دست پت شاپ های آنلاین در جیب مردم

پول مردم نجیب خرج ژاکت بافتن برای سگ و گربه شد + سند

هزینه های دریافتی از مردم بیشتر از آن که خرج خرید ضروریات برای حیوانات و درمان آنها شود، بیشتر برای مصارف تجملاتی و ترویج ایجاد یک زندگی مرفه برای حیوانات را دارد.

پول مردم نجیب خرج ژاکت بافتن برای سگ و گربه شد + سند

سواستفاده از احساسات مردم در شبکه های اجتماعی تمامی ندارد. هنوز برای خیریه ها و مراکز نگهداری از بیماران خاص جعلی که بی نام و نشان اقدام به جمع آوری پول و مبالغ مخلتف می کنند، فکری نشده که حالا نوبت به پت شاپ های آنلاین برای تیغ زدن خلق الله رسیده است.

این روزها پیج های مختلف به بهانه حمایت از حقوق حیوانات، برای درمان سگ و گربه و... که دارای بیماری یا شکستگی عضو هستد، اقدام به جمع آوری مبالغ کلان می کنند. مبالغی که البته نمی توان متوجه شد واقعا در مسیر درست هزینه شده یا خیر. برای مثال در یکی از پیج های پر مخاطب به مدت دو روز فراخوان مردمی برای عمل جراحی یک گربه سیاه خیابانی داده شد و هزینه این عمل در یک کلینیک تخصصی حدود ۲۶ میلیون تخمین خورد. این مبلغ طی دو روز جمع آوری شد اما شناسایی یک گربه سیاه که تحت عمل جراحی قرار گرفته چطور امکان پذیر خواهد بود؟

بازار پول جمع کردن های بی حساب و کتاب برای درمان حیوانات به قدری داغ شده اخیرا یکی از پیج ها فهرستی از هزینه های مختلف را برای مردم قرار داده و از آنها خواسته چند ده میلیون تومان برای جلوگیری از تعطیلی یک واحد رسیدگی به امور حیوانات پرداخت کنند.

کمی گشت و گذار در همین پیج البته نشان می دهد که هزینه های دریافتی از مردم بیشتر از آن که خرج خرید ضروریات برای حیوانات و درمان آنها شود، بیشتر برای مصارف تجملاتی و ترویج ایجاد یک زندگی مرفه برای حیوانات را دارد. مثلا این افراد برای بافتن شال گردن، ژاکت و کلاه مخصوص سگ یا اسباب بازی های گران قیمت برای گربه ها اقدام می کنند.

آنلاین+شاپ

افزایش علاقه مردم به نگهداری از حیوانات خانگی شاید به دلیل اتخاذ سیاست های ضعیف در قبال تحکیم روابط خانواده های ایرانی باشد. موضوعی که البته چه خوشمان بیاید چه نه، امروز بخش مهمی از جامعه را درگیر کرده و حالا سگ و گربه و خرگوش و دیگر انواع حیوانات در خانه های مردم به وفور دیده می شوند.

این که قشر مرفه یا حتی متوسط بخواهد سرمایه و درآمد خودش را صرف سرگرمی های خاص مثل نگهداری از حیوانات یا خرید لباس و اسباب بازی برای آنها بکند، موضوع شخصی این افراد بوده و قابل دخالت نیست.

اما چرا باید فضای عمومی و اجتماعی کشور به سمتی کشیده شود که در صفحات مجازی میلیون میلیون کمک های خیریه برای حیوانات جمع کنند و مردم کلان شهرها در همین روزها از فرت گرانی و مظلومیت به زندگی در حاشیه ها و مناطق محروم کوچ کنند؟

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر