سهمیه بنزین | یارانه بنزین | سهمیه سوخت | قیمت بنزین

سهمیه بنزین این خانوارها افزایش یافت / با این روش سهمیه بنزین خود را بفروشید

جزئیاتی از واریز سهمیه بنزین به کارت بانکی افراد اعلام شد.

سهمیه بنزین این خانوارها افزایش یافت / با این روش سهمیه بنزین خود را بفروشید

سهمیه بنزین، در واقع میزان بنزینی است که برای هر شخص یا خودرویی در نظر گرفته می‌شود. سهمیه بنزین بر اساس عواملی مانند نوع خودرو، استفاده‌ی روزانه، فاصله‌ی مسافرتی و نیز قوانین و مقررات هر کشور یا منطقه متفاوت است. عموماً سهمیه بنزین توسط سازمان‌ها یا ادارات مربوطه تعیین می‌شود و می‌تواند بر حسب حجم بنزین (مانند لیتر) یا بر حسب مسافت (مانند کیلومتر) باشد.

تصمیم جدید دولت برای پرداخت نقدی یارانه بنزین مشخص شد.

رئیس ستاد هماهنگی طرح باز توزیع بنزین گفت: برای خانواده‌های ۴ نفره و بالاتر، مابه التفاوت سهمیه بنزین به کارت بانکی سرپرست خانواده واریز می‌شود.

علی ملکی رئیس ستاد هماهنگی طرح بازتوزیع یارانه‌ بنزین گفت: تاکید اصلی طرح بر روی توزیع عادلانه یارانه بنزین است. برنامه ما این است که این طرح در فاز اول در جزیره کیش اجرا شود و پس از رفع اشکالات آن در جزیره قشم نیز اجرایی خواهد شد و سپس به کل کشور توسعه پیدا می‌کند.

وی افزود: این طرح شامل خودروهای شخصی می شود و سهمیه سوخت خودروهای عمومی تغییری نخواهد داشت.

ملکی با بیان اینکه در این طرح کلیه کارتهای سوخت حفظ می‌شود، اضافه کرد: برای خانواده‌های یک تا سه نفره، همان ۶۰ لیتر بنزین یارانه‌ای روی کارت سوختشان شارژ می‌شود اما برای خانواده‌های ۴ نفره و بالاتر، مابه التفاوت سهمیه بنزین به کارت بانکی سرپرست خانواده واریز می‌شود.

رئیس ستاد هماهنگی طرح باز توزیع بنزین تصریح کرد: این طرح به صورت آزمایشی در کیش اجرا شده است و افرادی که خودرو ندارند، این سهمیه بنزین به کارت بانکی آنها واریز شده و افراد می‌توانند در سامانه «بنزینِ من» از سهمیه خود مطلع شوند.

وی یادآور شد: اگر خانواری نخواهند از سهمیه بنزین خود استفاده کنند، درخواست فروش آن را در سامانه اعلام می‌کند و سپس معادل نقدی سهمیه بنزین به صورت ریالی در سامانه فروخته می شود و در آخر ماه در قالب یارانه در حساب بانکی خود دریافت می‌کنند.

رئیس ستاد هماهنگی طرح باز توزیع بنزین گفت: اینکه چه زمانی این طرح در کل کشور اجرا خواهد شد به تصمیم دولت بستگی دارد.

محسن زنگنه، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم در یک برنامه تلویزیونی گفت: لایحه دولت ۲۴ فصل و هر فصل یک جدول دارد که در آن جدول اتفاقاتی که در این ۵ سال قرار است رخ دهد را بیان می‌کند. جداول یک تا ۶ جدول اصلی هستند.

مبلغ یارانه معیشتی بنزین چقدر است

وی ادامه داد: در مواد اولیه برنامه هفتم دولت را مکلف کردیم که وزارت نفت می‌تواند با جلب رضایت شرکت‌های خصوصی برای ایجاد میدان‌های نفتی جدید اقدام کند؛ اگر ما قرار است به رشد ۸ درصدی برسیم چاره‌ای نداریم جز اینکه بخش خصوصی را به میدان بیاوریم. با دولت توافق کردیم که اگر در عین بررسی برنامه هفتم مواردی بود که باری را به دولت تحمیل می‌کرد این را با نظر ریاست مجلس به کمیسیون تلفیق ارجاع دهیم.

زنگنه در زمینه هماهنگی دولت و مجلس تاکید کرد: تا امروز سه جلسه در هیات رئیسه با شخص رئیس جمهور داشتیم که این در زمان برنامه‌های مختلف بی‌نظیر است.

وی درباره امکان تحقق این برنامه بیان کرد: برنامه‌ها دو نوع است نوعی که نقطه‌زنی می‌کند برای مثال می‌گوید که من در این زمینه فقط می‌خواهم کار کنم، اما برخی دیگر برنامه‌های جامع هستند که این لایحه‌ای که دولت ارائه داد ۲۴ فصل و از نوع جامع بود. مجلس هم این برنامه جامع را جامع‌تر کرد. تلاش ما با دولت این بود که تمرکز خود را بر صنایع پیشران و رشد اقتصادی بگذاریم؛ لذا برنامه جامع است؛ اما تلاش کردیم ذیل هر فصل در مواردی بیشتر زمان بگذاریم.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم درباره اصلاحاتی که در برنامه هفتم انجام شد نیز گفت: برای مثال دولت رشد اقتصاد دریایی را در برنامه هفتم حدود سه برابری دیده بود که ما یک و نیم برابری این را دیدیم و یا زمانی که ممکن است یک فرد دارای مسکن شود را ۷ ساله دیده بود که ما این را هم اصلاح کردیم.

وی ادامه داد: در ابتدای برنامه تلاش کردیم که منابع مالی جدید خلق کنیم برای مثال یک بخشی که امروز مطرح شد استفاده از منابع صندوق توسعه بوده است که می‌تواند بخش پیشران را حرکت دهد. متاسفانه میزان معافیت‌های مالیاتی ما از میزان خود مالیات‌هایی که اخذ می‌کنیم بیشتر است که ما در اینجا احکامی آوردیم.

زنگنه تصریح کرد: صندوق‌های بازنشستگی داریم که قرار بوده در طول سی سال کارمندان به این صندوق‌ها پول دهند تا بتوانند حقوق کارمندان را در زمان بازنشستگی بدهند، اما متاسفانه ۱۶ درصد از بودجه کشور را به این صندوق‌ها به صورت مستقیم می‌دهیم. اگر همینطور ادامه دهیم بالغ بر ۶۰۰ همت کسری در صندوق‌ها خواهیم داشت.در بخش منابع، ما سوآپ برق را آوردیم یعنی دولت برق را از جایی وارد کند و به نقطه دیگری صادر کند.

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • راننده تاکسی

    اقا چرا داستان سرایی میکنید درمورد بنزین
    شما اول طرح قدیمتان را تکمیل کنید بعد دوبار ه کس دیگه خواب ببیند اجرا کنند
    سهمیه بنزین خودروهای عمومی وتاکسیها رو که حداقل وظیفه دولت است برای جابجایی شهروندان را کسر کردید وسهمیه بندی کردید بعد خودرو های تک سوز تاکسی ها رو گفتید براساس پیمایش ماوالتفاوت انرا به حساب راننده میریزید
    از اول طرحتان که سهمیه بنزین را کم کردید سپس ماواتفا وت را دوبرج ریختید یک برج نریختید تا ابتدای سال ۱۴۰۲ که دیگه کلا قطع کردید وبهانه شرکتهای خصوصی اینتر نتی را گرفتید که اصلا ربطی بهم نداره تاکسی های دولتی پلاک ع پلاک ت راچرا نریختید بعد فتوا ی عدم افزایش کرایه خودرو های تحت پوشش دولت را میدید بنده ۸ماه است که بنزین ازاد ۳هزاری میزنم برای جابجایی مسافر راننده تاکسی تهران هم هستم پس چرا باید براسا س قانون کرایه دریافت کنم وقتی که قانون هیچگونه حمایت دولتی ازمن نمی کند

  • رضا

    مانند طرح سال 89 که اولین بار یارانه توزیع شد به شکست و نارضایتی شدید روبرو خواهد شد

  • جعفر خداوردی

    سلام نقشه ای برای افزایش گرانی و تورم درراهه. والسلام.

  • ناشناس

    پس این طرح سهمیه بنزین برای هر کد ملی کی اجرا میشود؟ چقدر دولت سهل انگاری و اهمال کاری میکند،خدایا ما مرویم از اینهمه بی عدالتی.من با ۴ فرزند و مستاجر و بدون خودرو چرا نباید سهمیه بنزین داشته باشم؟

  • مرتضی

    متاسفانه شرایط اقتصادی برای مردم دشوار شده و این موضوع امنیت مردم و حاکمیت را تهدید می¬کند.
    از طرفی اگر قیمت بنزین و دیگر حاملهای انرژی بالا رود ، مردم متحمل فشار اقتصادی میشوند، اما از سوی دیگر، اگر قیمت گذاری به همین روش کنونی بماند، آسیب و زیان آن برای مردم و کشور بسیار بیشتر است (به دلایل زیر). راه حل:
    این منابع متعلق به همه مردم است، پیشنهاد میکنم برای اینکه مردم در صرفه جویی منابع مشارکت بیشتری کنند: 1- دولت صرفه جویی را از بودجه خود و نهادهای حاکمیتی شروع کند. 2- بخشی از درآمد صادراتی آنها با مشارکت بخش خصوصی با قیمت جهانی، مستقیما به مردم برسد و بخشی دیگر بصورت شفاف در بودجه دولتی، صرف رفاه و پیشرفت کشور گردد.
    به همین خاطر با سهمیه بندی (ارائه سهمیه به هر کد ملی ) و اصلاح تدریجی و پلکانی شدن قیمت بنزین و دیگر حاملهای انرژی در بازار بهینه‌سازی و خرید و فروش سهمیه توسط مردم موافقم. اگر درست و حساب شده اجرا شود، این نتایج را در پی دارد: 1- کاهش کسری بودجه دولت که منشا اصلی تورم است 2- به کاهش ترافیک خیابانها و آلودگی شدید هوا و در نتیجه، بحران عظیم خشکسالی و مرگ و میر فراوان ناشی از آن منجر میشود 3-اصلاح قیمت باعث بهینه سازی مصرف انرژی و سرمایه گزاری و اشتغال بیشتر و افزایش سطح دستمزدها می گردد 4- به عدالت اجتماعی بیشتر می¬انجامد
    در صورتی که فقط سهمیه دریافت شده از دولت قابل فروش باشد، میتوان از دلالی هم جلوگیری کرد.
    در زمینه دیگر حاملهای انرژی و کالاها هم سهمیه قابل مبادله به مردم داده شود . اینکار همچنین باعث اصلاح الگوی مصرف میگردد و مردم نتیجه برنامه ریزی و صرفه جویی را بطور مستقیم دریافت کنند.
    باید همه به دولت کمک کنیم شرایط و علت این کار را برای مردم توضیح دهد، و این اصلاحات را با کمک کارشناسان با تجربه و یک برنامه جامع به سرانجام برساند، پیش از آنکه دیرتر شود و از روی انفعال و اجبار بخواهد کاری انجام دهد. اگر در این اصلاحات تاخیر کنیم، در اثر به هدر روی منابع و قاچاق، شرکتها، تامین کنندگان و منابع کشور ورشکسته شده و دچار قحطی خواهیم شد.
    البته در کنار اصلاح و بروز بودن قیمت انرژی و سوخت، بهتر است سیاستهای تکمیلی دیگری مانند کوپن یا کارت مواد غذایی و سهمیه حمل و نقل عمومی و حذف قیمت گذاری دستوری انجام گیرد.
    بهترین ماشیهای دنیا هم توی خیابونهای پر ترافیک و حرج و مرج ایران ( با این فرهنگ رانندگی) مصرفشون بالا هست و حدود ۲ برابر میزان اعلامی کارخونه هست
    درسته که ماشیای داخلی بی کیفیت هستن ولی علت اصلی مصرف بالای سوخت و آلودگی شدید هوا و در نتیجه خشکسالی و مرگ و میر ناشی از آلودگی
    همین ترافیک شدیده و مصرف غیر بهینه سوخت و انرژیه ( بنزین، گاز و برق و...)
    اما مصرف بنزین خودرو پراید و تیبا در ترافیک سنگین بین 8 تا 9 لیتر است
    مصرف خودرو هیوندای I20 و رنو کپچر بعنوان خودروهای کم مصرف خارجی در همین شرایط ترافیک شدید خیابانها ( و نه خیابانهای پاریس و کیفیت بنزین آنجا) نیز 8-9 میباشد، اگر چه خودروهای سمند و پژو بیشتر است. پس علت چیز دیگری است
    علت اصلی مصرف بالا ، ترافیک سنگین خیابانها و علت ترافیک.....
    حتی اگر همه خودروهای مملکت هم برقی بودن باز هم این مشکلات حل نمیشدن، چونکه برخلاف تصور خیلیا برق لازم برای شارژ خودرو خیلی خیلی بالاتر از تصور عامه هست و این میزان برق برای این همه استفاده غیر بهینه از خودرو اونقدر زیاد هست که خیلی بیشتر از الان کمبود برق و همینطور آلودگی ناشی از سوخت نیروگاهها خواهیم داشت.
    همه این مشکلات بخاطر اینه که با سیاست گذاری غلط اقتصادی و انرژی و قیمتهای دستوری، مردم انگیزه ای برای مصرف بهینه ندارن ، یعنی نفع اقتصادی براشون نداره، برعکس،صاحبان خودرو انگیزه بالا برای مصرف بیشتر دارند

  • ناشناس

    واقعا ما ملت احمقی هستیم این بیت مال سهم همه ملت از غنی و فیر ولی اینکه سرمابه این مملکت مال عدهای خاص است و کس به به فکر مستضعفین در عمل نیستند

  • امیرمیرزایی0620158

    یعنی خدای شماشرف دارید اصلاانسانیت سرتون میشه شماعدالت اسلامی رااجراعی کنیدمثلاتمام مسولین بی لیاقت صدسال سن چرابازنشسته نمیشن یعنی هنوزسیرنشدیدلعنت خدابرشمابادکه داریدبدترازاسرائیل هستیدبنده معلولم مستاجرم نه یخچال بخاری هیچ ندارم ازخدابترسیدنامسلمنهاغیرت داشته باشیدکاری کردیدکه دیگه همسایه همسایه رانمشناسه واقعاشرف ندارید

  • Shahram

    برای گران کردن بنزین دل تو دل ندارن فقط صبر کردن که انتخابات مجلس برگزار بشه و بعدش بنزین و حدیل ۸ هزار تومن کنن

  • ناشناس

    چرا مسوولین ما فقط شعار میدن؟ پس کی ما بدون خودروها به حقمان میرسیم و سهمیه بنزین مان که سالهاست حقمان ضایع شده به دستمان میرسد؟ تا کی به خارجیها یارانه بنزین میدین و به ما نمیدید؟

  • حسین

    دریک کلمه وای برما وای برما که کسی ی ذره به فکر ما نیست فقط فکر سنگین ترکردن جیب خودشونن ودرآخر =انشاالله خیر نبینید که خیرندیدیم اززندگیمون خیرندیدیم ازجوونیمون

  • مسعود

    درود، طرح آزمایشی چیه ؟؟، سهم بنزین ما را بدید ماشين نداریم ۵ نفریم تو روز کلی کرایه ماشين میدیم ، کاری نداره برای دولت

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر