ریزش قیمت سکه در راه است؟

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به کاهش یک میلیون تومانی قیمت سکه در بازار تغییر نرخ ارز و اخبار مثبت سیاسی و اقتصادی را مهمترین عامل کاهش قیمت‌ها عنوان کرد.

ریزش قیمت سکه در راه است؟

 نادربذرافشان رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره کاهش قیمت‌ها در بازار سکه و طلا گفت: کاهش نرخ ارز و اخبار سیاسی و اقتصادی باعث کاهش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه شد.

وی افزود: قیمت‌ها امروز در بازار کاهشی بود، قیمت انس جهانی به ۱۹۱۴ دلار کاهش یافت در بازارهای داخلی نیز هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۵۶ هزار تومان کاهش به ۲ میلیون ۲۹۸ هزار تومان رسید.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به تخلیه ۳۰۰ هزار تومانی حباب سکه، اظهار داشت: سکه تمام طرح جدید در بازار یک میلیون تومان کاهش قیمت داشت، طرح قدیم ۷۵۰ هزار تومان، نیم سکه ۳۵۰، ربع سکه ۴۰۰ و سکه یک گرمی بانک مرکزی نیز ۱۵۰ هزار تومان کاهش قیمت داشته است.

بذرافشان با بیان اینکه تقاضا همچنان در رکود قرار دارد، گفت: از ابتدای سال تقاضا و قیمت‌ها روند کاهشی داشته است که این افت باعث افزایش رکود در بازار سکه طلا شده است و هر روز هم دارد تشدید می‌شود.

وی اضافه کرد: طی سال‌های گذشته در این مقطع از سال چنین شرایطی نداشته‌ایم، رکورد و کاهش قیمت و تقاضا شدید شده است و شرایط به‌ویژه برای تولیدی‌های این صنعت خوب نیست. از ابتدای سال تولید ۳۰ درصد کاهش یافته و در ماه محرم نیز بیشر شده که همین امر باعث آسیب به بخش تولید طلا شده است.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در پیش‌بینی از روند قیمت‌ها در روزهای آینده نیز گفت:  باید ببینیم انس جهانی و نرخ ارز داخلی چه تغییری می‌کنند اما باتوجه به اینکه احتمال اینکه در روزهای آینده اثر کاهشی یا افزایشی محسوس داشته باشیم کم است.

آخرین قیمت طلا در بازار

بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران در بازار هر گرم طلای ۱۸ عیار ۲ میلیون ۳۰۰ هزار ۷۰۰ تومان شد. سکه طرح جدید ۲۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و سکه طرح قدیم ۲۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قیمت خورد. قیمت نیم سکه ۱۵ میلیون و ۵۰  هزار تومان شد و ربع سکه به ۱۰ میلیون و ۵۰ هزار تومان رسید همچنین قیمت سکه گرمی در بازار ۶ میلیون تومان است همچنین انس جهانی طلا ۱۹۱۴ دلار شد.

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر