با ۴۹ میلیون موتور سیکلت بخرید

در این گزارش پس از بررسی مختصر تاریخچه ساخت موتور سیکلت ، به قیمت جدید انواع موتور سیکلت پرداخته ایم.

با ۴۹ میلیون موتور سیکلت بخرید

موتورسیکلت از جمله وسایل نقلیه‌ای است که ما با آن خاطرات زیادی داریم. تاریخچه موتورسیکلت یکی از موضوعات جذاب برای علاقه‌مندان به این وسیله نقلیه است.موتورسیکلت‌ها را دو یا سه‌چرخه‌هایی می‌دانند که با یک موتور، نیروی محرکه آن تامین می‌شود. طبق آنچه در تاریخچه موتور سیکلت آمده‌است، اختراع این وسیله به نیمه دوم قرن نوزدهم بر‌می‌گردد. تغییرات این وسیله نقلیه در طول تاریخ بیشتر ناشی از تغییر در سوخت موتور آن شکل گرفته است.

اختراع موتورسیکلت‌های اولیه توسط مهندس‌های مکانیک آلمانی گوتلیپ دایملر و ویلهلم باخ در سال ۱۸۸۵ به ثبت رسید. آنها از انجین‌های احتراقیِ داخلی استفاده کردند. سوخت این انجین‌ها بنزین بود.

موتورسیکلت دایملر درواقع همان دوچرخه موتوردار بود که با مواد نفتی، روشن می‌شد و حرکت می‌کرد. بدنه آن از چوب و چرخ‌ها ترکیبی از اسپوک‌های چوبی با تسمه‌ها و یک شاسی فلزی بود که در کنار پیشرانه تک سیلندر اتوسیکل و یک کاربراتور تلمبه‌ای، وسیله نقلیه ابتدایی مذکور را به حرکت در می‌آورد. به این ترتیب قدیمی‌ترین موتور جهان و اولین موتور سیکلت جهان به وسیله دایملر ساخته شد.

nf00247254-3

بر اساس لیست قیمت موتور سیکلت ارزان صفر ، قیمت موتورسیکلت بنلی مدل به ۱۰۵ میلیون تومان رسیده است.همچنین قیمت موتورسیکلت برقی لیفان مدل  ۱۵۰ نیز ۶۰ میلیون تومان رسیده است. قیمت موتور سیکلت کویر موتور مدل به ۴۹ میلیون تومان رسیده است.

موتور سیکلت ارزان و خوب تی وی اس استار مدل نیز ۱۰۸ میلیون تومان شده است. قیمت موتور سیکلت یاماها مدل نیز ۱۸۰ میلیون تومان شده است. بر اساس لیست قیمت فروشگاه موتور سیکلت قیمت ایران دوچرخ ازما مدل نیز ۵۸ میلیون است. همچنین برای خرید موتورسکیلت ارزان اس وای ام گلکسی مدل باید ۷۳ میلیون هزینه کنید.

قیمت بازار انواع موتورسیکلت صفرکیلومتر

برند مدل کارکرد (کیلومتر) قیمت (تومان)
اس وای ام گلکسی  CL ۱۵۰ ۱۴۰۱/صفر ۷۳,۰۰۰,۰۰۰
اس وای ام گلکسی SR ۲۰۰ ۱۴۰۲/صفر ۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
ایران دوچرخ ازما ۱۵۰ ۱۴۰۱/صفر ۵۸,۰۰۰,۰۰۰
باجاج بوکسر ۱۵۰ ۱۳۹۸/صفر ۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
بنلی TNT ۱۵۰ ۱۴۰۱/صفر ۱۰۵,۰۰۰,۰۰۰
بنلی VZ ۱۲۵ ۱۴۰۱/صفر ۱۱۲,۰۰۰,۰۰۰
تی وی اس استار HLX ۱۵۰ ۱۴۰۲/صفر ۱۰۸,۰۰۰,۰۰۰
دایچی CR ۱۵۰ ۱۴۰۱/صفر ۸۹,۰۰۰,۰۰۰
زونتس N۲ ۲۳۰ ۱۴۰۱/صفر ۹۹,۰۰۰,۰۰۰
کایو AU ۱۱۰ ۱۴۰۰/صفر ۶۹,۰۰۰,۰۰۰
کویر موتور ES۲ ۱۵۰۰ ۱۴۰۱/صفر ۴۹,۰۰۰,۰۰۰
لیفان ۱۵۰ ۱۴۰۱/صفر ۶۰,۰۰۰,۰۰۰
یاماها QBIX ۱۲۵ ۱۴۰۱/صفر ۱۸۰,۰۰۰,۰۰۰

 

 

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • مجتبی

    ریدم تو این مملکت با این قیمتها، پراید ۷ میلیونی موتور ۱۰۰ میلیونی، لعنت به شما

  • ساسان

    متاسفانه این گرونیها باعث رونق بازار موتورهای فرسوده و اوراق و مزایده شده که الودگیهای صوتی و هوای زیادی دارن.امار سرقت موتور هم چند برابر شده.

  • ناشناس

    این چه دولتی ه هرکی هر چقدر دوست داشت زور می گه به مردوم بیچاره،
    در حال حاظر خود مردوم دارن کشور رو اداره میکنن و بازار رو می‌چرخونند دولت هیچ کاری نمیکنه نه کمکی نه نظارتی فقط یه پول گنده ی مفتی میگیرن ای بابا این همه به کشورهای عربی کمک میکنید چرا به مردوم خودت کمک نمیکنی چراغی که به مسجد رواست .............. یعنی اول به مملکت خودت برس بعد برو کشورهای عربی ماشین ها و موتورها تو ایران هزار برابر هستن بیرون کشور مفت تو دست همسایه هاست تازه همونم نمیخوان افغانستان داره ماشین اختراع می‌کنه ما نخبه هامون دارن میرن خارج که به جایی برسن بزارید حرف بزنم دلم خونه چه فایده کسی که پیام من رو نمی‌خونه دست بالا بالا هم نمیرسه این مردوم شهید دادن که که یه روز خوب بیاد اینم از روز خوب زنا و دخترای ایرانی بخاطر غذا بخاطر اجاره خونه بخاطره مریضی بچه میرن تن فروشی میکنن من باهاشون مصاحبه کردم دختری که میگه قسم میخوره من الان اگه کار نکنم شب یا فردا شب بچه هام از گشنه ای هلاک میشن رفتم کمیته کمیته یک تومان بهم داد درخواست کار کردم برجی 4تومن کنه اجاره نشین تا اون سر برج چطور بچه هامون سیر کنم مجبورم برم تنم رو به حراج بزارم من راضی به این کار نیستم مجبورم شبها آنقدر اعذاب وژدان میگیرم حالا شما قضاوت کنین چطور میشه ازدواج کرد میگم کشور رو هواست کسی به کسی کمک نمیکنی خدایا خودت شر دزدان و فساد گران و رانت گران و مافیای ایران را نیست و نابود و آبرو شون رو ببرد

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر