هزینه کاشت مو در ایران چقدر است قیمت ۱۴۰۳ (۲۰۲۴)

به خاطر کاهش ارزش ریال و کم بودن هزینه های زندگی در ایران هزینه عمل کاشت مو در کلان شهر های ایران بسیار پایین تر از ترکیه و هند و سایر کشور ها است. در این مقاله به بررسی قیمت هریک از روش های کاشت مو در ایران میپردازیم و اطلاعات کاملی در مورد سفر توریست پزشکی به ایران را مورد بحث قرار میدهیم.

هزینه کاشت مو در ایران چقدر است قیمت ۱۴۰۳ (۲۰۲۴)

ایران با پیشرفت‌های چشمگیر در زمینه‌های پزشکی و درمانی به یکی از مقاصد محبوب برای توریست‌های پزشکی تبدیل شده است. کاشت مو یکی از خدمات پزشکی است که در ایران با کیفیت بالا و هزینه‌های مقرون به صرفه ارائه می‌شود. در این مقاله به بررسی هزینه‌های کاشت مو در ایران در سال ۱۴۰۳ (۲۰۲۴)، مزیت‌های کاشت مو در ایران، تجهیزات پزشکی مورد استفاده، بهترین شهرهای ایران برای این عمل زیبایی خواهیم پرداخت.

مزیت‌های کاشت مو در ایران

ایران دارای بهترین و باتجربه ترین پزشکان متخصص در زمینه کاشت مو است که از جدیدترین تکنیک ها و روش ها  و به روز ترین تجهیزات پیشرفته برای این عمل استفاده میکنند اما جالب است بدانید هزینه کاشت مو در ایران نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی و کشور های همسایه پایینتر است . علاوه برآن ایران یکی از مقاصد محبوب توریست پزشکان است که امکانات رفاهی و خدمات گردشگری مناسب برای متقاضیان عمل های زیبایی فراهم کرده است

لازم به ذکر است باتوجه به تعداد بالای کلینیک های کاشت مو در تهران و حضور پزشکان متخصص در این شهر به نسبت سایر استان های ایران با کیفیت و هزینه پایینی انجام میشود.

انواع روش های کاشت مو که در ایران انجام میشود

در اغلب کلینیک های کاشت مو در ایران از جدیدترین متد و تکنیک ها  و پیشرفته ترین تجهیزات آلمانی برای عمل کاشت و برداشت فولیکول ها استفاده می‌شود که هرکدام مناسب برای افراد با شرایط خاصی است :

  • FUT (Follicular Unit Transplantation):

این روش یکی از قدیمی ترین روش های کاشت مو در ایران است که پزشک نوار باریکی از پوست پشت سر برداشته می‌شود و فولیکول‌های مو از آن جدا شده و در نواحی به شدت دچار ریزش شده و کم مو و کم پشت کاشته می‌شوند. این روش مناسب افرادی با میزان بالای طاسی مناسب است هستند که نیاز به کاشت  با تراکم زیادی در یک جلسه دارند. هزینه کاشت مو به روش FUT  از سایر روش های کاشت مو کمتر است و در معتبرترین کلینیک های ایران بین ۲۴ تا ۲۶ میلیون میباشد ( حدودا  دلار )

  • FUE (Follicular Unit Extraction):

در این روش، فولیکول‌های مو به صورت تک‌تک و با ظرافت بسیار بالا از ناحیه اهداکننده برداشته می‌شوند و در نواحی مورد نظر کاشته می‌شوند. این روش باعث می‌شود که جای زخم کمتری باقی بماند و برای  خانم ها و آقایانی که طاسی سکه ای دارند یا فقط در ناحیه جلو سر نیاز به کاشت دارند مناسب است. در این روش برداشت و کاشت فولیکول های مو با ظرافت بسیار بالا و حداقل زخم انجام میشود و دوره نقاهت بسیار کوتاه تر است. هزینه ای روش کاشت مو به دلیل زمان بیشتر عمل و نیاز به تجربه و تخصص بیشتر از روش FUT بیشتر است و در کلینیک های تهران بین ۳۰ الی ۳۵ میلیون تومان هزینه دارد.

  • BHT (Body Hair Transplantation):

در این روش، موهای بدن به عنوان منبع اهداکننده برای کاشت استفاده می‌شوند. این روش برای افرادی که بانک موی سرشان کافی نیست یا بسیار نازک است ، گزینه مناسبی است و می‌تواند نتایج قابل قبولی ارائه دهد. در این تکنیک از موهای سینه و موهای ریش با تکنیک مشابه FIT برای برداشت فولیکول های مو استفاده میشود. برای افرادی که تمام سر طاس هست این روش یک معجزه است هزینه کاشت مو به روش BHT  در کلینیک های معتبر کاشت مو در ایران بین ۳۱ تا ۳۳ میلیون تومان میباشد.

ترکیب Micro و BHT: این روش ترکیبی از تکنیک‌های Micro و BHT است که برای بیماران با طاسی گسترده و نیاز به تراکم بالای مو پیشنهاد می‌شود. 

  • SUT (Suction Assisted Follicular Extraction):

یکی از بهترین و جدیدترین متد های کاشت مو در ایران روش SUT است که در این روش  تمام مراحل کاشت، از برداشت فولیکول‌ها تا کاشت گرافت ها توسط دستگاه‌های اتوماتیک و پیشرفته و با نظارت متخصص کاشت انجام می‌شود. این روش کمترین عوارض را در بین انواع روش‌های کاشت دارد و در عوض نتایج عالی و طبیعی هم به دنبال دارد. با استفاده از این روش در یک جلسه تا ۱۴۰۰۰ گرافت مو را میتوان کاشت و این روش بدون نیاز به جراحی و خونریزی است و نقاهت بسیار کوتاهی دارد. همچنین یکی از مهمترین مزایای این روش خط رویش کاملا طبیعی مو است و برای افرادی که نمیخواهند کسی متوجه کاشت مو آنها شود بسیار مناسب است در تکنیک Micro SUT که نوع پیشرفته تری است زاویه و خواب مو حالت کاملا طبیعی دارد و خط جلوی سر یا تاج سر هم متناسب با چهره فرد طراحی میشود. هزینه این روش در مراکز کاشت موی ایران ۳۰ الی ۳۵ میلیون تومان است.

  • کاشت مو MICRO FIT  در ایران:

این روش ترکیبی از روش های SUT و FIT است که از دستگاه های ظریف و مینیاتوری برای برداشت کرافت ها استفاده میشود و میزان آسیب و زخم روی پوست را به حداقل میرساند. این تکنیک برای افرادی مناسب است که بانک موی بسیار قوی دارند و بافت پوست پشت سرشان کاملا سالم است و نیازی به تراشیدن سر نیست. هزینه تقریبی کاشت مو به روش Microfit حدودا ۳۵-۴۰ میلیون تومان است که بیشتر در شهر هایی مانند تهران و شیراز انجام میشود.

  • Micro Hairline and Crown:

  • در این روش، تمرکز بر کاشت مو در ناحیه‌های خط مو و تاج سر است تا ظاهر طبیعی و جذابی برای خط مو ایجاد شود. این روش مناسب افرادی است که خط موی جلوی سر یا تاج سرشان کم‌پشت شده است. در ایران با استفاده از اسکنر های سه بعدی مجهز به هوش مصنوعی با توجه به چهره فرد خط مو و تاج سر طراحی میشود سپس با دقت و ظرافت بالا اقدام به کاشت فولیکول ها میکنند. حدود هزینه کاشت مو به روش میکرو هیرلاین در ناحیه جلو و تاج سر ۲۵ میلیون تومان است که باتوجه به مقدار تراکم مورد نیاز در مراکز کاشت مو متفاوت است.

  • Micro Hairline to Vertex:

  • این روش کاشت مو از خط مو تا ورتکس (مرکز بالای سر) را شامل می‌شود و برای افرادی که نیاز به پوشش کامل‌تری دارند، مناسب است. این تکنیک باعث تراکم بالای مو در ناحیه‌های مختلف سر می‌شود. حدود قیمت کاشت مو در ناحیه هیرلاین تا ورتکس در معتبرترین مراکز کاشت موی ایران ۲۷ تا ۲۸ میلیون تومان است

 استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی و اسکنر سه‌بعدی در کلینیک‌های کاشت مو ایران

برخی از کلینیک‌های کاشت مو در ایران با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های پیشرفته هوش مصنوعی و اسکنرهای سه‌بعدی ساخت آلمان، توانسته‌اند کیفیت و دقت عمل‌های کاشت مو را به میزان قابل توجهی افزایش دهند.

تکنولوژی هوش مصنوعی در کاشت مو به پزشکان این امکان را می‌دهد تا با آنالیز بانک مو، بررسی تراکم مو، جهت رشد مو و وضعیت پوست سر،، بهترین نواحی برای برداشت و کاشت فولیکول‌ها را تعیین کنند. این تکنولوژی باعث می‌شود که عمل کاشت مو با دقت بالاتری انجام شود و نتیجه نهایی طبیعی‌تر و متناسب با چهره فرد باشد. در برخی از کلینیک های کاشت مو در شهر های تهران و شیراز با استفاده از اسکنر سه بعدی نقشه 3d از سر متقاضی تهیه میشود و میزان و محل دقیق فولیکول های مو تعیین میشود . اسکنرهای سه‌بعدی همچنین کمک میکنند تا با توجه به چهره فرد خط رویش مو و مدل مو طراحی شود و قبل از عمل  تصویری شبیه‌سازی‌شده از نتیجه نهایی کاشت مو را ببیند. 

هزینه های کاشت مو در ایران

هزینه کاشت مو در ایران نسبت به بسیاری از کشورهای غربی بسیار مقرون به صرفه است. قیمت‌ها معمولاً بین ۵۰۰ تا ۸۰۰ دلار است که بسته به روش کاشت، تعداد گرافت‌ها و تجربه پزشک متفاوت خواهد بود.

جدول مقایسه هزینه کاشت مو در ایران و سایر کشور ها

جدول-مقایسه-قیمتهزینه-عمل-کاشت-مو

بهترین شهرهای ایران برای کاشت مو

بهترین شهرهای ایران برای کاشت مو عبارتند از تهران، مشهد، شیراز و اصفهان. این شهرها به دلایل مختلفی برای این عمل زیبایی مورد توجه قرار گرفته‌اند.

تهران به عنوان پایتخت و بزرگترین شهر ایران، مرکز اصلی پزشکی و زیبایی کشور محسوب می‌شود. در این شهر، تعداد زیادی از بهترین متخصصان و کلینیک‌های مجهز کاشت مو وجود دارند. همچنین، دسترسی به جدیدترین تکنولوژی‌ها و روش‌های کاشت مو در تهران آسان‌تر است.

مشهد، دومین شهر بزرگ ایران، نیز به دلیل وجود پزشکان ماهر و کلینیک‌های پیشرفته، گزینه خوبی برای کاشت مو است. علاوه بر این، هزینه‌های پایین‌تر نسبت به تهران و جاذبه‌های گردشگری این شهر، آن را به مقصدی جذاب برای گردشگری پزشکی تبدیل کرده است.

شیراز و اصفهان نیز با داشتن مراکز پزشکی معتبر و متخصصان باتجربه، گزینه‌های مناسبی برای کاشت مو هستند. آب و هوای مطلوب و جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی این دو شهر، آنها را به مقاصدی ایده‌آل برای ترکیب درمان و گردشگری تبدیل کرده است.

در مجموع، این شهرها به دلیل وجود متخصصان ماهر، تجهیزات پیشرفته، هزینه‌های مناسب و امکانات گردشگری، بهترین گزینه‌ها برای کاشت مو در ایران محسوب می‌شوند.

بهترین فصل برای سفر به ایران برای کاشت مو

بهترین فصل برای سفر به ایران جهت کاشت مو، فصل پاییز است. این فصل از اواسط شهریور تا اواخر آذر ادامه دارد و دمای هوا در اکثر نقاط کشور معتدل و مطلوب است. آب و هوای خنک و ملایم پاییز برای بهبودی پس از عمل کاشت مو ایده‌آل است، زیرا گرمای شدید تابستان و سرمای زمستان می‌تواند روند بهبودی را با چالش مواجه کند.

علاوه بر شرایط آب و هوایی مناسب، پاییز فصلی است که معمولاً قیمت‌های سفر و اقامت در ایران نسبت به فصل تابستان کاهش می‌یابد. این امر می‌تواند به کاهش هزینه‌های کلی سفر درمانی شما کمک کند. همچنین، در این فصل جاذبه‌های گردشگری ایران خلوت‌تر هستند و می‌توانید پس از انجام عمل، از مناظر زیبای پاییزی ایران لذت ببرید.

دوره نقاهت و بازگشت به کشور مبدا

کاشت مو در ایران در یک جلسه بدون درد و خونریزی انجام میشود و  بعد از آن ، شما به یک دوره استراحت نیاز دارید. معمولاً پزشکان توصیه می‌کنند حداقل ۷ تا ۱۰ روز در ایران بمانید تا طول دوره نقاهت را طی کنید و در صورت نیاز به کمک فوری بتوانید سریعا با پزشک در ارتباط باشید. در این مدت، سرتان کمی حساس خواهد بود و باید از دستورات پزشک پیروی کنید. وقتی به خانه برمی‌گردید، حواستان باشد که کلاه نرمی بپوشید و از آفتاب دوری کنید. نگران نباشید، اکثر افراد بعد از دو هفته می‌توانند به زندگی عادی برگردند، اما رشد کامل موها چند ماه طول می‌کشد.

توصیه می‌شود حداقل 14 روز برای اقامت در ایران برنامه‌ریزی کنید تا فرصت کافی برای معاینات پس از عمل داشته باشید.

چطور بهترین کلینیک کاشت مو در ایران را انتخاب کنید

  1. قبل از سفر، با چند مرکز تماس بگیرید و مشاوره آنلاین داشته باشید.
  2. تصاویر از نقاط مختلف سر خود برایشان ارسال کنید تا متوجه شوید با توجه به میزان طاسی چه روشی برای شما مناسب تر است
  3. در مورد مجوز های مرکز کاشت مو و تخصص و تجربه پزشک از سازمان نظام پزشکی ایران استعلام کنید
  4. در مورد رضایت مندی مراجعین از انجمن های فارسی زبان و فیسبوک و پیج اینستاگرام تحقیق کنید
  5. با توجه به تحریم‌های بین‌المللی، امکان استفاده از کردیت کارت یا دبیت کارت در ایران وجود ندارد و برای انتقال پول و جابه جایی نقدی پول از قبل برنامه‌ریزی کنید.
  6. مراکزی را انتخاب کنید که خدمات اقامتی و توریستی و پزشکی را همزمان ارائه میدهند و پکیج های اقتصادی شامل هتل و ترنسفر و مترجم  است و همچنین خدمات پشتیبانی بعد از عمل در طول دوره نقاهت ارائه میکنند

حرف آخر

هزینه کاشت مو در ایران بسیار به صرفه تر از آمریکا و اروپا و حتی کشور هایی مثل ترکیه و عراق است . علاوه برآن در کلینیک های ایران از جدیدترین و پیشرفته ترین تجهیزات کاشت مو استفاده میشود . اغلب مردم ایران به زبان انگلیسی مسلط هستند و میزبان خوبی برای شما در طول مدت سفرتان خواهید بود. توجه کنید بهترین فصل برای کاشت مو در ایران فصل بهار و پایز است که نور افتاب مستقیم نمیتابد و آب و هوا معتدل است اگر قصد سفر به ایران با هدف کاشت مو دارید برای این سفر حدودا دو هفته مرخصی بگیرید و زمان بگذارید . پس از این مدت میتوانید به کشور خود بازگردید اما توجه داشته باشید رشد نهایی موهای کاشته شده بین ۶ ماه تا یک سال زمان میبرد.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر