این خودروی لوکس وارد گمرک تهران شد

میتسوبیشی اکلیپس کراس ۲۰۲۲ با موتور ۱.۵ لیتری توربو شارژ و گیربکس سی وی تی ۸ دنده، به بازار ایران با قدرتی حدود ۱۵۰ اسب بخار و گشتاور ۲۵۰ نیوتن‌متر وارد شده است، که این ویژگی‌ها باعث توانایی چابکی و رانندگی مهیج این خودرو می‌شود.

این خودروی لوکس وارد گمرک تهران شد

میتسوبیشی اکلیپس کراس خودرویی است که چند سال پیش تا آستانه مونتاژ در کارخانه آرین پارس موتور پیش رفت و قرار بود یکی از محصولات استراتژیک این شرکت ژاپنی در بازار ایران باشد. اما خروج آمریکا از برجام و شروع دور جدید تحریم‌ها، این موضوع را منتفی کرد. حالا بعد از چند سال، نسخه جدید میتسوبیشی اکلیپس کراس به صورت وارداتی به بازار کشور ما برگشته است.

بررسی های خودروهای ورودی به گمرک نشام می دهد میتسوبیشی اکلیپس به گمرک تهران رسیده و به زودی در لیست خودروهای وارداتی که به زودی از سوی سیاست گذار خودرویی به متقاضیان تحویل داده شود، قرار گیرد.

محصولات میتسوبیشی پیش تر نیز در بازار ایران حاضر بود و این خودروساز ژاپنی توانسته بود، طرفدارانی در میان مشتریان بارار خوردرو برای خود دست و پا کند.

اوتلندر، میراژ و لنسر محصولاتی از سبد محصولاتی میتسوبیشی بودند که در دورانی که هنوز واردات خودرو به کشور ممنوع نشده بود در بازار کشور حضور داشتند.

نکته قابل توجه درباره این برند خودرویی ژاپنی این بود که این خودروساز با عرضه اوتلندر پلاگین هیبریدی یکی از محصولات برقی بازار خودروی کشور را در دسترس مشتریان قرار داده بود.

شرکت آرین موتور پویا قرار است این محصول میتسوبیشی را وارد بارار کند. میتسوبیشی اکلیپس کراس با توجه با قیمت جهانی و محدودیت های شرکت های وارد کننده برای خرید محصولات از برندهای جهانی تنها با موتور ۱.۵ لیتری توربو شارژ و گیربکس سی وی تی به بازار ایران می آید؛ زیرا نسخه‌های دیگر این محصول قیمتی بالاتر از ۲۰ هزار دلار دارند و درنتیجه نمی‌توانند در دور جدید واردات به بازار ایران راه پیدا کنند.

پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو شارژ چهار سیلندر این خودرو قدرتی در حد ۱۵۰ اسب بخار تولید می‌کند و گشتاوری معادل ۲۵۰ نیوتن‌متر را به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. البته نمونه دو دیفرانسیل این محصول نیز در بازار موجود است که با توجه به قیمت بالای آن، نمی‌تواند در کشورمان حاضر شود.

عملکرد میتسوبیشی اکلیپس کراس ۲۰۲۲ با این پیشرانه و گیربکس سی وی تی ۸ دنده تیپ‌ترونیک تقریباً چابک به نظر می‌رسد؛ زیرا شتاب صفر تا صد آن حدود ۹.۸ ثانیه بوده و گشتاور ۲۵۰ نیوتن‌متری این خودرو نیز نسبت به اکثر رقبای چینی بیشتر است که چابکی و توان مانوردهی را افزایش می‌دهد و رانندگی نسبتاً مهیجی را برای کاربر به وجود می‌آورد.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

اخبار
اخبار
پیشنهاد سردبیر