فرهنگیان | آموزش و پرورش | حقوق فرهنگیان

حقوق این فرهنگیان به جیبشان نرفت / پولی که خرج دیگران شد

مدیر گروه خیرین فرهنگی استان کرمانشاه گفت: هیچ کدام از همکاران از حقوق اول خود مصرفی نداشتند و اکثریت نذرهایی داشتند که باید ادا می‌کردند و یکی از کارها هم جمع‌آوری پول‌ها بود که صرف کار خیر شد.

حقوق این فرهنگیان به جیبشان نرفت / پولی که خرج دیگران شد

در هر جامعه‌ای می‌توان به افرادی برخورد کرد که به دلیل بیماری‌ها، بیکاری، فقر و ... دچار بی بضاعتی شده‌اند. این افراد برای برطرف کردن نیازهای اساسی خود احتیاج به کمک های مالی دارند. با این حال، به دلیل حجم بالای خود نیاز و همچنین نبود مخارج کافی برای دولت، تامین کمک های لازم از طریق مردم و سازمان های خیریه بسیار حیاتی است.

 دنیا پر از زیبایی و خوبی و مهربانی است و رسالت ما در رسانه‌ها نشان دادن این مهربانی‌ها است که گوشه‌ای از این حس‌های خوشایند را به واژه بکشیم تا روزمان را با خبرهای خوش و دلگرم‌کننده، آغاز کنیم.

خدا را شکر بابت این همه اتفاق خوب و زیبا، مردمانی که هرکدام با ذهن زیبا و خیراندیش به دنبال حل گرهی از مشکلات همنوعانشان هستند، خیرین در حوزه‌های مختلف منشأ خیر خواهند بود.

انجام کار خیر در هر شرایطی و به هر صورتی، زمانی که با میل فردی شخص صورت پذیرد و هیچگونه اجباری در آن نباشد، حس بسیار خوبی ایجاد می‌کند، همه ما در زندگی نیازمند حس خوب هستیم.

و اما به سراغ گروه خیرین فرهنگی رفتیم که با انتخاب این مسیر الگوی خوبی را برای نسل‌های بعد فراهم خواهند ساخت‌، قصد داریم در این گزارش گروهی از معلمان تازه استخدام شده استان کرمانشاه که نخواستند هویتشان مشخص شود را معرفی کنیم چون معتقد هستند تعلیم و تربیت فقط تدریس نیست.

مقام معظم رهبری می‌فرمایند: «لحظه لحظه عمر را قدر بدانید. از ساعات عمرتان براى نیکوکارى‌ استفاده کنید. خود را به خدا نزدیک کنید. اوقات خود را به تلاش در راه خدا و مجاهدت براى او مستغرق کنید.»؛ بنابراین به سراغ مدیر این گروه خیرین فرهنگی استان کرمانشاه رفتیم که درخواست کرد اسمی از هویتشان برده نشود.

چه زمانی فعالیت‌های داوطلبانه خود را شروع کردید؟

گروه ما دو ماه از استخدام رسمی خود را می‌گذراند و ما یه گروه نو پا هستیم.

 دلیل این اتفاق چه بوده است؟

تحقق منویات مقام معظم رهبری، کمک به قشر ضعف و فقیر جامعه، کمک به نهادها و موسسات و آرامش روح و جسم خودمان‌.

 چه برنامه‌ها و اولویت‌هایی را در سال‌جاری پیش‌رو دارید؟

هدفمند و فعال شناسائی افراد نیازمند و نیازهای بخش‌های مختلف،  افزایش خیرین در جهت رسیدن به اهداف را در برنامه خود داریم.

آن چیزی که شما و گروه‌تان را ترغیب به این کار می‌کند، چه بوده است؟

کمک کن تا به تو کمک شود، همه حرف ما همین است.

آیا درخواستی دارید؟

این گروه از فرهنگیان دلسوز و پرتلاش استان کرمانشاه هستند که در آینده نزدیک درخواست همکاری از اداره‌کل آموزش و پرورش و تمام نهاد و سازمان‌ها را داریم.

اولین حقوق خودتان را چگونه هزینه کردید؟

هیچ کدام از دوستان از حقوق اول خود مصرفی نداشتند و اکثریت نذرهایی داشتند که باید ادا می‌کردند و یکی از کارها هم جمع‌آوری پول بود که توانستیم خیلی به موقع تعداد بسیاری سرلاک برای کودکان شیرخوارگاه معتضدی کرمانشاه که نیاز آنان بود فراهم و در اختیار آنان قرار دهیم.

 آیا هدف دیگری دارید؟

امیدوارم به روزی برسیم که اگر کسی درخواست کمک کرد سریع بتوانیم کمکش کنیم و هدف ما ایجاد یک مجمع بزرگ از خیرین است.

مدیر گروه خیرین از خاطره اولین کمک خیر خود، گفت: متأسفانه به سختی توانستیم تعداد زیادی سرلاک جمع‌آوری کنیم، چون هر داروخانه تعداد معدود ۳ تا ۵ مورد عرضه می‌کرد و داروخانه‌های بسیاری را گشتیم تا مقدار لازم را جمع‌آوری کنیم.

به در شیرخوارگاه که رسیدیم اشک در چشمانمان حلقه زده بود، هم خوشحال بودیم هم ناراحت؛ در را زدیم و وارد شدیم بعد از هماهنگی وارد سالن اصلی شدیم.

مدیریت و پرسنل خوب با روی خوش به استقبال ما آمدند، بعد از آشنایی متأسفانه اجازه دیدن کودکان معصوم را به علت مسائل قانونی خود ندادند اما هدف ما رضای خدا بود که دید.

مدیریت شیرخوارگاه بعد از تشکر بسیار این موضوع را مطرح کرد که خانواده هایی که واجد شرایط قانونی شیرخوارگاه باشند می‌توانند سرپرستی کودکان را برعهده گیرند.

در پایان بعد از تحویل هدایای خیرین با آرامشی که از نگاه خدا گرفته بودیم بازگشتیم و عزممان از قبل جزم‌تر کردیم که بتوانیم کارهای بیشتر و بزرگ‌تری انجام دهیم.

منبع: فارس
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر