اختصاصی تیترکوتاه؛

خرید روغن گیربکس خودرو چقدر پول می‌خواهد؟ / انواع روغن‌های گیربکس را بشناسید

در این گزارش به بررسی قیمت جدید روغن گیربکس خودرو می پردازیم.

خرید روغن گیربکس خودرو چقدر پول می‌خواهد؟ / انواع روغن‌های گیربکس را بشناسید

روغن گیربکس که به آن روغن جعبه دنده هم می­ گویند، از جمله روغن­هایی می‌باشد که برای روانکاری قطعات خودرو مثل قطعات موجود در جعبه دنده و دیفرانسیل، طراحی گردیده است.

روغن گیربکس کاربردهای دیگری نیز برای جعبه دنده دارد، این روغن خاصیت خنک­ کنندگی و توانایی انتقال قدرت از موتور را دارد و مانند یک سیال لزج عمل می­ کند.

اگر نام واسکازین را شنیده ­اید، بدانید که منظور همان روغن گیربکس است که در زبان روسی به آن واسکازین گفته می‌­شود. در واقع روغن گیربکس روغن جعبه دنده و واسکازین سه نام مختلف برای یک نوع محصول می‌باشد که از آن برای روانکاری جعبه دنده استفاده می‌شود.

اما این دو روغن نام برده شده با یکدیگر یک تفاوتهایی نیز دارند و آن هم در نحوه عملکردشان می‌­باشد. غلظت و گرانروی این روغن­ها متفاوت است البته در برخی از مواقع این امکان وجود دارد که از روغن گیربکس اتوماتیک، برای گیربکس دستی هم استفاده کنند، اما برعکس آن امکان‌پذیر نیست.

انواع اصلی روغن‌های گیربکس با توجه به کاربردشان

روغن­های گیربکس در دو نوع یافت می­ شوند که ما در این مقاله به آن دو ویژگی و عملکردشان خواهیم پرداخت، از جمله روغن­ های گیربکس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 برخی از روغن ­ها برای روانکاری قطعات دیفرانسیل و همچنین جعبه دنده­های دستی به کار می­ رود، که به آن­ها MTF یا Mannual Transmission Fluid گفته می­ شود.

 برخی دیگر از روغن­هایی که در جعبه دنده و یا گیربکس اتومات استفاده می­ شوند و برای روانکاری آن­ها کاربرد دارند، به نام ATF یا Automatic Transmission Fluid شناخته می‌­شوند.

در این گزارش قیمت روغن گیربکس خودرو را مورد بررسی قرار دادیم. با تیترکوتاه همراه باشید.

براساس آگهی‌های اینترنتی، روغن گیربکس بهران مدل DCT حجم ۱ لیتر ۳۲۰،۰۰۰ تومان است.

روغن گیربکس خودرو آدینول مدل ATF XN۶حجم ۱ لیتر ۵۵۰،۰۰۰ تومان است.

روغن گیربکس خودرو آترود مدل ۷۵w۸۰ Sento حجم ۲.۵ لیتر تومان قیمت دارد.

همچنین روغن گیربکس خودرو کاسپین مدل GL۴ ۷۵W۸۰ حجم ۹۵۰ میلی‌ لیتر ۱۸۴،۰۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

روغن گیربکس اسپیدی مدل ۸۵W-۹۰ کد ۰۵ حجم ۱۰۰۰ میلی لیتر ۹۷،۰۰۰ تومان است.

روغن گیربکس بهران مدل ۸۵W۹۰ GL۴ حجم ۱ لیتر ۱۱۱،۶۳۰ تومان قیمت دارد.

روغن-گیربکس

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر