مدارس | معلمان | آموزش و پرورش

۲۰ هزار نفر جذب مدارس می‌شوند / متقاضیان استخدام در آموزش و پرورش بخوانند

مجوز جذب حدود ۲۰ هزار نیروی خدماتی و سرایداری برای مدارس صادر شده اما همچنان در خصوص شیوه به کارگیری، درصد جذب، سهمیه آزاد یا غیرآزاد و جذب از طریق آزمون این نیروها ابهام وجود دارد.

۲۰ هزار نفر جذب مدارس می‌شوند / متقاضیان استخدام در آموزش و پرورش بخوانند

چالش بزرگ کمبود معلم همچنان در بسیاری از شهرها در جریان است. ضمن اینکه حقوق معلمان و فرهنگیان همچنان هم به آن میزانی که مطلوبشان باشد، نرسیده است. کمبود معلم در کشور تبعات جدی و گسترده‌ای دارد. این موضوع باعث شده که بسیاری از مدارس در مناطق مختلف کشور با مشکلاتی مانند کمبود کادر آموزشی، کاهش کیفیت آموزش و پرهیز از تحصیل توسط دانش‌آموزان مواجه شوند. همچنین، کمبود معلم می‌تواند به تعطیلی مدارس و تحت فشار قرار دادن معلمان موجود منجر شود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوالی مبنی بر آخرین وضعیت جذب نیروی خدماتی و سرایداری در مدارس نیز تصریح کرد: مجوز عددی حدود ۲۰ هزار نیروی خدماتی و سرایداری برای مدارس به ما داده شده است اما هنوز در خصوص شیوه به کار گیری و جذب این افراد ابهام وجود دارد. در حال رایزنی هستیم تا شیوه به کارگیری اعم از اینکه از طریق آزمون داخلی باشد یا خیر، چگونگی درصدهای جذب افراد از طریق سهمیه آزاد یا غیر آزاد و... مشخص شود. از این رو هنوز در شیوه جذب و به کار گیری این افراد ابهام وجود دارد.

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر