ایران خودرو | قیمت خودرو | بازار خودرو | فروش خودرو

فروش محصولات ایران خودرو با قیمت جدید کلید می‌خورد / جزئیات دور جدید فروش ایران خودرو

جزئیات فروش جدید محصولات ایران خودرو به شرح زیر است.

فروش محصولات ایران خودرو با قیمت جدید کلید می‌خورد / جزئیات دور جدید فروش ایران خودرو

قیمت خودرو در بازار تحت تأثیر عوامل متعددی قرار می‌گیرد. این عوامل شامل عوامل داخلی و خارجی می‌شوند. عوامل داخلی شامل مواردی مانند کیفیت خودرو، تکنولوژی استفاده شده در ساخت، قابلیت‌های امنیتی و رفاهی، طراحی و برند خودرو و ... هستند. عوامل خارجی شامل مواردی مانند نرخ ارز، قیمت سوخت، قوانین و مقررات دولتی، رقابت با سایر شرکت‌های خودروسازی، تقاضای بازار و ... هستند. بنابراین، قیمت خودرو در بازار تحت تأثیر مجموعه‌ای از عوامل داخلی و خارجی قرار می‌گیرد که هر یک از آن‌ها می‌تواند بر قیمت نهایی خودرو تأثیرگذار باشد.

وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکنون چندین مرحله عرضه یکپارچه خودرو از طریق سیستم نوبت‌دهی را اجرا کرده است که در‌ دو نوبت اول آن که یک‌بار در اسفند‌ ۱۴۰۱ و ‌بار دیگر در اردیبهشت امسال برگزار شد تقریبا اغلب خودروسازان از جمله دو خودروساز بزرگ یعنی سایپا و ایران‌خودرو به عرضه خودرو به متقاضیان پرداختند و متقاضیان نیز براساس فرآیند نوبت‌دهی در نوبت تحویل خودرو قرار گرفتند.

در نوبت دوم عرضه خودرو از طریق سامانه یکپارچه، به ۳ درصد از متقاضیان، خودرویی تعلق نگرفت که پیرو آن مهدی تقدسی، مدیر سامانه یکپارچه خودرو به خبرنگار فارس گفت: سامانه یکپارچه خودرو در شهریور ماه در قالب «طرح جایگزینی» برای ۳ درصدی که در مرحله دوم ثبت نام، خودرویی به آنها تخصیص داده نشده باز می‌شود.

مدیر سامانه یکپارچه عرضه خودرو افزود: با توجه به ظرفیت جذب نشده خودروسازان و همچنین محصولات جدید، در شهریور ماه برای ۳ درصد باقیمانده (افراد متقاضیان مرحله دوم) که خودرویی به آنها تخصیص داده نشده، ضمن حفظ اولویت امکان انتخاب خودروی جدید برای آنها فراهم می‌شود.

بنابراین سامانه یکپارچه خودرو برای این دسته از متقاضیان در ۷ شهریور ماه باز شد اما در حالی که قرار بود در بازگشایی شهریورماهِ سامانه یکپارچه «‌محصولات جدید» و «ظرفیت جذب‌نشده خودروساز» عرضه شود، این وعده محقق نشد و سامانه با عرضه ۲ مونتاژکار و معرفی چندین مدل خودرو میلیاردی باز شد در حالی که مونتاژکاران همین خودروها را آن زمان در نمایندگی‌های خود در قالب فروش فوری و فروش سه‌ماهه عرضه می‌کردند و هنوز هم عرضه می‌کنند.

همچنین یک مرحله عرضه خودرو در سامانه یکپارچه نیز در ۲۴ مهر باز شد که می‌توان از آن به عنوان مرحله سوم عرضه یکپارچه خودرو یاد کرد. اما در این دوره از عرضه هم فقط چهار خودروساز مونتاژی (ایلیا، کرمان موتور، سانیار موتور و موتور پارسیان ) حضور یافتند که خودروهای میلیاردی عرضه می‌کردند؛ در اطلاعیه سامانه یکپارچه عرضه خودرو نیز ذکر شد که این عرضه از محل افزایش تولید و ظرفیت‌های مازاد ویژه ثبت‌نام‌کنندگان مرحله اول و دوم و همچنین افرادی که تاکنون ثبت‌نامی در سامانه نداشته‌اند بازگشایی شده است و این عرضه محدود در حالی بود که متقاضیان خرید خودرو، ماه‌ها در انتظار عرضه خودروسازان بزرگ داخلی بودند.

در روز ۲۶ مهرماه‌ رقابت‌ قیمت جدید ۸ خودرو از محصولات ایران خودرو را اعلام کرد که به گفته سپهر دادجوی توکلی، مدیرکل روابط عمومی مرکز ملی رقابت، این ۸ خودرو از نظر معاونت حمل‌ونقل وزارت صمت خودروهای جدید تشخص داده شده است و لذا شورای رقابت این خودروها را ‌قیمت‌گذاری کرد.

‌هشت خودرو جدید ایران‌خودرو که توسط شورای رقابت قیمت‌گذاری شد، شامل دنا پلاس دستی با موتور EF۷P با گیربکس MT۶، دنا پلاس توربو اتوماتیک آبشنال، سورن پلاس با موتور P۷CU، پژو ۲۰۷ دستی سقف شیشه‌ای ارتقا یافته، پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف شیشه‌ای ارتقا یافته، رانا پلاس ارتقا یافته، تارا دستی P۱V با گیربکس ۶MT و تارا اتوماتیک V۴LX است.

بنابراین با توجه به اینکه پیش از این از سوی مدیر سامانه یکپارچه اعلام شده بود که محصولات جدید خودروسازان در سامانه یکپارچه عرضه خواهد داشت و همچنین از آنجا‌ که ۸ محصول جدید توسط ایران خودرو تولید شده که معاونت حمل‌ونقل وزارت صمت هم این خودروها را محصولات جدید تشخیص داد و گفت که با همت سازمان حمایت و شورای رقابت قیمت‌گذاری شده است، بنابراین‌ باید در نوبت بعدی عرضه‌ سامانه یکپارچه، تحت هر عنوان‌، این ۸ محصول جدید به مشتریان و متقاضیانی که ماه‌ها در انتظار عرضه خودروسازان هستند، ارائه شود.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • Hesam

    اولا این آشغال سازای داخلی را با برندهای خارجی مقایسه نکن. دوما همون طرح های بز کیفیت و با قیمت بالا دارن به مردم میفروشن. اگه خودرو خارجی با قیمت واقعی وارد کنن اونوقت هیچکس فراوانی اینا رو نمیخره

  • سعید

    اسم ایران خودرو و سایپا که میاد تمام وجودم از نفرت پر میشه دوست داشتم میتونستم سرشون خالی کنم یعنی تمام مردم ایران ازتون بیزارن از دولت تعجب میکنم چرا میزارن اینا بدنامتون کنن حیف واقعا حیف مردم ایران

  • بدبخت مظلوم

    چرا ما تو این قسمت از خاورمیانه به دنیا اومدیم

  • شوندی

    فقط بدزدید و جیب مردم را خالی کنید مردی که دزد نباشد و بزدل و ترسو نباشد در این کشور پیدا نمیشود که از این دزدان بپرسد شما با کره جنوبی شروع کردی او کجاست و شما مدیران فاسد و دزد کجا هستید اخه چقدر دزدی و کلاه برداری اگر حکومت پهلوی بود خب میگوییم اینها فاسدن اما شما یقه بسته ها که الکی با بستن یقه دارید خفه میشوید و دم از اسلام و پیامبر و عدالت حضرت علی میزنید چرا اینقدر دزد و فاسد هستید لااقل از دین و اسلام دم نزنید چون بهاییها هم این رفتار را ندارند فقط دروغ و دزدی بار مردم میگنید اقایان مدیران ایرانخودر و سایپا و صمت

  • سیدحسن

    این شورای رقابت و سازمان حمایت ‌فقط به نفع خودروسازان کار می‌کنند.و کاری به جز افزایش قیمت بلد نیستن.واقعا ی تارا دستی چخبره ۵۸۰میلیون.با قیمت دلار چندتومنی حساب می‌کنند.یا شرکت سایپا که فقط ی خودرو داره تولید میکنه اونم کوییکه.هرچندوقتی ی جی یا ایکس یا اس بهش اضافه می‌کنند و میشه خودروی جدید باقیمت جدید.

  • ناشناس

    کثافت برای خبرمرگت نکبت وقت آدم رو میگیری

  • مجید

    واقعا نمیدونم چجوری قیمت گذاری می کنن؟ جابجایی دوتا کلید و دوتا آپشن ارزون قیمت که چارتا سنسور بکار برده، دویست میلیون هزینه برده؟ چه مقدار از بدنه ضعیف و مقوایی تارا، دناپلاس و بقيه بهبود یافته که اینطوری بدون درنظر گرفتن شرایط جامعه با توسل به دلار قیمت گذاری و افزایش قیمت میدن؟ مگه دولت حقوق ها و درآمد هارو با افزایش دلار بالا میبره یا دلاری حساب میکنه؟ فردا مونتاژیا میگن بما ظلم شده ماشینی که توی چین یک سوم قیمته رو دارن الان سه برابر میفروشن میگن کمه، ودلار رفته بالا، پول کشتی و حقوق ناخدامون افزایش پیدا کرده باید ماهم پونصد میلیون ببریم بالا... خب وقتی ایران خودرو یه تارا با دوتا سنسور بیشتر رو میده هفتصد تومن، توی بازار چقدر میشه؟ واقعا تارا میرزه یک میلیارد؟ این بود ادعاهای پی در پی آقای رئیس جمهور و دولت حرف و ادعاش؟ نماینده مجلس میگه معاون وزیر خارجه، رسماً جلوی واردات خودرو های کره ای و ژاپنی و اروپایی رو گرفته، دادستان و بازرسی کل کشور و مجلس کجان؟
    تنها چیزی که واضحه، هرکی به هرکی بودن مملکته و تنها کسانی که برای اون اقلیت ویژه اصلا مهم نیستن اما با اسم همینا برج و ویلا و کارخانه و قصر ساختن، همین مردم بی نوا و گرفتار ایرانند. وگرنه اونیکه قیمت گذاری کرده، فکر نمی کنه یه کارگر یا حقوق ماهانه هشت تا ده میلیون، چند سال باید کار کنه تمام حقوقشو پس انداز کنه و تازه اگه هر سال چند برابر نشه، بتونه یه ماشین، يعني ارزونترین و بی کیفیت ترین ماشین رو بخره؟ چقدر ما خوشبختیم بااین مسوولان خدوم و فارغ از غم

  • جعفر

    مردم با کدام پول این خودروهای گران را بخرند،
    هیچکس توان خریدن نداره

  • محمد

    سلام کسانی که یک سال قبل رانا پلاس ثبت نام کرده اند و مبلغ ۹۰ میلیون تومان واریز نموده اند باید چه مبلغی پرداخت نمایند

  • کام

    اسم خودرو ساز سایپا و ایران خودرو میاد حالت استفراغ میگیرم.حرف قیمتو با ضرر خودرو سازا میاد واقعا دیگه میارم بالا استفراغ شدید.بابا ملت رو دیگه هر جوری خواستید کردید رو اوپن رو تخت رو صندلی مدل به مدل بسه.یه جوری مردم رو گ ا ی ش کردین که دیگه پاهاشون رو زمین نمیاد.ننگ بر خودرو سازها و مردم تو صف خرید بخصوص دلالها .

  • جاوید

    شورای رقابت با بی حیایی و پررویی تمام اعلام می کنه اینا خودروهای جدیدی هستند که به این ترتیب باید گفت یا از خودرو سر در نمیارن و یا شریک دزدند

  • ناشناس

    تمام این بدبختیهای مردم کارگر تهی دست وعلل خصوص حلال خورجامعه زیرسر یک عده سرمایه دار رزل بی همه چیز دلال هست این چندقیمتی خودرو اقساطی که حساب کنی ازکره مریخم بالامیزنه ایناهمه درکشوری صورت میگیره که پرچمدار مسلمانی وشیعه ناب محمدی وحمایتگر پروپاقرص محرومین ومظلومین جهان هست.چجوری نسل جوان میتونه ایناراباورکنه.البته هیچ نسلی برای این کشورمهم نیست نهایتش مردم نارازی جمع کنن برن بجاش ازافغانستان میانمار فلسطین لبنان روهینگیاو...هستن بیان ایران جاشوناپرکنن

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر