران رشدی نخواهند کرد

  • منتقد

    واقعا نتونستن یک فکری بحال چراغ بکنن؟؟

    بنظر من هدف چیزی دیگه ای باشه

  • ف

    این دزدا سپر آریسان رو دستشون مونده بوده گفتن چه فکری کنیم فروش برن، الکی توقف رو تولید که این سپرهای آریسان رو ،رو پارس پیاده کنن ،ای داد از این همه پستی

  • RIp Ali Mor

    چه وضعیه دلمون به ی پژو پارس خوش بود که اونم ریدن توش

  • اسماعیل

    تغییرات چراغ جلو و سپر عقب واقعا افتضاح
    خواهشا کاری به ظاهر پژو نداشته باشید

  • ناشناس

    این طرح و از تو لپ لپ در اوردید ؟؟😉😉

  • ناشناس

    الله اکبر از این همه جلال، الله اکبر از این همه شکوه

  • وحید

    پژو پارس یک مزیت نسبت به ماشین های دیگه داشت اونم از دست داد

  • حسین

    نظرات رو خوندم از صد نفر تمام صد نفر خندیده بودن و مسخره کردن یکی نگفت خوب شده ...اونوقت چطور خود شما به هنر خودتون خندتون نگرفته

  • هادی

    😂😂😂😂😂😂😂😂چه خوشگل

  • ناشناس

    حداقل بفکر کولر باشید که از موتور جدا کنید

  • ناشناس

    واقعآ چقدر باید از دیگر کمپانی های سازنده اتومبیل سازی عقب باشیم دیگران بفکر استاندار بودند و جذابیت و قطعات با کیفیت و راحتی راننده و سرنشین ها و کم مصرف بودند اتومبیل هستند
    واقعآ چقدر بی فکری و چقدر بی کیفیتی....
    کمی هم بفکر راحتی مصرف کننده باشید

  • یوسف

    این دیگه چیه تمام تصوراتم از پارس خراب شد من خودم پارس دارم بهش نشون دادم دهن باز کرد گفت این چیه؟؟🤣🤣😆

  • حمید

    فکر کنم تعدادی سپر پیکان در انبارها باقی مانده که با این طرح استفاده میشه.
    ماشین ایران خودرو مثل دوست هرچی قدیمی تر بهتره

  • ناشناس

    ،،،😂😂😂🤣🤣🤣🤣

  • اقتدار ملی

    چشه خیلی هم خوبه سپر سپره زشت قشنگ نداره حتما میخواهید چهارتا طراح نخبه که تو برترین خودرو سازی دنیا فعالیت می‌کنند رو ناراحت کنید تا اونا هم تصمیم به مهاجرت بگیرند.واقعا که

  • آرمین

    حیف این ماشین نیس به فکر کیفیت ماشین باشید نه اینکه برین چراغ های بد ترکیب یه وانت میزارین

  • نیما

    آشغال بود آشغال تر هم شد 😂 اون از وضعیتی که کیفیت سقف و بدنه اش داشت حالا که مشتریشون داره میپره سپر پیکان رو بکار اوردن قبلیش یکم قیافه داشت الان ریده شد بخصوص با اون سنسور داغونی که گذاشتن😂

  • ناشناس

    به جای رشته های ابکی که کاری هم براش پیدا نمیشه رشته طراحی خودرو بذارید تو دانشگاه ها بی سوادهای مفت خور

  • ناشناس

    داداش شما همون پیکان موتور انگلیسی تولید کن شرف داره به تولیدات جدیدت

  • مهدی

    بله

  • عماد

    میگما بز و بستنی مگ داریم
    نح به اون ورق هاشون
    نح به چراغ اریسان
    خیانت به خوانواده پژو 😂

  • مهدی

    سلام بارس بهترين ماشین است ازتمام ماشین های دنيا سراست قدرشناس نيستم ماشین به‌این خوبی راداریم

  • ناشناس

    سارا کلاس سوم دبستان ازتهران

  • حسین

    باسلام آقایون مدیرمسئول ایران، خودروبسه، دیگه بیشترازاین آبروریزی نکنیدمامردم به، عمل کرد شمامهندسین تأسف میخوریم أ

  • ZED

    ماشینای ایران‌خودرو و سایپا هرچی میرم جلوتر هی بدتر میشن

  • ناشناس

    بخدا الان بگن ثبت نام میکنیم یه ماه میدیم بقران قسم همه اینایی که نظردادن زشت به دردنمیخوره اولین نفرمیرن ثبت نام میکن داریم خودمون بازی میدیم ..

  • سلطان

    از سرتون هم زیادیه

  • میر سلیم

    واقعا این خودرو زیبا هیچ فرقی با آزرا یا سیویک نداره

  • ناشناس

    سلام به نظر من این و تولید کننده بهتره
    با این کار آبروی هر چی خودرو ساز ایرانی،(طراح) تو خارج کشور و می برن ،

  • ناشناس

    داداشا لطفاً از این ماشین بکشید بیرون چون آبروی خودتون می‌ره با صنعت خودرو سازیتون

  • ELX

    این دیگه چه کوفتیه؟
    پژوپارس الان دقیقا چه مشکلی داره که ایطوریش کردن😑
    بلد نیستین گند میزنین خب کلا از رو خط تولید بردارین

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر