خرید آنلاین زیر ذره بین تیترکوتاه؛

چرا مشتری سبد خرید آنلاین را رها می کند /باورهای درست و نادرست در تبلیغات آنلاین

صاحبان سایت‌های فروشگاهی باید نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کرده و زمانی که تعداد سبدهای خرید رها شده افزایش می‌یابد، به بررسی دلایل و رفع نواقص بپردازند.

چرا مشتری سبد خرید آنلاین را رها می کند /باورهای درست و نادرست در تبلیغات آنلاین

سبد خرید اینترنتی به معنای مجموعه‌ای از کالاهایی است که مشتری در هنگام مرور وب‌سایت یا اپلیکیشن فروشگاه آنلاین به آن اضافه می‌کند و در نهایت با کلیک بر روی دکمه خرید، می‌تواند آنها را به صورت یکجا خریداری کند. سبد خرید اینترنتی به عنوان یک ابزار مهم در فروشگاه‌های آنلاین استفاده می‌شود و به مشتریان این امکان را می‌دهد تا بتوانند به راحتی و با سرعت بیشتری خرید آنلاین خود را انجام دهند.

ممکن است انتظار داشته باشید که با عادت کردن مردم به خرید آنلاین آن هم در دوران کرونا، اوضاع فروشندگان بهتر شده باشد اما در واقع وضعیت بدتر شده است زیرا مشتریان در مورد خرید خود حساس تر شده‌اند.

گزارش‌های فروش آنلاین نشان داده‌اند ۴۹ درصد از کلیه خریداران بر این باورند که خرید آنلاین زمانبر است. همچنین در جامعه آماری بزرگسالان ۵۳ درصد از آن ها نیز معتقد هستند که این نوع خرید پیچیده است.

بالا بودن هزینه‌های حمل و نقل

یکی از مهم‌ترین عوامل رها کردن سبد خرید آنلاین، بالا بودن هزینه‌های حمل‌ونقل است. حمل‌ونقل رایگان نقش بسیار مهمی در فرآیند خرید آنلاین دارد. بسیاری از خریداران وقتی متوجه بالا بودن هزینه حمل‌ونقل می‌شوند، از خرید صرف نظر می‌کنند. برخی خریداران نیز سبد خرید را رها کرده به این دلیل که ارزش سفارش آنها به اندازه‌ای نبود که واجد شرایط ارسال رایگان شود. طبق آمارهای به‌دست آمده، گزینه ارسال رایگان، ۷۳ درصد از خریداران را ترغیب کرده است تا خرید خود را تکمیل کنند.

تاریخ تحویل کالا

از دلایل دیگری که باعث می‌شود خریداران از خرید آنلاین خود منصرف شوند، تاریخ تحویل کالا است. اگر مدت زمانی که قرار است تا محصول به‌دست مشتری برسد خیلی طولانی باشد، خریدار ترجیح می‌دهد به جای خرید آنلاین به صورت حضوری اقدام به خرید کند. حدود ۶۰ درصد از خریداران به دلیل تاریخ تحویل کالا از خرید منصرف می‌شوند.

مشتریان آماده خرید نیستند

دسته دوم از افرادی که سبدهای خود را رها می‌کنند، کسانی هستند که آماده خرید نیستند. این گروه برای مقایسه قیمت‌ها با سایر خرده‌فروشان آنلاین، اقلام را در سبد خود ذخیره می‌کنند. برخی مواقع هم حواسشان پرت می‌شود و فراموش می‌کنند یک خرید را تکمیل کنند.

فرآیندهای تایید و ثبت نام

از دلیل اصلی برای رها کردن سبد خرید، ثبت نام اجباری یا طولانی بودن و پیچیده بودن فرآیند ثبت نام است.

اگر فرآیند خرید و ثبت آن برای خریداران به خصوص بزرگسالان پیچیده و زمانبر باشد، نیمی از آنها تراکنش آنلاین را نیمه کاره رها می‌کنند. این موضوع برای افرادی که با فضای مجازی خیلی آشنا نیستند غیر قابل تحمل است.

 عدم اطمینان به سایت

 برخی از مشتریان ممکن است نگران امنیت پرداخت آنلاین خود باشند و به همین دلیل ترجیح دهند سبد خرید را رها کنند.

نداشتن گواهینامه SSL (گواهینامه SSL فایل‌های کوچک اطلاعاتی هستند که به‌صورت دیجیتالی یک کلید رمزنگاری شده cryptographic key را به وب‌سایت یک سازمان متصل می‌کنند) و صفحه درباره ما، تصاویر بی‌کیفیت در سایت، ایرادات طراحی و.. همه و همه باعث عدم اعتماد کاربران به سایت فروشگاهی شما می‌شوند. بنابراین فروشنده باید به این عوامل دقت کند تا بتواند اعتماد مشتری را جلب کند زیرا خریدار برای خرید آنلاین می‌بایست اطلاعات حساب بانکی خود را در اختیار سایت قرار دهد پس مسلما جوانب احتیاط را می‌سنجد و اگر موردی باشد که به آن شک کند، ممکن است سبد خرید را رها کرده و از خرید منصرف شود.

یکی از این روش‌ها داشتن مجوزهای اینترنتی است. به عنوان مثال با داشتن نماد اعتماد الکترونیکی (اینماد)، مالک کسب‌و‌کار برای کاربر مشخص می‌شود و امکان پیگیری کالا در صورت بروز هر مشکلی وجود دارد.

توصیه به فروشندگان آنلاین

اکنون که دلایل اصلی ترک سبد خرید را شناسایی کرده‌ایم، در اینجا چند راه وجود دارد که خرده‌فروشان می‌توانند مرحله پرداخت را به منظور افزایش نرخ تبدیل بهبود بخشند:

آن را ساده نگه دارید

از موانع غیر ضروری خودداری کنید. از کلیک‌های زیاد بین انتخاب اقلام و تکمیل فرآیند پرداخت نهایی خودداری کنید.

حذف ثبت نام اجباری

تحقیقات نشان داده است که مشتریان اغلب برای این کار وقت ندارند، بنابراین با ارائه تسویه حساب مهمان می‌توانید تعداد انصراف‌ها را تا حد زیادی کاهش دهید.

دوباره پیام‌های فروش را تأیید کنید

این آخرین فرصت شما برای تأیید مجدد پیام‌های مشتریان در مورد دلیل خرید آنها از شما است. شما متخصص هستید یا خدمات عالی دارید، بنابراین ارسال مجدد پیام‌های فروش ممکن است آخرین اقدامی باشد که مشتری برای خرید نیاز دارد.

قیمت‌ها و هزینه‌های تحویل را دوباره تأیید کنید

این به مشتریان اجازه می‌دهد تا سبد خود را اسکن کرده و هزینه‌های خود را قبل از تکمیل بررسی کنند. رفع هرگونه ابهام در مورد هزینه‌ها به این معنی است که احتمال تکمیل آنها بیشتر است

روش‌های پرداخت جایگزین را ارائه دهید

گزارش‌ها حاکی از آن است که در صورت متنوع بودن روش‌های پرداخت، فروشندگان، شانس بیشتری برای افزایش فروش خود دارند.

از فراخوان برای اقدام واضح استفاده کنید

از پیام‌های بزرگ و واضح استفاده کنید تا مشتری دقیقاً بداند قدم بعدی چیست.

نتیجه‌گیری

نتایج نظرسنجی‌هایی که در اینجا توضیح داده شد نشان می‌دهد که دلایل مختلفی وجود دارد که چرا مشتریان سبدهای خود را در مرحله پرداخت رها می‌کنند.خرده‌فروشان با شناسایی مشکلات احتمالی در فرآیند پرداخت و پیروی از توصیه‌هایی که در بالا توضیح داده شد، می‌توانند تعداد سبدهای خرید را که مشتریان خود رها می‌کنند کاهش دهند و نرخ تبدیل خود را بهبود بخشند.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

اخبار
اخبار
پیشنهاد سردبیر