کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۱۰۱

خودروهای جدید در راه هستند / برنامه این بانک برای کاهش تورم

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

خودروهای جدید در راه هستند / برنامه این بانک برای کاهش تورم

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) در تاریخ ۵ نوامبر ۲۰۲۳ ( ۱۴ آبان ۱۴۰۲) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • تلاش برای بهبود اقتصاد چین

لی کیانگ، نخست‌وزیر چین روز یکشنبه گفت که چین دسترسی به بازار و واردات را گسترش خواهد داد، فرصت‌های اقتصادی در بازار را ارتقا می‌دهد و موانع سرمایه‌گذاری خارجی در بخش تولید را برطرف خواهد کرد. لی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی واردات چین در شانگهای گفت که انتظار می‌رود واردات کالاها و خدمات چین در پنج سال آینده به ۱۷ تریلیون دلار برسد. لی گفت که چین همچنین به زودی طرحی را برای ترویج گشایش اقتصادی با استانداردهای بالا در منطقه آزاد تجاری شانگهای رونمایی خواهد کرد.

  • آخرین و بهترین پیشنهاد برای بازیگران هالیوود

بازیگران برجسته هالیوود روز شنبه گفتند که پیشنهادی از سوی اتحادیه تهیه‌کنندگان فیلم و تلویزیون (AMPTP) دریافت کرده‌اند. اتحادیه بازیگران SAG-AFTRA گفت که AMPTP که نماینده نتفلیکس، والت دیزنی و سایر شرکت‌های رسانه‌ای است، اعلام کرد که این آخرین و بهترین پیشنهاد آنها است. اعضای SAG-AFTRA که نماینده ۱۶۰۰۰۰ بازیگر و دیگر متخصصان رسانه است، از ژوئیه اعتصاب کرده‌اند.
 

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • خودروهای جدید در راه هستند

Stellantis-استلانتیس ( شرکت خودروسازی چندملیتی که دفتر مرکزی آن در آمستردام هلند مستقر می‌باشد) قصد دارد یک پیکاپ سایز متوسط جدید به همراه نسخه‌های باتری دار شامل خودروی جیپ( Jeep)، رم( Ram ) و دوج(Dodge ) بسازد. فورد حداقل ساخت سه وسیله نقلیه الکتریکی جدید را پیش‌بینی می‌کند که باعث حفظ مشاغل در کارخانه‌ها می‌شوند. جنرال موتورز قصد دارد حداقل شش خودروی الکتریکی جدید از جمله یک SUV فول سایز بسازد.

  • طرح میلیاردی بایدن برای مقابله با نفوذ چین

 پس از آن که جو بایدن رئیس‌جمهوری امریکا متعهد شد میلیاردها دلار برای یک پلتفرم جدید برای مقابله با نفوذ چین در منطقه سرمایه‌گذاری کند، نماینده وزارت خارجه ایالات متحده برای گفت‌وگو در مورد منابع معدنی و انرژی به شیلی، اروگوئه و پاراگوئه می‌رود. این وزارتخانه در بیانیه‌ای گفت: سفر خوزه دبلیو فرناندز معاون وزیر رشد اقتصادی، انرژی و محیط‌زیست از ۵ تا ۱۱ نوامبر به دنبال "تعمیق همکاری اقتصادی و تقویت مشارکت‌های استراتژیک" است.

 

روزنامه نیویورک تایمز (The New Yorj Times) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • انعقاد قرارداد میلیون دلاری برای نجات شرکت هواپیمایی

شرکت هواپیمایی اسکاندیناوی SAS روز شنبه گفت در جریان ائتلاف با شرکت سرمایه‌گذاری امریکایی Castlelake، Air France-KLM S.A.، شرکت سرمایه‌گذاری دانمارکی Lind Invest و دولت دانمارک، پس از ورشکستگی خود وارد توافق شده است. این شرکت افزود، یک قرارداد اعتباری جدید برای تامین مالی خود به مبلغ ۵.۵ میلیارد کرون سوئدی (۵۰۵.۴۵ میلیون دلار) با Castlelake منعقد کرده است تا وام‌های خود را مجدد تامین کند، نقدینگی را افزایش دهد و از شرکت حمایت کند.

  • امکان کاهش تورم تا دو سال دیگر

رئیس بانک مرکزی اروپا، کریستین لاگارد، گفت: به هر حال، کاهش تورم هدف ما است و این نهاد مصمم است تا قیمت‌ها را به سطح هدف برساند. لاگارد در اظهاراتی که روز شنبه در وب سایت بانک مرکزی اروپا منتشر شد به روزنامه یونانی Kathimerini گفت: ما مصمم هستیم که تورم را به ۲٪ کاهش دهیم. طبق پیش‌بینی‌های ما در سال ۲۰۲۵ به هدفمان خواهیم رسید.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر