سازمان راهداری | دوربین مدار بسته

دزدی میلیاردی از جاده‌ها / ترفند راهداری برای فریب دزدان

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از سرقت سالانه ۵۰ تا ۱۰۰ میلیارد تومان علائم و تجهیزات ایمنی و تجهیزات روشنایی در سطح جاده‌ها خبر داد.

دزدی میلیاردی از جاده‌ها / ترفند راهداری برای فریب دزدان

سرقت تجهیزات جاده‌ای یکی از مشکلات رایج در بسیاری از مناطق جهان است که باعث ضرر و زیان برای مسافران و نهادهای مربوطه می‌شود. تجهیزاتی همچون تابلوهای راهنمایی، ستون‌های نوری، دوربین‌های گردشگری و تجهیزات ایمنی مانند انتهایی‌های استوانه‌ای و باریک‌های جاده، مورد علاقه دزدان هستند. با سرقت این تجهیزات، مسافران ممکن است با ابهاماتی روبه‌رو شوند و خطر ایجاد تصادف نیز افزایش یابد. همچنین، سرقت تجهیزات جاده‌ای سبب هزینه‌های بالایی برای بازسازی و تعمیر آنها می‌شود. برای مقابله با این مشکل، نظارت و ایجاد سیستم‌های امنیتی قوی‌تر از جمله نصب دوربین‌های مداربسته در محل‌های حساس می‌تواند مفید باشد.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: طبق آمار تجمیع شده از سوی استان‌ها سالانه بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیارد تومان علائم و تجهیزات ایمنی و تجهیزات روشنایی در سطح جاده‌ها به سرقت می‌روند.

رضا اکبری درباره سرقت تجهیزات راهداری و راه‌سازی و گزارش‌ها از افزایش این نوع سرقت‌ها در سطح جاده‌های کشور اظهارکرد: طبق آمار تجمیع شده از سوی استان‌ها سالانه بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیارد تومان علائم و تجهیزات ایمنی و تجهیزات روشنایی در سطح جاده‌های به سرقت می‌روند.

وی با بیان اینکه عمده این تجهیزات و تابلوهای ایمنی به سرقت رفته در ضایعاتی‌ها به فروش می‌رود، گفت: در این موضوع ممکن است خود پیمانکاران مقصر باشند. اما بسیاری از این تجهیزات راهداری و راهسازی و علایم ایمنی به سرقت رفته کشف می‌شوند و معمولا از سوی اقشار کم درآمد و معتاد سرقت انجام می‌شود.

معاون راهداری سازمان راهداری تاکید کرد: موارد زیادی از این سرقت‌ها ردیابی و شناسایی شده‌اند و به دستگاه قضایی معرفی کرده‌ایم و برخوردهای لازم انجام شده، اما این دزدی‌ها تنها به جاده‌های کشور محدود نمی‌شود و در داخل شهرها به ویژه شهر تهران میزان سرقت‌ها بسیار بیشتر است.

اکبری ادامه داد: در این سال‌هایی که با افزایش سرقت‌ها مواجه شدیم، سعی کرده‌ایم از مواد و مصالحی مصرف کنیم که به درد دزی نخورد و قابل سرقت نباشد، برای مثال پایه‌ها را از آهن به کامپوزیت تغییر دادیم که ارزشی برای سرقت نداشته باشد.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همچنین درباره انتقاد برخی از نمایندگان مجلس درباره فرار قیر رایگان از پروژه‌های عمرانی دولتی به بازار آزاد و حذف قیر رایگان اظهارکرد: در حوزه راهداری که مسئولیت آن بر عهده سازمان راهداری است، حتی یک کیلو قیر رایگان و یارانه‌ای وارد بازار آزاد نشده‌ است و هیچ تخلفی در این باره حتی به اندازه یک مثقال فرار قیر از پروژه‌های عمرانی به ما گزارش داده نشده‌ و از سوی نهادهای ناظر کشف نشده‌ است. البته از سایر حوزه‌ها اطلاعی ندارم.

منبع: ایلنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر