مسکن کارگری | حداقل دستمزد

برنامه ساخت یک میلیون مسکن کارگری / تعیین تکلیف حداقل حقوق و دستمزد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از برنامه ساخت یک میلیون واحد مسکونی کارگری با همکاری وزارت راه و شهرسازی و بانک‌ها خبر داد.

برنامه ساخت یک میلیون مسکن کارگری / تعیین تکلیف حداقل حقوق و دستمزد

در ایران، ساخت مسکن کارگری به عنوان یکی از مهمترین نیازهای جامعه محسوب می‌شود. این نوع مسکن‌ها به منظور ارائه فضایی مناسب و اقتصادی برای کارگران و خانواده‌هایشان ساخته می‌شود. در سال‌های اخیر، با توجه به افزایش جمعیت و نیاز به مسکن کارگری، دولت ایران برنامه‌هایی را برای ساخت و ساز این نوع مسکن‌ها در سراسر کشور اجرا کرده است.

سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه قانون‌گذار مشخص کرده است که شورای‌عالی کار چگونه حداقل دستمزد را مشخص کند، گفت: ما حداقل حقوق و دستمزد را تعیین کردیم نه حداکثر را، لذا توافقات کارگری و کارفرمایی هر چه باشد مورد تایید وزارتخانه است.

وی در خصوص جلسه شورای‌عالی کار اظهارکرد: در جلسات هم بحث می‌شود و برخی اقناع شده و برخی اقناع نمی‌شوند، قانون‌گذار گفته که حقوق و دستمزد سالانه تعیین شود.

وزیر کار گفت: در جلسه آتی به دنبال این هستیم که مسئولان وزارت راه و شهرسازی و بانک‌ها در حوزه مسکن کارگری بحث و گفت‌وگو کنند تا در بحث یک میلیون واحد مسکونی بتوانیم کمک ویژه‌ای به جامعه کارگری کنیم تا مسکن دار شوند که کار بزرگی است.

مرتضوی اظهارکرد: خروجی جلسه کارگران و کارفرمایان خوب بود نماینده کارگران سه نفر اصلی و دو نف علی البدل هستند، مباحثی که در رسانه‌ها مطرح شده مباحثی نبوده که در آن جلسه بررسی شده باشد بلکه برداشت‌های فردی بوده است.

وی تاکید کرد: استنباط فردی امکان دارد باشد ما هم ارادتمند همه کارگران هستیم امیدوارم بتوانیم در حوزه مسکن کارهایی را انجام دهیم.

منبع: ایرنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • 1

    خوب است که می خواهند همگی جمع و فکری کنند ولی وقتی مغز ندارند چیکار میشود کرد

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر