بزرگترین بازار الیاف شیشه ای در ایران کجاست؟

الیاف شیشه ای، مواد پلیمری ارزشمندی هستند که از ترکیب اصلی سیلیس با سایر مواد مثل ماسه، شن، مواد معدنی خام و فلزات گوناگون ساخته می‌شوند، به همین علت ساختار الیاف شیشه عموما با درصد اکسیدهای به کار رفته در آن تعیین می‌گردد.

بزرگترین بازار الیاف شیشه ای در ایران کجاست؟

الیاف شیشه ای، مواد پلیمری ارزشمندی هستند که از ترکیب اصلی سیلیس با سایر مواد مثل ماسه، شن، مواد معدنی خام و فلزات گوناگون ساخته می‌شوند، به همین علت ساختار الیاف شیشه عموما با درصد اکسیدهای به کار رفته در آن تعیین می‌گردد. الیاف شیشه پر مصرف‌ترین متریال در صنعت کامپوزیت‌ها است زیرا این الیاف تأثیر قابل توجهی در تقویت کامپوزیت‌ها و افزایش استحکام مکانیکی آن‌ها دارند. الیاف شیشه ای معمولا در دو سری قیمت پایین، برای مصارف صنعتی معمولی و قیمت بالا، برای مصارف صنعتی خاص و حرفه‌ای عرضه می‌شوند که هر یک دارای درجات کیفی و حیطه کاربرد خاص خود هستند.

از آنجاییکه مصالح کشور لزوم واردات الیاف شیشه ای، الیاف پلی آمید، پلی آمید ۶ و ... را ضرورت بخشیده‌است بسیاری از تجار ایرانی و فعالان این حوزه در تلاش هستند تا فرآورده های پلیمری مورد نیاز بازار داخلی را از طریق واردات آن از کشورهای مختلف مثل چین فراهم کنند. شرکت بازرگانی پرسال نیز از جمله همین شرکت‌هاست که به عنوان تامین کننده برتر انواع فرآورده‌ های شیمیایی و پلیمری در ایران توانسته‌است امکان خرید آنلاین الیاف شیشه ای با درجه کیفی ممتاز و قیمت رقابتی را برای کلیه صنعت‌گران و خریداران محترم از اقصی نقاط کشور فراهم کند.

 

الیاف شیشه ای و ویژگی‌های بی‌نظیر آن

از اوایل سال ۱۹۳۵ میلادی، اولین کاربرد صنعتی الیاف شیشه ای در مقیاس بزرگ صورت گرفت. این ماده که امروزه بیشترین کاربرد را در صنعت نساجی و  کامپوزیت دارد (حدود ۸۰ درصد از سهم بازار جهانی)، از مقاومت کششی بالا، دانسیته پایین، پایداری بی‌نظیر در برابر حرارت و رطوبت و مواد شیمیایی، وزن کم و فیبر رده بالا برخوردار است. الیاف شیشه ای دارای اشکال گوناگون مثل نخی، رشته‌ای، پارچه‌‌ای دو جهته، سوزنی و نمدی، نواری و سه بعدی است که هر یک کارآیی منحصربه‌خود را دارند. این محصول در ۴ کلاس کلی A ،E ،C وS  عرضه می‌شود. موارد زیر جزو مهم‌ترین ویژگی‌های الیاف شیشه ای است:

  • وزن کم: استحکام و مقاومت الیاف شیشه ای از بسیاری متریال‌های سنتی مثل چوب، فولاد و آلومینیوم بیشتر است، به طوریکه این ماده پلیمری با فولاد قابل مقایسه است در حالیکه وزن آن تنها یک چهارم فولاد و دو سوم آلومینیوم است، در نتیجه نه تنها کار با این الیاف بسیار راحت‌تر است بلکه الیاف شیشه‌ای در کاهش هزینه‌های تولید، حمل‌ونقل و نصب پروژه‌های صنعتی نیز بسیار مؤثر هستند.
  • مقاومت بالا: آنچه که خرید الیاف شیشه ای را در بازارهای بین المللی بیش از پیش توجیه می‌کند تاب‌آوری بالای این ماده در برابر فشار، اثرات آب‌وباد و مایعات تهاجمی است. از سوی دیگر الیاف شیشه یا فایبر گلاس دارای عمر بالا و دوام قابل توجهی هستند که این ویژگی به ماندگاری بیشتر و هزینه‌های نگهداری کمتر این ماده همه‌کاره منجر می‌شود.
  •  مقاوم در برابر اشعه ماوراءبنفش: این الیاف در مقابل اشعه مضر خورشید نیز عملکرد فوق‌العاده‌ای دارند، به طوریکه الیاف شیشه می‌توانند دمای 40- تا 80+ سانتی‌گراد را بدون ایجاد کوچک‌ترین تخلخل در ساختار خود تحمل کنند.
  • عایق بی‌نظیر: الیاف شیشه ای قابلیت عایق الکتریکی مطلوبی دارند، به همین علت از آن‌ها در سازه‌های الکتریکی مختلف مثل خطوط راه‌آهن، تأسیسات نیروگاهی و ... به وفور استفاده می‌کنند. همچنین گرادیان و توزیع حرارتی الیاف شیشه نسبت به آلومینیوم و فولاد بسیار کمتر است که این ضریب انبساط حرارتی کم باعث شده تا این ماده در کاهش هزینه‌های انرژی نیز تأثیر قابل توجهی داشته‌باشد.
  • انعطاف‌پذیری بالا: استقامت کششی و انعطاف‌پذیری بالای الیاف شیشه‌ای این ماده را به متریالی عالی برای تولید سیستم‌های حفاظت حرارتی یا محلول‌های عایق حرارتی، دی الکتریک یا شیمیایی تبدیل کرده‌است.
  • ضدآب و ضد پوسیدگی: محتوای فیبر بالا و ظرفیت جذب آب پایین (3٪) باعث شده تا الیاف شیشه در برابر رطوبت و تغییرات دمایی شدید پایداری خود را حفظ کرده، در برابر عوامل محیطی مخرب مقاوم عمل کرده و دچار پوسیدگی نشود.
  • الیاف1

 

الیاف شیشه ای را از کجا بخریم؟

وزن کم نسبت به استحکام بالا و طول عمر زیاد، الیاف شیشه ای را به جایگزینی مقرون‌به‌صرفه و کم مصرف تبدیل کرده‌است که پس از استفاده می‌توان آن را دوباره بازیافت کرد. این ویژگی‌ها باعث شده تا از الیاف شیشه ای در صنایع مختلف اعم از تولید وسایل بهداشتی، ساخت بدنه خودروها، لوازم ورزشی، قایق‌های تندرو، کلاه ایمنی موتورسواران، عایق کاری ساختمان‌ها و یخچال‌ها، مقاوم‌سازی بتن و غیره استفاده کنند. در حال حاضر این الیاف در فروشگاه‌های صنعتی و شرکت‌های تجاری مختلف با درجات کیفی گوناگون عرضه می‌شوند که الیاف شیشه ای برند tishaun جزو مرغوب‌ترین آن‌ها است.‌

شرکت بازرگانی پرسال به عنوان وارد کننده مستقیم الیاف شیشه ای برند tishaun، گرید صنعتی این محصول چندمنظوره را در بسته‌بندی‌های استاندارد ۲۵ کیلوگرمی با قیمت بندر به فروش می‌رساند. قبل از خرید یا استعلام قیمت امکان استفاده از خدمات مشاوره تلفنی پرسال از طریق تماس با شماره تلفن پنج رقمی  ۷۹۸۸۵_021  و یا وبسایت  www.persolco.com(همه روزه به جز ایام تعطیل) را خواهید داشت.

 

 

 

 

 

رپورتاژ
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر