کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۹۴

مقاومت اقتصادی این کشور جواب داد / افزایش حقوق پایه برای این افراد

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

مقاومت اقتصادی این کشور جواب داد / افزایش حقوق پایه برای این افراد

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) در تاریخ ۲۸ اکتبر ۲۰۲۳ ( ۶ آبان ۱۴۰۲) در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • نشانه هایی از بهبود صنعت هوایی چین پس از کرونا

خبرگزاری دولتی Xinhua گزارش داد که سازمان هواپیمایی چین تعداد پروازهای داخلی را تا ۳۴ درصد نسبت به زمان همه گیری کرونا افزایش می‌دهد، اقدامی که باعث بهبود عملکرد شرکت‌های هواپیمایی چینی پس از دوران کرونا می‌شود. شرکت‌های هواپیمایی برتر چین روز جمعه نخستین سود سه ماهه خود را در سه سال گذشته گزارش کردند و باعث امیدواری سه شرکت بزرگ دولتی چین برای خروج از مشکلات ناشی از همه‌گیری کووید-۱۹ شدند.

  • طرح چند میلیارد دلاری برای نجات این شرکت

شرکت TC Energy Corp (ترانس‌کانادا شرکت انرژی کانادایی است، که دفتر مرکزی آن، در کلگری، آلبرتا، قرار دارد. این شرکت، در حال توسعه و اجرای زیرساخت‌های انرژی در امریکای شمالی می‌باشد. )در حال پیگیری یک طرح چند میلیارد دلاری فروش دارایی برای کاهش بدهی و تامین مالی سرمایه گذاری‌های جدید است. افرادی که خواستند نامشان فاش نشود، گفتند که شرکت مستقر در کلگری در حال کار بر روی فروش سهام اقلیت در شرکت خط لوله ANR است که ارزش آن حدود ۳ میلیارد دلار تعیین شده است.
 

روزنامه واشنگتن پست (The Washington Post) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • برنامه این بانک برای خنثی کردن اثر جنگ

رئیس بانک تایلند در حالی که نسبت به افزایش خطرات جهانی و نگرانی‌ها در مورد مناقشه خاورمیانه هشدار داد، گفت: نرخ سیاست پولی تایلند برای اقتصاد مناسب است، اما بانک مرکزی آماده است در صورت نیاز نیز، طرح تعدیل را اجرا کند. وی افزود: پیش‌بینی رشد ۴.۴ درصدی بانک مرکزی برای سال ۲۰۲۴ در صورت تغییر در برنامه محرک دولت مورد بازنگری قرار می‌گیرد. رشد اقتصادی سال گذشته ۲.۶ درصد بود.

  • مقاومت اقتصادی این کشور جواب داد

اقتصاد ایالات متحده در سه ماهه سوم حتی سریع‌تر از حد انتظار رشد کرد، به‌رغم افزایش نرخ‌های بهره، فشارهای تورمی مداوم و انواع دیگر مشکلات داخلی و جهانی، مصرف‌کنندگان مقاومت خوبی از خود نشان دادند. وزارت بازرگانی گزارش داد که تولید ناخالص داخلی، که معیاری برای همه کالاها و خدمات تولید شده در ایالات متحده است، با سرعت سالانه ۴.۹ درصدی در دوره جولای تا سپتامبر افزایش یافت.
 

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • درخواست افزایش حقوق پایه برای ژاپنی ها

روزنامه Nikkei روز شنبه گزارش داد که فدراسیون تجارت ژاپن Keidanren، از شرکت‌های عضو می‌خواهد که در سال آینده افزایش حقوق پایه را در نظر بگیرند و از بانک مرکزی بخواهند تا به تورم متوسط دست یابد. میزان دستمزد در ژاپن برای چندین دهه ثابت مانده بود تا اینکه سال گذشته افزایش هزینه مواد خام باعث افزایش تورم و فشار بر شرکت‌ها برای جبران غرامت کارکنان با حقوق بالاتر شد.

  • افزایش قیمت نفت به دلیل نگرانی از محدودیت عرضه

قیمت نفت روز جمعه در حالی افزایش یافت که سرمایه‌گذاران از تشدید کمبود عرضه در ادامه سال نگران بودند. شاخص بین‌المللی نفت خام برنت در ساعت ۱۰: ۰۳ به وقت محلی (۰۷۰۳ GMT) به قیمت ۸۹.۳۲ دلار در هر بشکه معامله شد که نسبت به قیمت پایانی ۸۷.۹۳ دلار در جلسه معاملاتی قبلی روز پنجشنبه ۱.۵۸ درصد افزایش داشت. شاخص امریکایی وست تگزاس اینترمدیت (WTI) در همان زمان با ۸۴.۵۸ دلار در هر بشکه معامله شد که ۱.۶۵ درصد نسبت به بسته شدن ۸۳.۲۱ دلار در هر بشکه در روز پنجشنبه افزایش داشت.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر