شرکت سایپا | قوه قضائیه | قیمت خودرو

دردسر جدید برای شرکت سایپا / خریداران خودرو دست به دامن قوه قضائیه شدند

متقاضیان خرید خودرو از شرکت سایپا از قوه قضائیه درخواست کردند تا به مسئله افزایش قیمت مداوم خودروهای این شرکت ورود کند.

دردسر جدید برای شرکت سایپا / خریداران خودرو دست به دامن قوه قضائیه شدند

افزایش قیمت خودروهای داخلی در چند مدت اخیر باعث اعتراض خریداران خودرو شده است. از طرفی خودروسازان بر این باور هستند که به دلیل افزایش هزینه‌های تولید، حق درخواست افزایش خودرو را دارند، زیرا در غیر این صورت تولید خودرو چیزی جز ضرر برایشان نخواهد داشت.

متقاضیان خرید خودرو ضمن گلایه از افزایش چندین باره قیمت ساینا از ابتدای امسال، از قوه قضاییه خواسته‌اند به تخلفات شرکت سایپا نظیر افزایش مداوم قیمت‌ها و تاخیر طولانی در تحویل خودرو، ورود کند.

مخاطبان خبرگزاری با ثبت پویشی با عنوان «مطالبه ورود قوه قضاییه به تخلفات خودروسازان به خصوص سایپا» عنوان کردند که متاسفانه چند سال است که شرکت‌های خودروسازی با تخلفات خود موجب سلب اعتماد و تضییع حقوق مشتریان شده‌اند و این در حالی است که رسیدگی به این تخلفات انجام نمی‌شود.

برخی افراد عنوان کرده‌اند که از جمله تخلفات خودروسازان کیفیت پایین محصولات، تاخیر طولانی در تحویل خودرو، بی‌توجهی به قیمت‌های مصوب شورای رقابت و افزایش مداوم قیمت‌ها، انبار کردن خودروها جهت کاهش عرضه و افزایش قیمت است.

افزایش چندین باره قیمت ساینا از ابتدای امسال

مخاطبان همچنین با اشاره به افزایش قیمت خودروهای سایپا بدون داشتن مجوز، عنوان کرده‌اند که شرکت سایپا قیمت ساینا را از ابتدای امسال تاکنون چند بار افزایش داده‌ و این در حالی است که شورای رقابت فقط یک بار در ابتدای امسال قیمت این خودرو را افزایش داده است که افزایش قیمت این خودرو توسط شورای رقابت نیز رقم بالایی و به میزان ۴۲ درصد بود.

براین اساس مخاطبان از قوه قضاییه، شورای رقابت و سازمان حمایت خواسته‌اند تا به تخلفات خودروسازان رسیدگی کنند و به آنها اجازه داده نشود تا حقوق مصرف‌کنندگان را تضییع کنند.

‌شورای رقابت در فروردین ماه امسال قیمت پایه (کارخانه ای) خودرو ساینا اس، را با ۴۲ درصد افزایش نسبت به سال قبل ۲.۰۸۱.۳۳۱.۴۶۰ ریال تعیین کرد اما این خودروساز قیمت کارخانه‌ای این خودرو را در آبان‌ماه امسال با عنوان ساینا اس (استانداردهای ۸۵ گانه) ۲.۷۸۸.۴۴۵.۱۳۲ ریال و قیمت مصرف‌کننده این خودرو را ۳.۳۰۴.۹۰۰.۰۰۰ ریال اعلام کرده است.

براین اساس از فروردین‌ امسال تاکنون بدون صدور هیچ مصوبه قانونی از سوی شورای رقابت، قیمت پایه ساینا اس‌ نزدیک به ۷۰ میلیون تومان گران شده است.

‌قیمت مصرف‌کننده خودرو با اضافه شدن ۶ درصد ارزش افزوده، ۳ درصد عوارض شهرداری، ۲.۵ درصد مالیات هوای پاک، یک درصد مالیات ماده ۳۰ قانون مالیات ارزش افزوده و یک درصد مالیات شماره‌گذاری، هزینه بیمه شخص ثالث و غیره به قیمت پایه یا همان قیمت کارخانه‌ای محاسبه می‌شود.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • کارگر

    باسلام از صنعت خودرو بجز ملت همه سود می‌برند.

  • من

    خلایق هر چه لایق

  • ناشناس

    مرگ بر سایپا ایران خودرو مدیران خودرو

  • ناشناس

    چراشبانه قیمت خودروگران می شودسایناچی داردبالای ۳۰۰میلیون وزن کوییک چندکیلواست بالای۲۵۰میلیون بلایی که شرکتهای خودروسازوساختمانی وطلافروشان برسرارزش پول این مملکت آوردنددرتاریخ ثبت خواهدشدباید۵عدد۱۰هزارتومانی رادربازارفردوسی که معادل ۵۰۰۰۰۰ریال است بدهی بایک دلارعوض نمی کنندهمه اش کارمحتکران خودرووکارخانجات خودرووسکه بازان ودلان ارزومسکن است والافلزوفولادومصالح وطلاهمه ازایران است

  • ایرانی بدبخت افسرده

    بندگان خدا پیش کسی شکایتونوببرید که خودشون دارن ازخودروسازان نون میخورند ای ملت ساده

  • ناشناس

    مرگ بر ایراندخودرو وسایپا

  • غلام سرور

    سلام دستمزد را بر اساس تورم بالا میبرن نمیدانم سایپا بر چه اساسی هر ماه قیمت ساینارا افزایش می دهد ما پارسال ثبت نام کردید 114ملیون تومان پول پردغ کردید که آن زمان نصف قیمت ساینا بود حالا که هنوز می خواهم ماشین را برج 10بما بدهند تکلغ چیست سود برای ما هفده درصد سالانه حساب میشود ولی برای سایپا روزانه

  • شهباز

    ساینا با توجه به اینکه حدود یکسال پیش ۱۱۴ میلیون از ما بابت ساینا دوگانه گرفته بود موقع دعوتنامه اعلام کردن دیگر خودرو دوگانه تولید نمیشه و شما مجبور به دریافت خودرو ساینا اس تیپ دی ای هستید و ۱۸۸ میلیون گرفتند و امروز دعوتنامه داده برا دوگانه که مبلغ ۱۴۱ میلیون واریز کنند لعنت به جد و ابادتون، لعنت به دین و ایمانتان یه مشت دزد بیشرف جمع شدن دور همدیگه ، لطفا صدای همدیگه باشیم اینا شرف ندارند

  • Hoseinsarijaloo

    حتما رسیدگی شود یک سال پول ما رو حبس کردن بعد میخوان دو برابر قیمت بدن به ما اونم با قیمت بازار آزاد حتما باید به نرخ اولیه شورای رقابت برگرده و فوری خودرومون رو تحویل بدن برای من یک با دعوت نامه اومده اونم فقط ۲۴ ساعت فرصت واریز داشته این چه وضعشه کوتاه نمی‌آیم تا شکایت مان رسیدگی شود

  • ف. ب

    تنها راه رسوندن صدامون به قوه قضائیه هستش. وگرنه با انشا نوشتن و اعتراض الکی، موردی رسیدگی نمیشه. اگه غیر این انجام شه، این شرکت خودروساز، با دلایل خودش، هر روز قیمت خودرو رو افزایش میدن و ما هم مجبوریم یا بخریم و یا انصراف بدیم.
    که این جریان هم یه معادله برد برد فقط برای خودروساز.

  • Hamid

    هرکی بخواد رو حرف سایپا حرف بزنه فوری حقش و میدن میره میشینه سرجاش

  • ناشناس

    مملکت گل و بلبل....
    خون مردم رو مکیدن و می مکن و سیری پذیر هم نیستن...
    خداوند حقمونو ازتون بگیره....
    دعای ما همیشه پشت سرتونه...

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر