قیمت مرغ | عرضه مرغ | تولید مرغ

امید به کاهش قیمت مرغ / کمبود تولید نداریم

دبیر کانون پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: با توجه به افزایش حجم جوجه ریزی در ماه‌های اخیر، کمبودی در عرضه مرغ نخواهیم داشت.

امید به کاهش قیمت مرغ / کمبود تولید نداریم

قیمت مرغ در ایران به طور کلی توسط بازار تعیین می‌شود و به عوامل مختلفی مانند تقاضا و عرضه، هزینه‌های تولید، قیمت خوراک و... بستگی دارد. در این رابطه، دولت نیز قیمت تمام شده مرغ را تعیین می‌کند و سپس این قیمت به عنوان قیمت مرجع برای بازار مرغ استفاده می‌شود. همچنین، قیمت مرغ در بازار تحت تأثیر عواملی مانند فصل، روزهای تعطیل، شرایط آب و هوایی و... قرار می‌گیرد. به طور کلی، با توجه به اینکه قیمت مرغ در بازار توسط عوامل مختلف تعیین می‌شود، قیمت آن ممکن است در بازه‌های زمانی مختلف تغییر کند.

دبیر کانون پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: با توجه به افزایش حجم جوجه ریزی در ماه‌های اخیر، کمبودی در عرضه مرغ نداریم.

پرویز فروغی گفت: با توجه به نیاز داخل، ماهانه ۱۱۰ تا ۱۱۵ میلیون قطعه جوجه ریزی مورد نیاز کشور است.

به گفته او، بنابر برنامه وزارت جهاد ماهانه ۱۴۵ میلیون قطعه جوجه ریزی باید صورت گیرد که این حجم جوجه ریزی منجر به زیان مرغداران و خروج تعدادی از چرخه تولید می‌شود.

فروغی با بیان اینکه کمبودی در عرضه مرغ نداریم، افزود: با توجه به جوجه ریزی‌های اخیر، مشکلی در تولید مرغ نداریم.

دبیرکانون پرورش دهندگان مرغ گوشتی نرخ کنونی هرکیلو مرغ زنده را ۵۱ هزارتومان اعلام کرد و گفت: با توجه به افزایش قیمت تمام شده، نرخ‌منطقی هرکیلو مرغ بالای ۶۰ هزارتومان است.

او با بیان اینکه دولت برنامه‌ای برای اصلاح قیمت مرغ ندارد، افزود: با افزایش حجم جوجه ریزی ها، مازاد تولید به حدی خواهد رسید که قیمت به کمتر از نرخ مصوب می‌رسد.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر