بلیت قطار | فروش اینترنتی

استقبال از پیش فروش بلیت قطار برای آذرماه / رضایت مردم از فروش اینترنتی بلیت

معاون مسافری شرکت راه آهن از استقبال مردم از خرید بلیت‌های قطار مسافربری در آذرماه خبر داد.

استقبال از پیش فروش بلیت قطار برای آذرماه / رضایت مردم از فروش اینترنتی بلیت

خرید بلیت اینترنتی از طریق وب‌سایت‌های معتبر، باعث کاهش هزینه‌های مرتبط با خرید بلیت می‌شود. در بسیاری از موارد، خرید بلیت اینترنتی با هزینه‌هایی کمتری همراه است نسبت به خرید بلیت در نمایشگاه‌ها یا آژانس‌های فروش بلیت.

استقبال مردم از خرید اینترنتی بلیت قطار‌های آذر ماه که به تازگی آغاز شده به حدی بوده که معاون مسافری شرکت راه آهن اعلام کرد: در روز نخست پیش فروش بلیت قطار‌های آذرماه، ۶۰ درصد مسافران، بلیت خود را به صورت اینترنتی خریداری کرده‌اند.

این اتفاق در پیش فروش بلیت‌های سه ماه قبل هم تکرار شده و استقبال از خرید اینترنتی رو به افزایش بوده است.

پیش‌فروش بلیت قطار‌های مسافری برای بازه زمانی یکم تا ۳۰ آذر (مسیر‌های رفت تا تاریخ ۱۴۰۲/۹/۳۰ و مسیر‌های برگشت تا تاریخ ۱۴۰۲/۱۰/۱) دوشنبه ۲۲ آبان شروع شد. بلیت‌هایی که خریدشان با توجه به تغییر در نحوه فروش و تخصیص، نسبت به ماه‌های گذشته راحت‌تر شده است.

میرحسن موسوی، معاون مسافری شرکت راه آهن در این باره می‌گوید: فروش تمام بلیت‌ها همزمان هم به صورت حضوری و هم به شکل غیر حضوری انجام می‌شود، به عبارت دیگر سبد بلیت قطار‌های مسافری به صورت یکسان هم در بستر اینترنت ایجاد شده و هم در اختیار دفاتر مسافری قرار داده شده است.

این درحالیست که در ماه‌های گذشته بسیاری از مسافران برای خرید بلیت مجبور به ایستادن در صف مقابل دفاتر مسافرتی از ساعات ابتدایی صبح می‌شدند چرا که پیش فروش حضوری حدود ۶ ساعت زودتر از فروش اینترنتی انجام می‌شد و سهمیه آژانس‌ها هم به‌صورت ۵۰ درصد مجزا و از کل بلیت‌ها در اختیار این دفاتر قرار داده می‌شد.

در آن زمان مسافران معتقد بودند که در فروش اینترنتی، ظرفیت‌ها به سرعت پر می‌شود و امکان خرید سخت‌تر می‌شد.

مشکلی که خبرگزاری صدا و سیما در چندین مرحله پیگیر رفع آن شد و معاون مسافری راه آهن در اسفند سال ۱۴۰۱ وعده داد زیرساخت‌های فروش یکپارچه بلیت در بستر اینترنت در سال ۱۴۰۲ فراهم خواهد شد.

موضوعی که بالاخره به سرانجام رسید و سهم سکو‌های اینترنتی برای فروش غیرحضوری بلیت قطار با دفاتر فروش حضوری برابر و همزمان شد.

به گفته معاون مسافری راه آهن در سه مرحله گذشته که خرید بلیت همزمان در بستر اینترنت و دفاتر مسافری انجام شده، ۶۰ درصد مسافران ترجیح داده‌اند خرید خود را به صورت اینترنتی انجام دهند.

خان احمدی، مدیرعامل یکی از سکو‌های اینترنتی فروش بلیت قطار می‌گوید: بیش از نیمی از ظرفیت‌های فروش بلیت قطار در این سکو پیش فروش شده است و زیرساخت‌ها برای خرید سایر ظرفیت‌ها هم فراهم است.

خدمتلو، مدیر فروش یکی دیگر از سکو‌های اینترنتی فروش بلیت قطار هم گفت: پیش فروش بلیت‌های قطار برای بازه زمانی آذرماه به صورت روان و بدون هیچ مشکلی در این سکو در حال انجام است.

حالا آنطور که مسافران می‌گویند خرید بلیت برایشان مطمئن‌تر و راحت‌تر شده است.

به گفته یکی از مسافران با شروع پیش فروش از ساعات ابتدایی روز ۲۲ آبان، وی توانسته بدون هیچ مشکلی بلیت مورد نظر را برای خود و خانواده خریداری کند، این در حالی است که پیش از این خرید اینترنتی برایش چندان سهل نبوده و گاهی با مشکل تکمیل ظرفیت مواجه شده بود.

حالا طبق گفته مسئولان راه آهن، پیش‌بینی شده خرید بلیت‌های قطار به صورت اینترنتی در ماه‌های آینده هم بیشتر شود.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر