کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۳۳

از اختصاص وام‌های جدید به مناطق روستایی تا کاهش نرخ بیکاری

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیر اقتصادی در سراسر جهان داریم.

از اختصاص وام‌های جدید به مناطق روستایی تا کاهش نرخ بیکاری

روزنامه واشینگتن پست (The Washington Post) در تاریخ ۱۸ آگوست ۲۰۲۳ ( ۲۷ مردادماه ۱۴۰۲) در بخش اقتصادی و بین‌الملل اعلام کرد:

 

  • صدور درخواست پایان جنگ اوکراین

نماینده عالی سازمان ملل در روز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای حملات علیه غیر نظامیان در اوکراین را محکوم کرد و از کشورهای عضو سازمان ملل خواست تا همه تلاش خود را برای صلح به کار گیرند. وی در جلسه شورای امنیت سازمان ملل که به درخواست روسیه تشکیل شد گفت: «پایان دادن به این جنگ وحشیانه ضروری است.»

 

  • تورم، اصلی‌ترین چالش است

فیچ( شرکت خدمات مالی امریکایی) اعلام کرد که تورم و افزایش نرخ بهره همچنان ریسک‌های اعتباری اصلی هستند. مشکلات شامل: چالش املاک و مستغلات تجاری، چالش‌های بهبودی چین پس از کووید، تغییرات آب و هوا، مشکلات جمعیتی، درگیری سایبری و گسترش سریع هوش مصنوعی به عنوان یک اختلالگر فناوری از خطرهای اصلی بلند مدت هستند.

The Washingto Post 18 August

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) نیز در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

 

  • کاهش نرخ بیکاری در امریکا

بر اساس داده‌های وزارت کار که روز پنجشنبه منتشر شد، تعداد امریکایی هایی که برای نخستین بار درخواست بیکاری کردند، هفته گذشته با ۱۱۰۰۰ نفر کاهش به ۲۳۹۰۰۰ نفر رسید و از بالاترین رقم چهار هفته گذشته عقب نشینی کرد. اقتصاد ایالات متحده در ماه جولای با ایجاد ۱۸۷۰۰۰ شغل باعث شد تا نرخ بیکاری از ۳.۶ درصد به ۳.۵ درصد کاهش پیدا کند.

 

  • اقدام ویژه چین برای مناطق آسیب دیده

بانک مرکزی چین ۴.۹ میلیارد دلار برای شرکت‌های کوچک و شکست خورده در نظر می‌گیرد. این بانک ۳۵ میلیارد یوان معادل ۴.۹ میلیارد دلار وام برای حمایت از شرکت‌های کوچک و مناطق روستایی آسیب دیده از بلایای طبیعی ارائه خواهد کرد. این وجوه از طریق وام دهندگان تجاری تامین خواهد شد.

Financial Times 18 August

روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) همچنین در بخش سیاسی و اقتصادی اعلام کرد:

 

  • کشورهای غرب افریقا آماده مداخله نظامی در نیجر

عبدالفتائو، کمیسیونر امور سیاسی، صلح م امنیت ECOWAS گفت: « هیچ کس شک نداشته باشد که اگر همه چیز شکست بخورد، نیروهای مختلف غرب افریقا اعم از نظامی و غیر نظامی آماده پاسخگویی به ندای وظیفه هستند. وی تاکید کرد که در صورت شکست ابزارهای دیپلماتیک برای بازگرداندن نظم قانونی نیجر، کشورهای غرب افریقا آماده مداخله نظامی هستند.

 

  • روند افزایشی نرخ بهره توسط فدرال رزرو

بر اساس صورت جلسه دو روزه پایان ژوئن، مقامات فدرال رزرو ایالات متحده به دلیل روند صعودی تورم، درها را برای افزایش نرخ بهره باز می‌گذارند. فدرال رزرو در ۲۶ ژوئیه نرخ بهره خود را ۲۵ واحد افزایش داد که بالاترین میزان در ۲۲ سال گذشته بوده است.

The New York Times 18 August

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر