کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۴۷

از رشد ساخت‌وساز مسکن در آمریکا تا کاهش ذخایر ارزی بانک مرکزی چین

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیر اقتصادی در سراسر جهان داریم.

از رشد ساخت‌وساز مسکن در آمریکا تا کاهش ذخایر ارزی بانک مرکزی چین

روزنامه واشینگتن پست (The Washington Post) در تاریخ ۲ سپتامبر ۲۰۲۳ ( ۱۱ شهریور ۱۴۰۲) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

 

  • اقدام بانک خلق چین در راستای بهبود وضعیت اقتصادی

بانک خلق چین روز جمعه تصمیم گرفت تا نسبت ذخایر الزامی را کاهش دهد تا نقدینگی بیشتری در بازارهای داخلی فراهم کند. بر اساس بیانیه بانکی، نسبت ذخایر ارزی مورد نیاز از ۱۵ سپتامبر ۲۰۰ واحد پایه از ۶ درصد به ۴ درصد کاهش می‌یابد. این نخستین اقدام کاهش ذخایر ارزی بانک مرکزی در امسال است. این حرکت به دنبال تضعیف یوآن و کمک به بهبود شرایط اقتصادی است.

 

  • اثر توقف تولید ناخالص داخلی بر اقتصاد کانادا

اداره آمار کانادا در بیانیه‌ای روز جمعه اعلام کرد که اقتصاد کانادا در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳ در مقایسه با سه ماهه اول متوقف شده است زیرا تولید ناخالص داخلی (GDP) تقریبا بدون تغییر باقی مانده است. این کشور امریکای شمالی در سه ماهه اول سال رشد ۰.۶ درصدی داشت. این آژانس آماری در بیانیه‌ای اعلام کرد که از ماه آوریل تا ژوئن، سرمایه‌گذاری در بازار مسکن، صادرات و همینطور هزینه خانوار کاهشی بوده است.

The Washington Post 2 September

روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) نیز در بخش اخبار اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

 

  • تاثیر رشد نرخ بیکاری بر تعدیل دستمزدها

با اینکه تعداد مشاغل ایجاد شده در ایالات متحده در ماه آگوست افزایش یافت اما نرخ بیکاری به ۳.۸ درصد رسید و افزایش دستمزدها تعدیل شد. انتظارات مبنی بر این است که فدرال رزرو نرخ‌های بهره را در این ماه افزایش نخواهد داد. گزارش اشتغال از سوی وزارت کار در روز جمعه نشان داد که ۷۳۶۰۰۰ نفر در ماه گذشته وارد بازار کار شده‌اند.

 

  • افزایش آمار ساخت‌وساز مسکن

وزارت کار روز جمعه اعلام کرد مشاغل در بخش ساخت‌وساز مسکونی در ماه آگوست افزایش پیدا کرد و نسبت به ماه قبل ۲۴۰۰ شغل ایجاد شد. به طور کلی بخش ساخت‌وساز در ماه آگوست ۲۲۰۰۰ شغل ایجاد کرد که با ساخت‌وسازهای سنگین و مهندسی عمران تقویت شد. ساخت مسکن در ایالات متحده در ماه ژویه ۳.۹ درصد افزایش یافت.

The New York Times 2 September

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) همچنین در بخش اقتصادی اعلام کرد:

 

  • ضربه اعتصابات هالیوود به مشاغل

بازار کالا در ایالات متحده در ماه آگوست به روند نزولی خود ادامه داد زیرا اعتصاب‌ها در هالیوود برای نخستین بار در ماه گذشته به مشاغل ضربه زد. بر اساس داده‌های منتشر شده از اداره آمار کار در صبح روز جمعه، اشتغال در صنایع فیلمبرداری و ضبط صدا کاهش یافته است که این موضوع منعکس‌کننده فعالیت‌های اعتصابی است.

 

  • عرضه غلات روسیه به افریقای جنوبی

وزیر امور خارجه روسیه، روز جمعه اعلام کرد که عرضه غلات روسیه به شش کشور افریقای جنوبی آغاز شده است. او در رویدادی در مسکو گفت: « بورکینافاسو، جمهوری آفریقای مرکزی، اریتره، مالی، سومالی و زیمبابوه هرکدام ۵۰۰۰۰ تن غلات را در ماه‌های آینده رایگان دریافت خواهند کرد.»

The Wall Street Journal 2 September

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر