روغن | قیمت روغن | قیمت جدید روغن | قیمت روغن مایع

قیمت کنونی روغن ارزان است / فعلا خبری از افزایش قیمت روغن نیست

دبیر انجمن روغن گفت: بنابر آمار سال گذشته بیش از یک میلیون و ۹۵۰ هزارتن روغن تولید شد که نسبت به سال ۱۴۰۱ بیش از ۶ درصد رشد داشته است.

قیمت کنونی روغن ارزان است / فعلا خبری از افزایش قیمت روغن نیست

تولید روغن میوه‌ها، دانه‌ها و گیاهان تحت تاثیر عوامل متعددی قرار دارد. عوامل مؤثر بر میزان تولید روغن شامل شرایط اقلیمی مانند دما، رطوبت، نور و باران، نوع خاک و کیفیت آب، روش‌های کشت و داشت، نیاز آبی و تغذیه مناسب گیاه، اصلاح تراکم و کاشت، مدیریت آفات و بیماری‌ها، استفاده از کودها و مواد شیمیایی، تکنولوژی‌های جدید کشاورزی، مهارت کشاورزان و استفاده بهینه از منابع موجود است. همچنین عوامل مانند تغییرات آب و هوایی، عدم مدیریت صحیح منابع طبیعی و تغییر کاربری اراضی نیز می‌تواند تاثیر مهمی در تولید روغن داشته باشد. 

علیرضا اشرفی دبیر انجمن روغن در این باره گفت: بنابر آمار سال گذشته بیش از یک میلیون و ۹۵۰ هزارتن روغن  تولید شد که نسبت به سال ۱۴۰۱ بیش از ۶ درصد رشد داشته است.

به گفته او، با توجه به شرایط مساعد عرضه و تقاضا، روغن به قیمت مصوب و حتی کمتر از نرخ مصوب بدست مصرف کننده می رسد.

اشرفی با بیان اینکه کمبودی در عرضه روغن نداریم، افزود: با توجه به اتخاذ تدابیر صورت گرفته برای ایام ماه رمضان و نوروز، کمبودی در توزیع روغن نداریم.

دبیر انجمن روغن نباتی گفت: با توجه به تمهیدات دولت و همکاری صنعت روغن نباتی، تغییری در حوزه قیمت روغن نباتی در کوتاه مدت نداریم.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها