دپوی خودرو | بازار خودرو | قیمت خودرو

ایران خودرو و سایپا بازی را بردند / موافقت شورای رقابت با افزایش قیمت

با فشارهایی که ایران خودرو و سایپا از طریق احتکار، عدم عرضه، کاهش تولید و... وارد کردند، شورای رقابت بعد از موافقت با افزایش قیمت ۵ محصول سایپا، مجبور شد به ۸ محصول ایران خودرو هم مجوز افزایش قیمت دهد.

ایران خودرو و سایپا بازی را بردند / موافقت شورای رقابت با افزایش قیمت

تاکنون این طور برآورد می‌شد که دلیل اصلی دپوی خودرو توسط شرکت‌های ایران خودرو و سایپا، عدم توانایی در تأمین قطعات و تجهیزات خودرو وابسته به شرکت‌های خارجی است. به دلیل تحریم‌های اقتصادی و تجاری علیه ایران، شرکت‌ها ممکن است قادر به تأمین قطعات و تجهیزات مورد نیاز برای تولید خودرو در ایران نباشند. بنابراین، شرکت‌های ایران خودرو و سایپا برای جلوگیری از نوسانات قیمت و عدم تأمین قطعات، به دپوی خودرو روی آورده‌اند تا در صورت نیاز به قطعات، از موجودی در دپو استفاده کنند و تولید خودرو را ادامه دهند.اما اکنون از جهتی دیگر به علل احتکار خودرو توسط این دو خودروساز نگاه کنیم.

با فشارهایی که ایران خودرو و سایپا از طریق احتکار، عدم عرضه، کاهش تولید و... وارد کردند، شورای رقابت بعد از حدود تقریباً یک ماه که با افزایش قیمت ۵ محصول سایپا موافقت کرده بود، مجبور شد به ۸ محصول ایران خودرو هم مجوز افزایش قیمت بدهد. اما چگونه ایران خودرو و سایپا توانستند نظر مثبت شورای رقابت را بگیرند و قیمت محصولات خود را افزایش دهند؟ هر دو مجموعه با فرمول آپشن و اجرای استاندارد اجباری، پیش رفتند. خودروسازان با تغییر چراغ و آیینه و اجرای استاندارد اجباری که باید سال‌های گذشته به اجرا می‌رسید، بر قیمت‌ها افزودند. آنها دو میلیون تومان برای هر خودرو هزینه کردند، ‌اما در مقابل حداقل ۴۰ میلیون تومان قیمت‌ها را بالا بردند.

۲۱شهریورماه که گروه خودروسازی سایپا رأی مثبت شورای رقابت برای افزایش قیمت محصولات (برخی با آپشن‌های جدید و برخی با اجرای الزام‌های استاندارد) خود را گرفت و به قول معروف بر طبل شادانه کوبید، انتقادهای متعددی از شورای رقابت و عملکرد سایپا مطرح شد و از نارنجی پوشان جاده مخصوص سؤال شد که آپشن و تغییرات اعمال شده را با جزییات عنوان کنند؛ ‌اما سایپا در برابر این خواسته مردمی سکوت کرد.

به عنوان مثال یکی از خریداران عنوان کرده بود که محصول جدید سایپا با نام کوییک r تیپ s با اینکه آپشن خاصی نسبت به نوع R ندارد اما ۲۸ میلیون گران‌تر از این نوع قیمت‌گذاری شده است، در پاسخ از نمایندگی و شرکت سایپا هیچ جواب قانع‌کننده‌ای به انتخاب‌کنندگان این خودرو داده نشد.

غروب ۲۵ مهرماه، ‌نوبت به ایران خودرو رسید و شورای رقابت قیمت خودروهای آپشن دار این مجموعه را از ۸۰ میلیون تومان به بالا افزایش داد. به نظر می‌رسد افزایش قیمت محصولات این مجموعه برای آبی پوشان دلچسب‌تر باشد. چرا که آنها توانستند به حداکثر افزایش قیمت یعنی ۱۷۰ میلیون تومان برسند.

با این تفاسیر قابل پیش‌بینی است که حداقل تا دو الی سه ماه آینده، وضعیت تولید و بازار خودرو، بهبود پیدا می‌کند و دیگر خودروسازان به بهانه‌های سختگیری سازمان ملی استاندارد، ‌تأخیر در شماره گذاری، کمبود قطعه و نبود ارز از عرضه خودرو ‌ممانعت نمی‌کنند و به ثبت نام‌کنندگان سامانه یکپارچه، خودروها را تحویل می‌دهند. اگر شورای رقابت زودتر با گرانی خودروها موافقت می‌کرد، این احتمال وجود داشت که ایران خودرو در سومین مرحله فروش خودرو در سامانه یکپارچه هم حضور پیدا می‌کرد. با مصوبه شورای رقابت، خودروهای دنا پلاس حدود ۸۰ میلیون تومان، سورن ۱۰۰میلیون تومان، پژو ۲۰۷ حدود ۸۰ میلیون تومان، رانا پلاس ۹۰ میلیون تومان، تارا دستی ۱۶۰ میلیون تومان و تارا اتوماتیک ۱۷۰میلیون تومان گران شدند.

شورای رقابت در جلسه ششصد و یازده خود اعلام کرد که این شورا قیمت هشت خودرو شرکت ایران خودرو را طبق محاسبه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان که دوم مهر ۱۴۰۲ اعلام شده بود، با لحاظ ۲.۵ درصد سود به تصویب رساند.

خودرو دنا پلاس‌دستی با موتور EF۷P با گیربکس MT۶ با قیمت ۴۶۸ میلیون تومان، دنا پلاس توربو اتوماتیک آپشنال با ۵۸۹ میلیون تومان، سورن پلاس با موتور PYXU با قیمت ۳۸۹ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ دستی سقف شیشه‌ای ارتقا یافته با قیمت ۴۲۳ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف شیشه‌ای ارتقا یافته با قیمت ۵۱۲ میلیون تومان، رانا پلاس ارتقا یافته با قیمت ۳۸۲ میلیون تومان، تارا دستی P۱V با گیربکس ۶MT با قیمت ۴۹۳ میلیون تومان و تارا اتوماتیک V۴LX نیز با قیمت ۵۸۰ میلیون تومانی مصوب شده است. قیمت‌های عنوان شده از سوی شورای رقابت است و باید حدود ۱۵ درصد به اعداد یاد شده در قالب مالیات و سایر هزینه‌های جانبی افزوده شود. به عنوان مثال دنا پلاس ۶‌ دنده دستی ۵۳۷ میلیون تومان، سورن پلاس با موتور XU۷P حدود ۴۴۸ میلیون تومان، دنا پلاس توربو اتوماتیک آپشنال ۶۷۸ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ سقف شیشه‌ای دنده‌ای بهینه ۴۸۷ میلیون تومان، تارا اتوماتیک V۴ حدود ۶۶۷ میلیون تومان و تارا دستی V۱ پلاس ۵۶۸ میلیون تومان و در نهایت رانا پلاس ارتقایافته ۴۴۰ میلیون تومان می‌شود. البته این ارقام حدودی است و احتمال دارد که بین یک تا ۳ میلیون تومان تغییر داشته باشد.

پیش از این شورای رقابت طبق مصوبه ۱۶خرداد، با در نظر گرفتن افزودن استانداردهای اجباری و اختیاری، قیمت ۲۸ محصول ایران‌خودرو را نسبت به قیمت‌های مصوب فروردین ماه تغییر داده بود. خودرو سازان هر سه ماه یک بار با استفاده از شگرد جدید و به بهانه اضافه کردن آپشن‌های جدید و پس و پیش کردن پسوندهای جدید، به دنبال افزایش قیمت‌ها در بازار هستند. آپشن‌هایی که نه تنها کارایی ندارند بلکه از نظر مشتریان بهانه‌ای برای افزایش چندین میلیون تومانی برای فروش خودروها با قیمت‌های بالا هستند.

سپهر دادجوی توکلی، مدیرکل روابط عمومی مرکز ملی رقابت گفت: شورای رقابت ضمن مخالفت با افزایش مجدد قیمت خودرو‌های تولیدی و مونتاژی در جلسه خود، ۸ محصول ایران خودرو را که فاقد قیمت بود، قیمت‌گذاری کرد.

 او افزود: این ۸ خودرو از نظر معاونت حمل‌ونقل وزارت صمت خودرو‌های جدید تشخیص داده شده است و لذا شورای رقابت این خودرو‌ها را قیمت‌گذاری کرد.

سایر رسانه‌ها نیز عنوان کردند که البته در طول ماه‌های اخیر خودروسازان به بهانه‌های مختلف سعی در دریافت مجوز افزایش قیمت همه خودروها برای جبران ضرر و زیان خود داشتند و حتی با احتکار خودرو درصدد امتیاز‌گیری از وزارت صمت برای تغییرات قیمتی بودند اما با توجه به اینکه تصمیم افزایش قیمت با موافقت وزارت صمت و سازمان حمایت رو نشد، با شگردی جدید تصمیم به نصب آپشن روی خودروها و دریافت هزینه بالاتر از مشتریان گرفتند.

اما سؤال اینجاست چرا خودروسازان باید برای اجرای استانداردهای جدید خودرو یا نصب آپشن نام خودرو جدید را بهانه و از متقاضیان هزینه بالاتری را دریافت کنند. در این شرایط تکلیف مصرف‌کننده چیست؟

درحال‌حاضر هنوز اطلاعات جدیدی از این ۸ مدل خودرو توسط ایران خودرو منتشر نشده اما در شرایط فعلی به نظر می‌رسد خودروساز می‌خواهد برای جبران هزینه‌های خود محصولات قدیمی خود را رنگ و لعاب داده و به نام خودرو جدید راهی بازار کند اما چرا وزارت صمت به عنوان متولی صنعت خودرو آنها را همراهی کرده و الزام به توسعه محصول نمی‌کند؟ با این رویکرد باید منتظر تغییر نام سایر محصولات شرکت‌های خودروساز به بهانه استاندارد یا ارتقا یافته باشیم و خبری از ارائه محصولات جدید نباشد.

قیمت-خودرو-1

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • خوش بحال

    دزدی دزدیb

  • امیر

    مردم هم باختند

  • محمد

    همش نشان ازضعف دولت ریسی هست .. پس چرا تو دولت روحانی تو هشت سالش جمعا دوبار افزایش قیمت نبود ؟؟؟ چون دولت رییسی تو همه حوزه ها ضعیف بوده

  • امیر

    ما توان پرداخت ۵۷۰میلیون برای تارا دستی مزخرف شما نداریم .آپشن هات برای خودت .همون قبلی را که انتخاب کرده ایم .ب ما بدهید .پلاس و این مزخرفات پیشکش خودتان

  • ساسان

    مافیای خودرو وسهامداران دولتی این دو خودرو ساز ملت را گروگان گرفتند و هر کاری دلشان میخواد انجام میدهند و دولت هم حمایت میکند عجب مملکت بی در و پیکری داریم واردات خودرو خارجی را هم دولت عمدا و با فشار مافیا انجام نمیده تا به مقصود خودشان برسند تنها خود ملت میتوانند با تحریم خرید خودرو داخلی از پس این زالوها بر بیان والا همین آش و همین کاسه کسی هم جوابگوی اعتراض مردم نیست

  • خودم

    آره دقیقا
    سایپا و ایران بردند و یکبار دیگه مردم شکست خوردند.

  • حسن

    خیلی هم عالی موفق باشین

  • محمد

    بابد بگین سازمان حمایت از تولید کننده نه مصرف کننده،مسخره کردین مردم رو،سفرهای مردم رو به روز داره کوچکتر میشه اونوقت یه کارگر که آرزوی خودرو داره از کجا ۵۰۰تومن اونم قیمت درب کارخانه بیاره.ترا خدا مسئولین بی لیاقت بیشتر از این به شعور ملت توهین نکنین

  • rahim

    خود وزارت صمت و شورای رقابت شریک دزدهای جاده مخصوص ایران خودرو و سایپا هستن یه سفرهای پهنه همگی نشستن یه لقمه نان حرامی با هم میخورن

  • ابی

    فقط میشه گفت لعنت لعنت لعنت بر همه مسببین این حرکت

  • ناشناس

    دست شورای رقابت با خودروسازان همیشه تویه کاسه بوده وهست حالا باید شورای حمایت از حقوق مصرف کننده هم با وجدان وبدون اغماض جلوی تولیدات بی کیفیت این خودروسازان را برای حفظ جان مردم بگیرد وگرنه خودش هم در این قتل ها شریک است

  • ناشناس

    مارو چه به خودرو....یکی جلوی گران شدن موتور سیکلت رو بگیره...کل موتور با قیمت ۵ میلیون تولید میشه وبه قیمت ۷۰ میلیون فروش میره...یکی اینو جمع کنه...شورای رقابت چرا ورود نمیکنه نمیدونم؟؟؟؟؟

  • ناشناس

    لقمه حرام به دهن سایپا و ایران گوه رو بد جور مزه داده وقت و بی وقت گرون میکنن

  • Mmmm

    بر پدر یکی یکی شون لعنت

    • ناشناس

      هزاران بار لعنت .مردم رو به گدایی انداختن بزغاله ها

  • ناشناس

    باعث شرم و خجالت سرشکستگی هر ایرانی خوردوسازی و سیاست های حمایتی ازش

  • مجتبی

    تف به شرف مدیران سایپا ایرانخودرو شورای رقابت وقاحت رفاقت

  • مجتبی

    البته شرف که ندارن

  • محمد

    وای چقد اینا مهربون هستن .دستتون درد نکنه خیلی زیاد نکردین قیمتارو
    این است داستان حق

  • صمد حسبنی

    از تمام خریداران خودرو خواهشمندم گمپین نخریدن محصولات ایران خودرو وسایپا را به مدت شش ماه توصیه راه اندازی کنیم

  • ناشناس

    ماشین شاسی بلند هم خیلی خوبه کاری میکنه کار ستون

  • حسین

    سلام
    حکم احتکار در اسلام مشخص شده که در کشور ما اجرا نمی شود تمام
    اما حدا لعنت کند اون خودرو ساز و در کنار اون شورای رقابتی را که تولیدات خارج از نظر کیفیت و قیمت رو می بینند و باز با این وجود اجازه افزایش قیمت میدن و خدا لعنت کند قوه قضایی را که انگار نه انگار که چه ظلمی به مردم می شود ماشینی که خریدش برای جوان ایرانی رویا شده

  • صادق

    خدالعنت تون بکنه دزدهای کثیف فقط بلدین ازجیب مردم دزدی بکنین درسال چنددفعه بایدخودروگران بکنین ازخون سگ حروم تر

  • علیرضا

    اینا همه دستشون تو یه کاسه است همه دزدن

  • سمیه

    خاک برسرشان خاک دو عالم برسرشان کسی که قیمت رو بالا برده کلاهبرداران حرفه‌ای مردم رو به بازی و تمسخر گرفته اید خداوند شمارو از زمین بردارد الهی

  • سمیه

    خدا لعنت کنه اینارو با چه امیدی منتطر بودیم با چه مشکلات بدبختی داشتیم پول جور میکردیم خدا لعنت سگ کنه کسی که گرون گرده میخواستین گرون کنید چرا از اول این کارو نکردین که بعد مردم ثبت نام نکنن تو نوبت بمونن.این کلاهبرداری سر ملت ایرانه .این یه توهین به ملت ایرانه که آدمارو بازی گرفتین .

  • ناشناس

    اینها ایمان دارند نه خدا می‌شناسند فقط به فکر منافع خودشان هستند

  • عباس

    به کجا چنین شتابان؟؟
    کجارو میخوایید بگیریر؟؟
    آخرش که چی؟؟
    کسی که میمیره، با خودش چی میبره؟؟؟
    ظالم تر از اسرائیل هستید شما، مبارکتون باشه

  • ابراهیم

    واقعا این یه کلاهبرداری محض هست هیچ وقت رهبری این گونه رفتارهای غیر اخلاقی رو نمیپسنده و مردم هم دارید بدبین میکنید اقایان خودرو ساز اخلاق اسلامی در معاملات با مردم ندارید

  • ح

    شورای رقابت هم بفکر ملت نیست منافع ملت راقربانی منافع تعداداندکی می کند

  • رضا

    این چ کاریه آخه لعنت بهتون محصول جدید با عوض کردن اینه میشه محصول جدید...ملت ازتون بدشون میاد ایشلا ریشه همتون خشک بشه..یعنی ملت ایران آنقدر بدبخت عاجز شدن دولت و خودرو ساز قشنگ دارن دبه میکنن حق ملتو میخورن نوش جانتون ..نوبت ملت هم روزی میرسه ..دزدان کثیف خائن های بیگانه

  • م

    از بی عرضگی شورا خودروساز منفعت .مشتری بدبخت تا خرخره زیرقرض دراین بازی عمرو عاص برنده شده

  • اکبر

    خدالعنتتون کنه

  • امین

    خدا ازشون نگذره تف به شرفشون
    ای کاش واردات "واقعی" ازاد میشد پدر این دوتا گاری ساز رو در میورد

  • امین

    امیدوارم سرنگونی این رژیم ستمگر را ببینم،لعنت برشما.ننگ بر شما

  • اسماعیل

    یه مشت دزدازخدابیخبرخون مردم روکردن توشیشه آخه بااین قیمت‌های نجومی کدام بدبختی می تونه ماشین خریدکنه

  • کارگر

    مرگ بر امریکا و اسراییل وکافرها
    بخدا شما ها کافربد و دشمن صددرصد ایرانید

  • حمید حاجی آقا

    دم شورای رفاقت گرم قانون مملکت ما یعنی همه مسعولین با هم بخوریم. تنها خوری ممنوع

  • محمد

    ایا حقوق کارگر و کارمند بالاتر شده ایا درامدها بیشتر شده، چرا قیمت خودرو ها خودکار بالا می رود

  • ایرانی

    لعنت به پدر و مادر شورای رقابت

  • رضا

    از اول برده بودن چون دستشون تو یه کاسه هست

  • جیرجیرک

    ضمن اینکه آقایان مسئول حکومتی هم کاری در دولت ندارند جز اینکه بنشیند قیمت ها را بالا و پایین کند ده تومان ارزان دویست تومان گرا ن قیمت خودروها به همین ترتیب عجب انقلابی بیچاره پدرانمان چی فکر کردن چی شد هیهات من ذله

  • داوود

    این شورای رقابت به چه دردی میخوره .اونا گران میکنن شورا هم تایید می‌کنه .

  • رضا

    سال مهار تورم است!!!! خجالت هم خوب چیزیه، همه دزدان دستشان تو یک کاسه است.

  • سیامک

    زهی خیال باطل سایپا و ایرانخودرو به این چیزا راضی نمیشن تا پراید رو به قیمت بنز و بی ام و به خلق الله نچپونن ول کن نیستن و هر روز یه بهونه در میارن

  • ناشناس

    تا روزی که نفس میکشیم این دزدان سر گردنه را نفرین میکنیم .خدا ازتون نگذره بی شرفهای حرام لقمه کثیف

  • علی

    پدر مردم رو در آوردن. ول کن هم نیستن .آقا ملت نخوان اینا ماشین تولید کنن کیو باید ببینند .ما ماشین خارجی میخوایم .ما با این پولا میتونیم خودرو خارجی سوار شیم .چرا این خودرو های تکراری و بی کیفیت رو آنقدر هزینه کنیم .۵ ماه دیگه عید هست حقوق کارگرا میره یکم بالا اینا هم مث ....دو باره میرن میبرن بالا

  • ناشناس

    لعنت بر زورگو

  • علی

    همه خریدنی هستند فقط قیمت ها فرق میکنه یکه تازی میکنن هیچ کس یارای مقاومت در برابر حق وحساب باد آور ده ازجیب مردم نداره

  • امیر

    اللهم العن باعث و بانی این کارها

  • حمدالله

    چه راحت سر مردم کلاه می گذارد این دولت انقلابی، راستی سازمان بازرسی الان دقیقا کجاست ؟بخصوص سازمان بازرسی استان البرز ، متاسفانه کارشون گیر دادن به چند کارمند فلک زده است که چرا شیرینی گرفتی ، چرا سر ساعت در محل کار حضور نداری ، الان واقعا کجایند ،مردم گرفتار کردند با این ارابه های مرگ ،البته همه ميدونند دست دولت و این سازمان ها و خودرو سازان توی یه کاسه است ، نمایندگان مجلس هم همراهی می کنند

  • ناشناس

    یادمه حدودا دهه 70 بود رادیو گوش می کردم میز گردی بود در رابطه با خودرو سازان داخلی و کیفیت پایین خودرو های تولیدی شان که نمایندگانی از وزارت صنایع و مجلس و... که یکی از این آقایون کارشناس به صراحت اعلام کرد که قدرت مدیران خودرو ساز بیش از قدرت وزیر صنایع و... میباشد. به همین دلیل است که با گذشت بیش از 4دهه جلوی واردات خودرو رو گرفتن تا امتیازی باشه برای خودرو سازهای ایرانی که کیفیت تولیدات خود را به استاندارد روز جهانی برسونن. اما متأسفانه نمی دانم تا کی دولت و مجلس میخواهند از جان ملت ایران مایه بذارند و به خودروسازان داخلی بابت تولید ارابه های مرگ باج بدهند. مسئولان مربوطه یکبار برای همیشه مردونگی کنند در عوض افزایش قیمت‌ها واردات خودرو با عوارض گمرکی صفر درصد را آزاد کند تا ٨۵میلیون مردم ایران خودشون انتخاب کنند که سوار ماشین های تولید داخل شوند یا خارجی. تورو خدا اینقدر بخاطر منافع خودرو سازان به مردم بیگناه ایران ستم نکنید و آزادی رو از ما نگیرید. بذارید همانطور که خودتان و آقا زاده های تون از امکانات خودروهای استاندارد جهانی بهره می‌برند مردم هم ببرند

  • داوود

    شورای رقابت چی
    اینا فقط دارن مردم ررو سرکیسه میکنن امسال سالی بود که حضرت اقا خامنه ای گفتند سال مهار تورم ولی این نامردا های روانی که دزد هستن حرف اقا رو نشنیده گرفتن و زدن سال تورم ای خاک بر سرم ما مردم که نتونستین با حرف اقا جلو بریم و جلوی چنین دزدهای کثیفی رو بگیرم لعنت بر هرچی دزده حرام خوره لعنت به مافیای خودرو

  • ناشناس

    چرایکی پیدانمیشه به دادمردم ایران برسه ایران خودرویاچین خودرو ازاسرائیل هم بدتره هرروزجون مردم رومیگیره مردم رواسیرکرده ازادی ارمردم گرفته اجازه نمیده حتی مثل افغانیا ماشین باکیفیت سواربشیم ان شاا.. باخاک یکسان بسه

  • ناشناس

    حکومتی که اول و آخرش دزده انتظاری نیست

  • Reza

    دستتون تویه کاسه اس!!راحت باشین

  • حسن

    خدا لعنتتون کنه که خون مردم را توشیشه کردید

  • اکبر

    دورود بر هموطنان
    باز این شرکتهای فروقون ساز این ارابه های مرگ را به بهانه های مختلف افزایش دادند.گمونم دیگه می‌خوان برسن به قیمت لامبورگینی باید توی گینس و در تاریخ ثبت کنن.
    من یکی از سامانه انصراف میدم و هیچ وقت از این شرکتهای دروغگو و گران فروش و بهانه جوی افزایش قیمت خودرو نمیخرم ،نه پول یا مفت دارم بدم و نه جونمو سر راه پیدا کردم.
    التماس تفکر

  • ناشناس

    ضعف این دولت در مهار گرانی و تورم، حرف رهبر را هم اهمیت نداده و مجوز گرانی خودرو را صادر کردند

  • مهدی

    همه شون دزد هستند شورای رقابت چیه شورای رفاقت.مقصر خودمونیم از ما دزدی میکنن نخرید چی میشه.هرکس ثبت نام کرده انصراف بده درست میشه اتحاد داشته باشید.این آشغال خودروها هم که هر روز خرابند حالا بخریدقیمت هرروز بالا ببرن هی وام بگیرید و روز به روز بدهکارتر بشید

  • ناشناس

    به نظرمن بلای گرانی مملکت این دوگروه خودروسازان باید تعرفه واردات صفر شود ببینیم چه جوری خودرو میفروشند

  • رانا پلاس

    یا امام حسین از کجا بیاریم ۱۰۰ میلیون برای رانا بدیم. چه غلطی‌کردیم ثبت نام کردیم گول خوردیم. ماشین زیرپامون هم فروختیم.خدا لعنتتون کنه

  • جلیل

    بیچاره شورای رقابت که بخاطر حذف نشدن از گردونه سیاستگذاری های خودرویی و صنعتی تن به ذلت باند مافیا بزرگ سیاسیون داد

  • ناشناس

    مگه بیشتر از ۸ مدل خودروی دیگر ایران خودرو تولید میکنه خدا لعنتتون کنه

  • ناشناس

    بازنده. اصلی همیشه مصرف کننده است...چون خودروهای تولید داخل اش خاله است بخوری پاته نخوری پاته..

  • ناشناس

    همشون کلاهبردارن هرماه افزایش قیمت حقوق کارگر هم هرماه افزایش بدید
    تویوتا سنشری شاسی بلند ۲۰۲۴ توکشور عربستان ۶۵۰میلیون تومان ۲۰۷قوطی توایران ۷۰۰تومن

  • ناشناس

    خدا لعنت کنه اون توکلی بی خاصیت ، با اون ستاد شورای رقابت که همه با هم دستسون تووی جیب مردم و در حال دزدی هستن .

    چرا بیت رهبری در این موارد دزدی عیان ، ورود نمیکنه ؟
    چرا یک قدرت واقعی تووی دهان خورو سازان و ابستگان که سودجویی میکنند نمیزنه ، مگر اینکه همه با هم یکی شده باشند تا مردم را بچاپند

  • ناشناس

    خدا لعنت کنه شما ها روی بدنام های تاریخی سفید کردید

  • علی

    بله دیگه باید افزایش بدهند یعنی سال کاهش تورم و رشد تولید است این ها همیشه بر خلاف فرمان رهبری عمل کردند و این هر سال تکرار شده و متاسفانه رانت کارها را همیشه خراب نموده ولی به نظر هم تنها راه عدم خرید توسط ملت شریف ایران است و بس

  • ناشناس

    بیچاره مردم؛ کسی رو ندارن تا از دست این دو شرکت خودرررررو ساز نجاتشون بده!!!

  • شیرازی

    اگه وار دات خودر انجام شود چه نو وچه کار کرده اونوقت باید دید کی این حلبی های ایرانی را می خرد

  • سید

    عجب ؟
    چه نون خوری شده این شرکت‌های بی خاصیت
    دولتی......طناب بر گردن رعیت و خالی کردن جیب آنان بر اساس نیازشان......خدا از شما
    نمیگذره.

  • جاسم

    گویا شما رسانه ای ها هم مافیا رو نمی شناسی ایران خودرو و سایپا و شورای رقابت کیه
    صحنه گردان مافیای خودرو است و بقیه مجری

  • کمیل

    دروغ ننوسید قدرت دست خود خودرو سازان هست هر روز به بهانه ای گران می‌کنند تا جیب های خود را پر کنند و خون مردم را در شیشه کنند شورای رقابت هم دست نشانده خوشان هست فقط فیلم بازی می کنند

  • سپنتا

    سر همه تو. یه. آخوره.....

  • کوروش

    خودروسازان با چراغ خاموشی و همراهی دولت فریبکار خودروهای بی کیفیت شون رو گرون کردن
    جوری دولت همراهی شون کرد که کسی هم صداش در نیاد که تورم چه برسر مردم میاره

  • سارا

    ان شاالله که هم مدیران خودروساز هم شورای رقابت، تاوان این بلایی که سر مردم بدبخت میارن تو زندگی خودشون بشه بیماری لاعلاج و مصیبتی که نتونن با پول حلش کنن🙏🏻

  • ناشناس

    عجب دولت و مملکتی است اینم از قیمت گذاری شورای رقابت خدا ازتون نگذره

  • ناشناس

    خوب طبیعیه که‌ گرانش کنند چون مال خود مسعولینه محترم هست

  • ناشناس

    انتظار پایبندی به قانون در کشوری که مافیا های قدرت مردم را منبع درآمد تلقی میکنند و تنها قانون حکم همینی که هست جاریست توهم و تمسخر شعور عموم جامعه هست

  • ییلان

    متاسفم برای این مملکتی که خون مردم میمکند اسمشم میزاری بازی

  • ناشناس

    واقعا قابل تاسف برای دو خودروساز تا زمانیکه واردات خودرو از هر نوع آزاد نشه این روال ماست باید این دو خودرو ساز تعطیل بشه و تمام ماشین های ما وارداتی بشه

  • جعفری

    .پس با این حساب مردم بازنده شدند،خوب بازی راادامه نمیدهیم یعنی دیگر نمیخریم.

  • ناشناس

    عجب سال مهار تورمی
    به به

  • ناشناس

    دم مسئولین گرم تواین چهل وسه سال بازیگران خوبی بودن .هم شریک دزد هستن هم رفیق قافله

  • ناشناس

    آفرین به شورای رفاقت

  • ناشناس

    ای لعنت خدا بردزدان سرگردنه .که دولت هم همراهی میکند

  • Qq

    مگر دلار چقد بالارفت که ماشین ها اینقد گرون شدن
    مقصر نهادهای انقلابین که به خودروسازی ورود نمیکنن

  • محمد،

    مرگ بر مافیای خودرو، فرغون سازها، وزارت صمت رفیق دزدها، سازمان حمایت. به بهانه یه آپشن زپرتی 100 میلیون خودرو رو گران کردند، دزدی در روز روشن، واردات و آزاد کتید مفسدین تا ببینید چطور فرغون سازها میترکنند،

  • محمد رضا

    دزدی ایرانخودرو در روز روشن، افزایش 100 میلیونی خودرو با یک آپشن زپرتی که 2 میلیون تومان هم برای خودرو ساز خرج نداره، اوف بر شما، خایینین،

  • حسین

    لعنت بر کسی که باعث افزایش این خودروهای بی کیفیت می شود ننگ بر انها

  • شجاع

    شریک دزد و رفیق راهزن،چه پیش فروش با قیمت نامعلوم چه ساختن شورایی با نام رقابت انگار لیگ فوتباله رفتن داور آوردن شورای رقابت بیا یه برنامه ای هم برای مردم بزار یه شورا هم با مردم تشکیل بده این طرف جمعیت زیادترن سودش بیشتره نفرینش کمتر

  • مهدی

    فرقونی به نامه ساینا اس شده 324 تومن!!! یعنی رسمی ماگروگانیم!!!! تازه گریه دارشم اینجاست که تحویل 13ماه دیگس؟؟؟!!!!!!! یعنی برا 20تومنی که با بازار ازادتفاوت داره من وایسم تا 13ماه دیگه احتمالا اون مدقه قیمتش به 500رسیده!!

  • احمد

    سلام احتراما به استحضار همه دوستان می رساند همه این ها دست در یه کاسه دارند مثل خیلی بخش های دیگه

  • محمد

    مبشه اقدام خودروسارهای داخلی رابافزابش مداوم قیمت هاشون وعدم کیفیت این خودوهاوتصادفات متعدداین سالهاوعدم توجه به خواسته مردم باظلمی که به مردم فلسطین واردمیگرددقیاس کرد...

  • حسن

    واقعا لعنت بر پدرو مادرتون.من تاکسی دار شب عید خواستم تاکسیمو عوض کنم ۲۸۰تومن بود.گفتن سایت بستس.بعد سه ماه سایتش باز شد رفتیم ثبت نام کردیم شد۳۶۲میلیون.بازم گفتیم درک.حالا چند روز پیش برام پیام اومد به دلیل پرداخت نکردن وجه خوردرو قرارداد شما کنسل شد.درحالی که اصلا به ما نگفتن که وجهی واریز کنید.فقط به این خاطر قیمتو ببرن بالا الانم که شد ۴۵۰تومن.لعنت به شرف همتون خدا لعنتتون کنه.خدا شاهده دیگه یکیو نمیپرستم

  • سعید

    هرچی سرمون بیارند حقمونه لیاقت ما مردم همین است که بردگی کنیم الکی هم غر غر نکنید وقتی صف ببندید برای این خودروهای آشغال از رده خارج همین میشه

  • سعید

    لعنت خدا بر کوتوله های سیاسی و اجنبی، مملکت دست یک مشت دزد و رانت بگیر و اختلاسگر و آخوند خونخوار افتاده ،البته ما مردم لیاقتمون همین قدر است که بردگی کنیم الکی هم غر غر نکنید وقتی صف ببندید برای رای،دولت ۷ درصدی و مجلس ۵ درصدی برای ما تصمیم میگیرند ،

  • رصوا

  • مصرف کننده

    خدا لعنت کنه مسبب این بی عدالتی هارو
    از ثبت نام تا تحویل خودرو چهاربار افزایش قیمت!!!
    خداوکیلی روی اسرائیل رو سفید کردید

  • ناشناس

    نه ماشین وارد ونه ماشین ارزون شد مردم ساده و اسکل نشستن تا ماشین سانتافه بشه هفتصد میلیون

  • پارسا

    پس چرا حقوق کارگر رو بالا نمیبرن.خدایا یکی به داد مردم برسه

  • ناشناس

    لعنت بر شماها که رعایت حال مردم رو ندارید
    لعنت بر شورای رقابت
    لعنت بر خودروسازانی که بی دلیل دنبال افزایش قیمت هستن
    ان شا ٕاللّه عزیزاتونو دونه دونه دفن کنید و به سوگ بشینید شاید اینجوری اثرات مردم آزاری و بی انصاف رو بهتر درک کنید که چطور نفرین مردم دنبال خودتونو و خانوادتونه

  • پارسا

    سلام خواهش میکنم جلوی افزایش قیمت رو بگیرید .پول 34میلیون اضافه پرداخت پژو پارس رو برگردونید درصورتی که آپشنی اضافه نشده

  • آتش به اختیار

    حضرت آقا امسال را سال مهار تورم اعلام کردند و ایران خودرو سایپا و اکثر شرکت ها بر خلاف صحبت حضرت آقا خودرو و اجناس را هر سه ماه گران می کنند
    این شرکت های ضد انقلاب و دشمن رهبر باید تعطیل شوند .

  • Shahin

    یعنی هیچ راهی برای اعتراض نیست ؟؟؟؟جلوی این افزایش قیمت نجومی بگیره ؟؟؟؟؟
    بخدا ظلم ستم ۲۰۷ یکدفعه ۸۰ میلیون گرون بشه

  • عباس باقری

    آقایون باید خرج جنگ فلسطین رو جور کنن،و طبق معمول از جیب ملت نجیب ایران ،واقعا متاسفم

  • ف ح

    یه سوال ایران خودرو وسایپا خصوصی هستند یا دولتی؟ جواب دولتی ، پس نتیجه می گیریم احتکار خودرو و افزایش قیمت کار دولت است ، شورای رقابت هم دولتی است در چرخه باطلی کا همه چیز دولتی است متهم اصلی هم دولت است

  • اهورا

    لعنت خدا برملتی که برن تو صف برا ثبت‌نام ازاین دوتا دزدحروم لقمه برپدر ومادر کسی که ماشین بخره لعنت. خالا هی قور بزنید وزمان وزمین رو فحش بدید

  • محمد

    خدا نشسته با ی مشت دزد و جنایتکار چایی مینوشه

  • معترض

    خواهرم شما حجابت رو رعایت کن...

  • Ariya

    فینال. برنده حکومت بازنده باز مردم فقیر. خریدار ماشین واجناس ایرانی

  • حسین

    پس دستو. دهید واردات خودرو هم آزاد شوند تا مردم حق انتخاب خودروی بهتر رو داشته باشند

  • م

    دریک سال چندبارقیمت رابالا میبرن این دست درجیب مردم کردنیست پس چی هست اونم بصورت آشکارا وپرروی میشه بگین تکلیف مردم این وسط چیه یک حقوق بگیر دقیقآ باید حقوق یک سالشو نه بخوره نه بپوشه نه کرایه بده فقط جمع کنه تا این مبلغ اضافه راجورکنه این دیگه چه ظلمی هست

  • احمدشیخ

    این سواری رقابت کجاست که ببینه مردم برای خریدیک ماشین انتظارمیکشن توازجیب بابات میاری قیمت میدی یارهبرعزیزکفته که آن بزرگوارتواین برنامه هانیست ووزیرصمت هم به این که برای مردم کارکنه بفکرمافیاست تاکه این دوری آدمه داره آقای وزیر

  • ارام

    بهنرین راه نخریدن این پیت حلبی هاس بزار انقد رو دستشون بمونه تا زنگ بخوره

  • پرنیان

    خدا ازتون نگذره .خدا آه مردم و ازتون بگیره آخه چطور مردم میتونن ماشین آشغال ایران و این قیمت بخرن

  • مهدی عینعلی

    اسراییل یه جور فلسطینو زیر بمب و فشار گذاشته.
    این دوتا خودروساز به درد نخور هم طور دیگه دهن ملتو آسفالت کردن. بس کنید دیگه!!!!
    مرزها رو باز کنید، اجازه ورود خودرو با حداقل گمرکی رو بدید، ببینم کی این آشغالاتون رو میخره؟!؟!
    خدا لعنت کنه رانتخوارن و مافیای خودرو ایرانو....

  • علی اعلایی

    بالای 200 عدد پیامک نظر دادن مردم همشون یعنی 100 در 100 مردم از ایران‌خودرو و سایپا نفرت دارن . آقای رئیسی این دو شرکت قاتل همشهری و فامیل های ما هستن قرار نبود با مافیای خودرو برخورد کنی چیشد پس؟

  • من

    مادرتون که مشخصه کی هست ولی پدرتون معلوم نیست کی بوده که اینجوری شدید لعنت به کل مسئولین جمهوری اسلامی که مثل گاو فقط نظاره گرند

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر