کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۷۸

از زخم عمیق بازار مسکن تا صعود نرخ دلار

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیر اقتصادی در سراسر جهان داریم.

از زخم عمیق بازار مسکن تا صعود نرخ دلار

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) در تاریخ ۹ اکتبر ۲۰۲۳ ( ۱۷ مهر ۱۴۰۲) در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

 

  • اقدام بی‌سابقه بانک اسرائیل پس از حمله حماس

بانک اسرائیل قصد دارد برای نخستین بار ارز خارجی بفروشد و نقدینگی دلاری را به وام دهندگان محلی به عنوان بخشی از یک برنامه بی‌سابقه برای حمایت از بازارها پس از حمله غافلگیرانه شبه نظامیان حماس عرضه کند. بر اساس بیانیه روز دوشنبه، بانک مرکزی ۳۰ میلیارد دلار خواهد فروخت. هدف از فعالیت در بازار در دوره آتی، هموارسازی نوسانات نرخ ارز شیکل و تامین نقدینگی لازم است.

 

  • دلار اوج گرفت

دلار و ین ژاپن روز دوشنبه به دلیل خشونت در خاورمیانه که بازارها را وحشت زده کرد، افزایش یافتند، در حالی که گزارش مربوط به مشاغل ایالات متحده باعث افزایش بیشتر دلار شد. پس از اینکه بانک اسرائیل اعلام کرد تا ۳۰ میلیارد دلار ارز خارجی خواهد فروخت، شیکل اسرائیل در اوایل نشست آسیایی بیش از ۳ درصد سقوط کرد و به ۳.۹۸۸۰ دلار رسید.

فایننشال تایمز

روزنامه واشنگتن پست (The Washington Post) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

 

  • جزییات پیشنهاد مناقصه شرکت قطعات خودرو آلمانی

شرکت سازنده قطعات خودروهای الکتریکی آلمانی روز دوشنبه گفت که Schaeffler AG (یک شرکت آلمانی تولید‌کننده انواع بلبرینگ برای صنایع خودروسازی، هوا فضا و صنایع دیگر) پیشنهاد مناقصه را به تمام سهامداران Vitesco Technologies( شرکت آلمانی تولید‌کننده قطعات موتور خودرو) ارائه خواهد کرد. این شرکت که توسط خانواده میلیاردر آلمانی شفر کنترل می‌شود، پیشنهاد می‌دهد تمام سهام ثبت شده بدون ارزش اسمی را به قیمت ۹۱ یورو (۹۶.۰۲ دلار) به ازای هر سهم خریداری کند که ۲۱ درصد بیشتر از قیمت پایانی روز جمعه است.

 

  • بازار پر رونق داروی لاغری

تولیدکنندگان داروی قراردادی که به دنبال استفاده از بازار پررونق داروهای کاهش وزن هستند، میلیاردها دلار برای توسعه یا ساخت کارخانه‌هایی سرمایه‌گذاری می‌کنند که قلم‌های تزریقی مورد استفاده برای Wegovy Novo Nordisk ( داروی کاهش وزن) را پر می‌کنند. فروش Wegovy، نخستین نسل جدید درمان‌های چاقی که از هورمون‌های سرکوب‌کننده اشتها در بدن تقلید می‌کنند، از زمان عرضه آن در ایالات متحده در ژوئن ۲۰۲۱ افزایش یافته است.

واشنگتن پست

روزنامه نیویورک تایمز(The New York Times) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

 

  • مقاومت چین در برابر تحریم‌های امریکا

هدف چین افزایش بیش از یک سوم قدرت محاسباتی کشور در کمتر از سه سال است، اقدامی که به نفع تامین‌کنندگان محلی و تقویت خوداتکایی فناوری است زیرا تحریم‌های امریکا بر صنعت داخلی فشار می‌آورد. چین همچنین قصد دارد تا ۲۰ مرکز محاسبات هوشمند اضافی را در دو سال آینده بسازد. رگولاتورها اعلام کردند که شبکه‌های نوری بزرگتر و ذخیره‌سازی داده‌های پیشرفته تر تا سال ۲۰۲۵ نصب خواهند شد.

 

  • شکاف عمیق در بازار مسکن چین

بر اساس یک نظرسنجی، علیرغم یک سری اقدامات حمایتی مقطعی برای بازگرداندن اعتماد به بازار مسکن چین، میانگین فروش روزانه خانه در این کشور، در تعطیلات، ۱۷ درصد بر اساس مساحت در مقایسه با سال گذشته کاهش یافته است. آکادمی شاخص چین روز شنبه اعلام کرد که میانگین فروش روزانه خانه در شهرهای کوچکتر، معروف به شهرهای ردیف سه و چهار، در طول تعطیلات از ۲۹ سپتامبر تا ۶ اکتبر ۵۰ درصد کاهش یافته است.

نیویورک تایمز

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر