هزینه عوارضی | عوارض آزادراهی

اخذ عوارض بزرگراهی و جاده‌ای تکذیب شد / تردد رایگان از این آزادراه

وزیر راه و شهرسازی، اخذ عوارض از بزرگراه‌ها و جاده‌های اصلی را تکذیب کرد.

اخذ عوارض بزرگراهی و جاده‌ای تکذیب شد / تردد رایگان از این آزادراه

هزینه عوارضی در جاده ها و بزرگراه ها به عنوان یکی از روش‌های تأمین مالی برای ساخت و نگهداری این بناها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این هزینه به صورت مستقیم از رانندگان و کاربران جاده دریافت می‌شود و به عنوان جزء هزینه‌های حمل و نقل در نظر گرفته می‌شود. همچنین، این هزینه به عنوان منبع درآمد برای سازمان‌های مسئول اجرای پروژه‌های جاده‌ای و بزرگراهی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در حالی معاون سازمان راهداری از برنامه اخذ عوارض از بزرگراه‌ها و جاده‌های اصلی خبر داد که وزیر راه و شهرسازی این موضوع را تکذیب کرد.

مهرداد بذرپاش در حاشیه برگزاری همایش قیر و آسفالت در خصوص اظهارات معاون راهداری سازمان حمل‌ونقل جاده‌ای مبنی بر اخذ عوارض از جاده‌های اصلی و بزرگراه‌ها گفت: فعلا اخذ عوارض از جاده‌های اصلی و بزرگراه‌ها در دستور کار نیست. قانون به ما اجازه داده در آزادراه‌ها عوارض دریافت کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از روش‌های پیشنهادی برای تامین منابع نگهداشت جاده‌ها اخذ عوارض از راه‌های اصلی و بزرگراه‌هاست تصریح کرد: هنوز نرخ عوارض آزادراه شیراز - اصفهان تعیین نشده و مردم می‌توانند از این آزادراه تردد داشته باشند.

وزیر راه و شهرسازی همچنین از برنامه‌ریزی برای استفاده از قیرهای اصلاح‌شده در پروژه‌های راهسازی خبر داد و گفت: مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی مسئول ارتقاء فناوری قیر و استفاده از قیرهای اصلاح شده در پروژه‌های راهسازی است.

بذرپاش همچنین یادآور شد در بودجه ۲۰ هزار میلیارد تومان برای تامین قیر از محل تهاتر مصوب شده است.

وی با تاکید بر اینکه باید از قیر باکیفیت در پروژه‌های راهسازی استفاده کنیم، گفت: درحال‌حاضر ۶ میلیون تن قیر در کشور تولید که حدود ۴ میلیون تن آن صادر می‌شود.

منبع: تسنیم
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

اخبار
اخبار
پیشنهاد سردبیر