نخستین شهرک تخصصی لوستر احداث می‌شود

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان لوستر تهران از برنامه‌ریزی برای احداث شهرک تخصصی چراغ روشنایی در پرند خبر داد و گفت: با ایجاد قطب تخصصی لوستر امکان تولید محصول و عرضه به مشتریان داخلی و خارجی با سلایق مختلف در یک مکان خاص فراهم می‌شود.

نخستین شهرک تخصصی لوستر احداث می‌شود

حمیدرضا منافی رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان لوستر تهران با بیان اینکه مذاکراتی با فرمانداری و استانداری جهت ایجاد این شهرک انجام شده است؛ گفت: چند زمین در محدوده پرند و فرودگاه امام خمینی برای ساخت این شهرک معرفی شده و گروهی در حال ارزیابی‌های لازم هستند تا پس از تخصیص زمین از سوی دولت و درخواست سرمایه گذاری، فعالیت این شهرک به همت بخش خصوصی آغاز شود.

وی با بیان اینکه واحد‌های تولیدی بزرگ لوستر در شهرک‌های صنعتی با متراژ ۵ هزار و ۱۰ هزار متر در حال فعالیت هستند، افزود: بسیاری از کارگاه‌های تولیدی در سطح شهر فعالند و با توجه به رسته‌های مختلف همچون جوشکاری، آبکاری و خم کاری در صنعت لوستر‌سازی برای دسترسی نزدیک تولیدکنندگان، میخواهیم همه این رشته‌ها را در یک نقطه متمرکز کنیم.

 منافی در خصوص چالش انتقال کارگاه‌های تولیدی از سطح شهر به شهرک‌های تخصصی و در یک مکان خاص بدلیل بعد مسافت و سختی تردد تولیدکنندگان، گفت: هم اکنون تولیدکنندگان کارگاهی در این صنعت برای تکمیل محصول مجبور به ارسال قطعه از کارگاه‌های مختلف به یکدیگر هستند که همین موضوع هزینه بَر است و نزدیک شدن کارگاه‌های تولیدی کاهش هزینه‌ها را در پی دارد، همچنین انتقال کارگاه‌های تولیدی لوستر و چراغ روشنایی از سطح شهر به شهرک تخصصی با توجه به تخصیص زمین دولتی به کاهش هزینه‌های تولیدکنندگان منجر می‌شود.

 رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان لوستر تهران به سابقه بیش از نیم قرن تولید لوستر و چراغ‌های تزئینی و روشنایی در کشور اشاره کرد و افزود: در تهران حدود ۲۰۰ واحد تولیدی لوستر و چراغ روشنایی، حدود هزار واحد تولیدی بزرگ و کوچک و بیش از ۳ الی ۴ هزار واحد توزیعی در سطح کشور فعالند.

وی به برنامه‌ریزی برای رفع چالش قطعی برق با ایجاد شهرک تخصصی لوستر اشاره کرد و گفت: با توجه به قطعی برق به عنوان چالش پیش روی صنایع مختلف، خرید و نصب ژنراتور برای رفع این چالش را پس از احداث شهرک تخصصی لوستر در برنامه داریم.

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر