۱۳۰ هزار هکتار زمین برای ساخت مسکن در این شهر تامین شد

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به واگذاری زمین برای ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور گفت: ۱۳۰ هکتار برای این منظور در استان مازندران اختصاص یافت.

 ۱۳۰ هزار هکتار زمین برای ساخت مسکن در این شهر تامین شد

به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه شورای مسکن استان مازندران با اشاره به واگذاری زمین برای ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور گفت: ۱۳۰ هکتار زمین هم با همه محدودیت‌ها در استان مازندران تأمین شد.

وی گفت: ساخت ۴ شهرک مسکونی نیز با ۲۲۲ هکتار به زودی در شورای‌عالی معماری و شهرسازی تصویب خواهد شد.

بذرپاش همچنین با بیان اینکه از حدود ۲۴۰ هزار واحد مسکن مهر در کشور، ۱۰۰ هزار واحد آن به اتمام رسیده است افزود: باید با ارائه تسهیلات، ساخت‌وساز را به مردم واگذار کنیم چراکه این سیاست در جلوگیری از احتکار زمین و مقابله با افزایش قیمت‌ها موثر خواهد بود.

وی همچنین گفت: برای تکمیل مسکن مهر نیاز است منابع مالی مورد نیاز را از طرق دیگر تامین کنیم و در حوزه زیرساخت‌ها با توافق با شورای مسکن استان مقرر شد یک سوم زیرساخت‌ها از جمله آب و برق در استان، یک سوم به وسیله وزارت نیرو و یک سوم به وسیله وزارت راه و شهرسازی تأمین شود.

وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: نهاد‌های عمومی زمین‌های مازاد را برای ساخت مسکن واگذار کنند.

بذرپاش به تلاش چهارماه گذشته این وزارتخانه برای شناسایی خانه‌های خالی از سکنه نیز اشاره کرد و گفت: این خود بر کاهش قیمت مسکن تاثیر بسزایی خواهد داشت.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر