هیچ اسپانسری برای پرسپولیس جلو نیامد

ایرانسل به خواسته اش رسید+سند

باشگاه پرسپولیس بالاخره با اسپانسر این فصل خود به توافق رسید.

ایرانسل به خواسته اش رسید+سند

به گزارش تیتر کوتاه، بعد از گذشت چند ماه از شروع رقابتهای فصل ۱۴۰۲ بالاخره باشگاه پرسپولیس با اپراتور مخابراتی ایرانسل به توافق رسید و قراردادی یکساله را با این اسپانسر به امضا رساند. این باشگاه در تاریخ ۱۰ مهر امسال این قرارداد را به امضا رساند و همان روز گزارشش را طی نامه ای رسمی به اطلاع اداره نظارت بر ناشران مالی و خدماتی سازمان خصوصی سازی رساند. البته این قرارداد دارای نکاتی است که بد ندیدیم نگاهی به آنها بیاندازیم!

۵ میلیارد حق قهرمانی سه گانه؟!

طبق اطلاعات موجود این باشگاه فصل قبل هم با ایرانسل همکاری داشت و این اپراتور مخابراتی اسپانسر این باشگاه محسوب می شد. البته رقم فصل قبل ۱۱۵ میلیارد تومان بوده و افزایش این رقم به ۱۲۰ میلیارد تومان در این فصل حسابی سوال برانگیز شده است. اینکه پرسپولیس موفق شده در یک فصل ۳ جام قهرمانی را از آن خود کند و با این پشتوانه حالا باید هم در لیگ برتر و جام حذفی کشور و هم در لیگ قهرمانان آسیا حضور پیدا کند و طبیعاتا تعداد بازیهای این فصل پرسپولیس بیشتر شده و البته مبلغ قرارداد بازیکنان هم در این فصل افزایش داشته ، سوال اینست که چرا رقم قرارداد فقط ۵ میلیارد تومان افزایش داشته است؟! قطعا هزینه های این باشگاه این فصل بیشتر از فصل قبل شده و افزایش ۵ میلیاردی خیلی عجیب است.

تیتر کوتاه پیگیری هایی که داشته متوجه شده یک اتفاق نه چندان عجیب منجر به بروز چنین اتفاقی شده است!

وقتی ایرانسل خود را مقتدر دید!


گفته می شد باشگاه پرسپولیس تلاش دارد تا رقم قرارداد را بالای ۲۰۰ میلیارد تومان ببندد. علت تاخیر در عقد قرارداد هم چانه زنی بر سر این مسئله بود. اما باشگاه پرسپولیس در کنار این مذاکرات تلاش می کرد اسپانسر دیگری را با رقم مورد نظرش پیدا کند. اما شنیده ایم هر چه بیشتر به دنبال اسپانسر گشت تلاشهایش همه بی نتیجه ماند! ایرانسل وقتی خودش را تنها اسپانسر پرسپولیس دید از موضع قوی تر رقم خود را اعلام کرد. اینجا بود که پرسپولیس دید چاره ای جز عقد قرارداد جدید با این اپراتور مخابراتی ندارد!

هیات مدیره اوکی داد!


ظاهرا موضوع در جلسات هیات مدیره هم مطرح شده بود و اعضای این هیات می دانستند که پیشنهاد دیگری در اختیار مدیرعامل نیست تا بتوانند شرایط لازم برای تامین منابع مالی این فصل را از آن خود کنند. به این شکل بود که هیات مدیره در نهایت موافقت کرد تا رضا درویش مذاکرات را با همین شرایط پیش ببرد و قرارداد را به امضا برساند. آنهم با اندکی افزایش رقم قرارداد نسبت به فصل قبل.
 

۳۰ میلیارد قرارداد در جیب بازیکنان!
 

چند روز قبل باشگاه پرسپولیس بخشی از مبلغ قرارداد بازیکنان و کادر فنی تیم را پرداخت کرد. گفته می شود ۳۰ میلیارد از رقم پرداختی توسط شرکت ایرانسل به باشگاه پرسپولیس داده شده است. با توجه به رقم قرارداد حالا ۹۰ میلیارد تومان از کل رقم باقی مانده و پرسپولیس باید برای انجام کارها و اموراتش برنامه ریزی کند. رقمی که بعید است تا پایان فصل کفاف کارهای باشگاه بزرگ پرسپولیس را در داخل و خارج از کشور جواب دهد.
 

بانک شهر و بیمه دات کام امیدهای پرسپولیس

 

البته هنوز بانک شهر و بیمه دات کام هم به عنوان اسپانسر حضور دارند و نامشان روی پیراهن پرسپولیس ثبت می شود. البته همه می دانند که پرسپولیس در بانک شهر بخشی از پول فروش سهام را سرمایه گذاری کرده و بر اساس آن وامی هم گرفته که بخشی از اقساطش عقب افتاده اما این بانک در پرداخت مبلغ قرارداد بازیکنان و کادر فنی و حتی حقوق کارکنان باشگاه به کمک پرسپولیس می آید و با توجه به باز و بسته شدن دائمی حساب باشگاه پرسپولیس آنها مستقیما اقدام به واریز ارقام به حساب افراد در باشگاه می کنند تا مشکلی برای پرسپولیس به وجود نیاید. طبق شنیده ها از باشگاه مجوز این کار گرفته شده و این اسپانسرها مبلغ واریزی را به حساب خزانه واریز نمی کنند تا به خاطر بسته بودن حساب باشگاه پولها بلوکه نشود.

 

جدال فقیر و غنی در آسیا ، کدام برنده اند؟!

 

 پرسپولیس در حالی در لیگ قهرمانان آسیا حضور پیدا کرده که به شکل عجیبی با مشکلات مالی دست به گریبان است. قراردادهای اسپانسری اش چنگی به دل نمی زند و هزینه هایش بیشتر از قبل شده. تا اینجای کار نتوانسته طلبش را از AFC دریافت کند نه سهمی از تبلیغات محیطی و حق پخش تلویزیونی دارد. با این وضعیت جلوی یاران رونالدو و در زمین چمن خراب ورزشگاه آزادی تن به شکست داده و البته توانسته الدوحیل را در قطر با یک گل شکست دهد. حریفانش همه پولدار هستند و چهره های مطرح را به خدمت گرفته اند و حقیقتا چیزی از نداری درک نمی کنند!

حال در این جدال فقیر و غنی باید چه انتظاری داشته باشیم. یعنی زانو زدن کل آسیا جلوی یک تیم ضعیف مالی و مدیریتی معجزه محسوب نمی شود؟!

سند+پرسپولیس

اردلان بزرگ نیا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر