ایران خودرو | سایپا | بازار خودرو | فروش خودرو

زمان فروش بعدی ایران خودرو و سایپا اعلام شد / روش جدید عرضه خودرو چگونه است؟

معاون حمل و نقل وزیر صمت با بیان اینکه عرضه بعدی ایران‌خودرو و سایپا در سامانه یکپارچه منوط به کوتاه‌شدن صف نوبت‌دهی تحویل خودرو و تحویل به متقاضیان ثبت‌نام‌کننده است، گفت: هر ۲ خودروساز، محصولاتشان را تا پایان ۱۴۰۳ در سامانه یکپارچه برای فروش، نوبت‌دهی کرده‌اند.

زمان فروش بعدی ایران خودرو و سایپا اعلام شد / روش جدید عرضه خودرو چگونه است؟

بازار خودرو یکی از مهمترین بخش‌های اقتصادی هر کشور است. در این بازار، خودروهای جدید یا دست دوم به فروش می‌رسند. انواع خودروهای مختلفی از جمله اتومبیل، موتورسیکلت، وانت، کامیون، اتوبوس و انواع دیگر در این بازار قابل دسترس هستند.

بازار خودرو به‌طور معمول توسط شرکت‌های خودروسازی، نمایندگان فروش و بازاریابان خودروها، فروشگاه‌های خودروهای دست دوم و افراد حقیقی که خودرو خود را به فروش می‌گذارند، تشکیل شده است. در این بازار عموماً مشتریان می‌توانند از انتخاب مدل، مشخصات فنی، قیمت و شرایط فروش مناسب برای خودرو خود استفاده کنند.

منوچهر منطقی در خصوص نحوه عرضه خودرو در سامانه یکپارچه و زمان بازگشایی نوبت بعدی سامانه یکپارچه خودرو، اظهار داشت: در خصوص عرضه خودرو، در مرحله اول و دوم خودروسازان ظرفیتشان را اعلام و براساس این ظرفیت، عرضه خودرو در سامانه یکپارچه انجام شد، متقاضیان در نوبت تحویل خودرو قرار گرفتند و در حال حاضر عرضه خودرو توسط خودروسازان در سامانه یکپارچه براساس افزایش ظرفیت صورت می‌گیرد. 

معاون وزیر صمت در پاسخ به این سوال که مرحله بعدی عرضه یکپارچه خودرو چه زمانی است؟ گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود خودروسازان اگر الان عرضه خودرو برای مرحله بعد صورت گیرد، تعداد بیشتری در نوبت تحویل قرار می‌گیرند و به عبارتی صف طولانی‌تری تشکیل می شود و ممکن است نوبت‌های تحویل به زمان دورتری موکول شود. 

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: براساس تجربه ای که از عرضه های یکپارچه در سامانه خودرو داشتیم، متقاضیانی خرید خودرو که نوبت تحویل خودروهایشان در سال دوم قرار گرفته است، نگرانی های زیادی دارند بنابراین با توجه به این بازخوردها، تصمیم گرفتیم تا برای عرضه‌های بعدی منتظر بمانیم تا صف نوبت‌دهی تحویل خودرو کوتاه‌تر شود. 

منطقی بیان داشت: بنابراین بعد از اینکه صف نوبت‌دهی تحویل خودرو به مشتریان کوتاه شد در صورتی که خودروسازان امکان تولید و عرضه بیشتر را داشته باشند آن وقت می‌توان در خصوص عرضه خودرو در نوبت‌های بعدی تصمیم گیری کرد. 

وی با تاکید بر اینکه باید روحیات مشتریان را در نظر گرفت، گفت: قطعا قرار گرفتن در یک نوبت یک یا ۲ ساله برای خرید خودرو مطلوب مشتریان نیست بنابراین سیاست ما هم پاسخگویی به صف ایجاد شده برای خرید خودرو است. 

معاون حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: براساس محاسبه روند تولید و عرضه امسال، می توان زمان عرضه بعدی را محاسبه کرد. در بعضی از سایت‌ها روند تولید خوب و در بعضی سایت‌ها خوب نیست،‌ اما در مجموع هر چه جلوتر می‌رویم واقع گرایانه‌تر می توانیم تصمیم‌گیری کنیم‌.

منطقی گفت: نکته مهم این است که اگر عرضه خودرو به اندازه کافی صورت گیرد آن وقت دیگری نیازی به این صف ها و نوبت‌دهی‌ها هم نیست. 

وی افزود: ۲ خودروساز بزرگ محصولاتش را در تا پایان ۱۴۰۳ در سامانه یکپارچه برای فروش، نوبت‌دهی کرده‌اند و برای اینکه این نوبت‌دهی را تمدید کنند باید به این نوبت‌ها پاسخ دهند و ظرفیت آینده را محاسبه کنند و بر مبنای آن عرضه بالا داشته باشند. 

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • علی

    بنابراین بعد از اینکه صف نوبت‌دهی تحویل خودرو به مشتریان کوتاه شد در صورتی که خودروسازان امکان تولید و عرضه بیشتر را داشته باشند آن وقت در خصوص عرضه خودرو در نوبت‌های بعدی تصمیم گیری میشه . 3 شرط اول صف کوتاه بشه. .دوم اگر امکان تولید باشه .تازه بعد تصمیم بگیرن چه کنن.بزک نمیر بهار میاد کمبزه با خیار میاد در واقع هیچ .

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر