گفتگوی تیتر کوتاه با رییس اتاق بازرگانی ایران در واکنش به ارسال گزارش اتاق به قوه قضائیه:

فعالیت اتاق بازرگانی بر اساس آیین نامه ها است ؛ تخلفی انجام نداده ایم

گزارش نهایی تحقیق و تفحص از اتاق بازرگانی امروز به قوه قضائیه ارجاع شد.

فعالیت اتاق بازرگانی بر اساس آیین نامه ها است ؛ تخلفی انجام نداده ایم

مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز، گزارش نهایی کمیسیون اقتصادی در مورد تحقیق و تفحص از اتاق بازرگانی، صنایع و معادن، کشاورزی ایران و شهرستان‌ ها را بررسی و در نهایت با ارجاع آن به قوه قضائیه موافقت کرد. این گزارش مربوط به عملکرد اتاق بازرگانی در بازه زمانی سال ۱۳۹۱ تا سال ۱۴۰۱ است.

صمد حسن زاده، رئیس اتاق بازرگانی ایران  در گفتگو با تیتر کوتاه و در واکنش به این اقدام مجلس گفت: همواره اتاق بازرگانی در تعامل سازنده با نهادهای نظارتی و قانونی کشور بوده است و تا جایی که من اطلاع دارم و بررسی کرده‌ ام، تمام فعالیت‌ های اتاق بازرگانی مطابق با آیین‌ نامه‌ های آن انجام شده است. البته ممکن است در برخی موارد اشکالات جزئی وجود داشته باشد اما این مشکلات قابل حل و فصل هستند و مشکلی ایجاد نخواهد شد. 

وی با اشاره به جلساتی که با نمایندگان مجلس برگزار شده، افزود: توضیحات لازم را به نمایندگان ارائه کرده‌ ایم؛ اما برای رسیدگی اساسی‌ تر به این موضوع، ممکن است که پرونده به مراجع دیگری مانند قوه قضائیه ارجاع داده شود. مطمئناً قوه قضائیه نیز مشکلات را بررسی و حل خواهد کرد. ممکن است ابهاماتی در این میان وجود داشته باشد که با حضور کارشناسان و بررسی دقیق، شاهد رفع آنها خواهیم بود.

رئیس اتاق بازرگانی ایران در ادامه به وضعیت کلی تجارت کشور اشاره کرد و گفت: تحریم‌ های ظالمانه و محدودیت‌ های بین‌ المللی شرایط سختی را برای فعالان اقتصادی کشور به وجود آورده است. از طرفی

فضای کلی تجارت کشور نیز چندین سال است که به دلایلی با نارسایی و کمبودهایی مواجه شده است. اما خوشبختانه مسئولان و سیاستگذاران در تلاش هستند که در این شرایط سخت، اقداماتی در جهت منافع کشور و مردم انجام دهند.

وی همچنین تاکید کرد: اتاق بازرگانی ایران همچنان با قوت و جدیت به فعالیت‌ های خود در جهت توسعه اقتصادی کشور ادامه خواهد داد و از هیچ تلاشی برای ارتقای شفافیت و پاسخگویی خود دریغ نخواهد کرد.

سهیل فرزین
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها