بورس | بازار سهام | بازار سرمایه | شاخص کل بورس

افت ۷۷۳۳ واحدی شاخص بورس

امروز شاخص کل بورس با افت ۷۷۳۳ واحد به دو میلیون و ۱۲۰ هزار واحد رسید.

افت ۷۷۳۳ واحدی شاخص بورس

سرمایه‌گذاری در بورس به معنای خرید و فروش سهام شرکت‌ها در بازار سرمایه است و این عمل افراد و شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا درآمد و سود از افزایش ارزش سهام یا تقاضا و عرضه در بازار بورس را بدست آورند. این نوع سرمایه‌گذاری معمولاً با ریسک‌هایی همراه است و نیاز به تحلیل دقیق و مطالعه بازار دارد.

بازار سرمایه پس از سه روز رشد امروز مقداری افت کرد؛ به طوری که شاخص کل ۷۷۳۳ واحد کاهش یافت و به عدد دو میلیون و ۱۲۰ هزار و ۲۹۳ واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز با افت ۱۷۸۴ واحد در عدد ۷۳۸ هزار و ۶۵۲ واحد ایستاد.

تعداد معاملات امروز بورس بیش از ۴۱۰ هزار فقره به ارزش ۵۱۳۲ میلیارد تومان بود. فولاد، شپنا، بغدیر و شستا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند.

از نمادهای پر تراکنش نیز می‌توان به داتام، ثشاهد، ثبهساز و شستا اشاره کرد.

روز دوشنبه فرابورس ایران هم با کاهش ۱۱۴ واحد در عدد ۲۵ هزار و ۵۴۶ واحد ایستاد.

امروز تعداد معاملات فرابورس بیش از ۲۶۳ هزار فقره به ارزش بیش از ۲۸۳ هزار میلیارد تومان بود.

بپاس، آریا، وسپهر و هرمز از نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس بودند که به جز آریا سایر نمادها قرمز شدند.

نخریس، فصبا، کرومیت و خاور نیز از نمادهای پرتراکنش امروز فرابورس بودند.

منبع: ايسنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • ناشناس

    سهامداران بورسی ، پول های خودشان را بیرون کشیدند و رفتند به سمت خرید ارز ، سکه‌، طلا، خودرو، ملک و... حالا جوابگوی تورم بالا و سقوط بورس باشند .

  • ناشناس

    وقتی دلار تو این چند وقت پیش افزایشی بود و از ۴۸ هزار تومان به ۵۶ هزار تومان رسید، بورس در جهت مخالف روند دلار ، حرکت می کرد و روز به روز قرمز و منفی می شد ، علت را از کارشناسان بورسی جویا شدیم و پرسیدیم چرا با توجه به افزایشی بودن دلار ، بورس هر روز قرمز و منفی میخوره ؟؟؟جواب دادند که بورس چه ربطی به دلار داره ؟ گفتند بورس هیچ وابستگی به دلار نداشته . یک روز که فقط ۳۰۰ تومان دلار کاهش یافت ، از کارشناسان بورسی و مدیران بورس و فرابورس سوال کردیم چرا بورس قرمز و منفی شد ؟!!!!!!
    همگی جواب دادند بخاطر کاهش نرخ دلار !!!!!!!!!
    ما به این نتیجه رسیدیم زمانی که دلار افزایشی هست بورس هیچگونه وابستگی و چسبندگی به دلار نداره ولی هر موقع دلار کاهشی شد حتی به میزان کم و ناچیزی ، اون موقع دلار به بورس وابستگی مستقیم داشته و چسبندگی داره !!!!!!!!!

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر