در گفت و گو با رئیس اتحادیه فروشندگان آجیل و خشکبار مطرح شد؛

اقدامات خودسرانه شهرداری در فروش آجیل و خشکبار / پسته ارزانتر از سال گذشته

غلامرضا خدامی گفت: فروش آجیل و خشکبار نیاز به تاییدیه بهداشت دارد و شهرداری در جریان این موضوع است اما متاسفانه همچنان شاهد فروش این محصولات در میادین میوه و تره بار هستیم.

اقدامات خودسرانه شهرداری در فروش آجیل و خشکبار / پسته ارزانتر از سال گذشته

خرید آجیل و شیرینی برای عید نوروز از رسوم دیرینه ایرانیان است تا در روزهای آغازین سال در دید و بازدیدهای خانوادگی به مناسبت نو شدن سال کام خود را شیرین کرده و چند روزی هم که شده در تعطیلات ابتدای سال از خوردن پسته و بادام و شیرینی‌های نوروزی لذت ببرند، اما گویی تورم و اقتصادی که هر روز ساز ناکوک می‌زند، چشم دیدن این خوشی‌های کوچک را هم برای مردم ندارد. قیمت‌های سرسام آور آجیل و شیرینی در آستانه سال نو، سبب دوری مردم از این اقلام شده است، بنابراین مردم ترجیح می‌دهند برای کالاهای ضروری دیگری هزینه کرده و به مرور طعم خوراکی‌های سنتی نوروزی را به فراموشی بسپارند.

برای بررسی آخرین وضعیت بازار آجیل و خشکبار شب عید به مصاحبه با غلامرضا خدامی رئیس اتحادیه فروشندگان آجیل و خشکبار تهران پرداختیم.

خدامی در خصوص وضعیت کلی بازار آجیل و خشکبار در آستانه سال جدید بیان کرد: درحال‌حاضر در بازار آجیل و خشکبار کمبودی نیست و در تامین آجیل مورد نیاز مردم مشکلی وجود ندارد.

وی در رابطه با ثبات حداکثری این اقلام نسبت به سال گذشته گفت: در بازار آجیل نسبت به سال گذشته ثبات قیمت داریم. البته در چند محصول مانند پسته و تخمه هندوانه کاهش قیمت داشتیم، در خصوص فندق و مغز فندق هم شاهد افزایش قیمت ۱۰ درصدی بودیم و در مورد باقی موارد قیمت‌ها ثابت بودند و نسبت به سال گذشته تغییری نداشته‌اند.

غلامرضا-خدامی

رئیس اتحادیه فروشندگان آجیل و خشکبار تهران در پاسخ به سوال خبرنگار تیتر کوتاه مبنی بر الزام آجیل فروش ها نسبت به رعایت نرخ اعلامی از سوی اتحادیه توضیح داد: فروشندگان آجیل باید طبق قانون اعلامی صنفی و نرخ اعلام شده از سوی اتحادیه اقدام به فروش کنند و این موضوع تعریف شده است به این معنا که طبق فاکتوری که در اختار دارند میزان سود مصوب را محاسبه کرده و جنس مورد نظر را بر این اساس می‌فروشند.

با نزدیک شدن به پایان سال، بسیاری از افراد در قالب دست فروشی، اقدام به فروش آجیل و خشکبار کرده‌اند که غلمرضا خدامی در این مورد بیان کرد: به این علت که در صنف فروشندگان آجیل و خشکبار موضوع دریافت مجوز بهداشت ضروری است، به هیچ وجه فروش آجیل و خشکبار خارج از این حوزه و به شکل دست فروشی تایید شده نبوده و از دید اتحادیه ممنوع است، زیرا پروتکل‌های بهداشتی در چنین مواردی رعایت نشده و قطعا مشکل ساز خواهد شد.

خدامی در پاسخ به سوال خبرنگار تیتر کوتاه مبنی بر اقدامات شهرداری برای مقابله با فروش آجیل و خشکبار به شکل دست فروشی گفت: شهرداری برای جلوگیری از فروش آجیل و خشکبار بدون مجوز بهداشت، لازم است تا نسبت به عدم فروش این اقلام در میادین اقدام کند زیرا این محصولات در چنین شرایطی از درجه کیفی بسیار پایینی برخوردار است. فروش آجیل و خشکبار نیاز به تاییدیه بهداشت دارد و شهرداری در جریان این موضوع است اما متاسفانه همچنان شاهد فروش این محصولات در میادین میوه و تره بار هستیم. اتحادیه در این زمینه با شهرداری مکاتبه انجام داده است اما متاسفانه تاکنون در جهت جلوگیری از فروش آجیل و خشکبار در میادین شهرداری اقدامی صورت نگرفته است.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • علی

    طرف زورش گرفته چرا مثل پارسال قیمت ها ۲ برابر نشده به والله با نمونه صادراتی مقایسه کنی آجیل خیلی گران ومغاره دارها خودشان جنس مخلوط به مردم می دهند

  • ناشناس

    کی میتونه آجیل بخره؟

  • ناشناس

    همه چی گرون شده

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها