دستمزد ۹۰۰هزار دلاری برای متخصصان هوش مصنوعی

شرکت‌هایی مثل نتفلیکس، آمازون و متا حاضرند برای جذب متخصصان هوش مصنوعی سالانه تا ۹۰۰ هزار دلار دستمزد بپردازند.

دستمزد ۹۰۰هزار دلاری برای متخصصان هوش مصنوعی

شرکت‌هایی مثل آمازون، متا و نتفلیکس با تعیین دستمزدهای سالانه شش‌رقمی تا ۹۰۰ هزار دلار به‌دنبال جذب استعدادهای حوزه هوش مصنوعی هستند. با توجه به اینکه متخصصان زیادی در این حوزه وجود ندارد، رقابت در جذب این افراد موجب افزایش فزاینده رقم حقوق پیشنهادی به آنها شده است.

به گزارش وال استریت ژورنال، آگهی‌های استخدام درزمینه هوش مصنوعی مولد از ابتدای امسال میلادی در وب‌سایت Indeed چهار برابر شده است. این تقاضای بالا در کنار محدودیت تعداد نیروی متخصص باعث شده که شرکت‌ها دستمزدهای شش‌رقمی به افراد پیشنهاد کنند تا آنها را به استخدام خود درآورند.

آمار-استخدام

ماه گذشته، نتفلیکس با پیشنهاد حقوق سالانه ۹۰۰ هزار دلاری برای جایگاه شغلی مدیر محصول هوش مصنوعی خبرساز شده بود. حالا شرکت Hinge هم درحال جذب معاون هوش مصنوعی با حقوق سالانه ۳۹۸ هزار دلاری است. از سوی دیگر، آمازون هم آگهی استخدام مدیر ارشد درزمینه هوش مصنوعی مولد و علوم کاربردی را با حقوق سالانه ۳۴۰ هزار دلاری منتشر کرده است.

جذب متخصصان هوش مصنوعی تنها محدود به شرکت‌های فناوری نیست

این مسئله فقط به شرکت‌های فناوری محدود نمی‌شود. شرکت مالی Capital One با پیشنهاد حقوق ۳۲۵ هزار دلاری، به‌دنبال جذب یک مهندس ماهر درزمینه هوش مصنوعی مولد است. والمارت نیز می‌خواهد برای پلتفرم هوش مصنوعی خود یک مدیر ارشد استخدام کند و بین ۱۶۸ تا ۲۵۲ هزار دلار به او حقوق سالانه خواهد داد.

حتی افراد نه‌چندان ماهر نیز می‌توانند با یک مدرک دانشگاهی درآمد خوبی در این حوزه داشته باشند. برای مثال، متا در یک آگهی استخدام به‌دنبال جذب یک مهندس هوش مصنوعی مولد با حداکثر حقوق سالانه ۱۳۷ هزار دلاری است که به‌تازگی از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده باشد. انویدیا هم آگهی استخدامی را برای یک متخصص تحقیقات هوش مصنوعی مولد با حقوق بین ۱۵۶ و ۲۴۷ هزار دلاری منتشر کرده است.

نمودار-تغییر

با افزایش توجهات نسبت به فناوری هوش مصنوعی مولد خیلی از شرکت‌ها به توسعه ابزارهای مختلفی در این زمینه مشغول شده‌اند یا استراتژی حرکت در این مسیر را در سر دارند. اما کمبود نیروی متخصص شرایط را برای این شرکت‌ها سخت کرده است.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر