بورس | بازار سهام | بازار سرمایه | شاخص کل بورس | پیش بینی بورس

رونمایی از سامانه جدید برای بورس بازان

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی با اشاره به راه‌اندازی چندین سامانه در جهت رفاه بیشتر سهامداران، از ایجاد تغییر در سامانه‌ پس از معاملاتِ بازار سرمایه در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

رونمایی از سامانه جدید برای بورس بازان

سرمایه‌گذاری در بورس به معنای خرید و فروش سهام شرکت‌ها در بازار سرمایه است و این عمل افراد و شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا درآمد و سود از افزایش ارزش سهام یا تقاضا و عرضه در بازار بورس را بدست آورند. این نوع سرمایه‌گذاری معمولاً با ریسک‌هایی همراه است و نیاز به تحلیل دقیق و مطالعه بازار دارد.

محمد باغستانی ضمن اشاره به اینکه راه‌اندازی سامانه تمکن مالی (سامانه گواه) از جمله اقدامات صورت گرفته در شرکت سپرده‌گذاری در سال گذشته بوده است، اظهار کرد: در حدود ۱۲ هزار پرونده تمکن مالی صادر شد. همچنین رونمایی از سامانه پذیره‌نویسی حق تقدم الکترونیک بود که بیش از ۵۷ ناشر، فرآیند پذیره‌نویسی حق تقدم خود را به‌صورت تماماً الکترونیکی به ثبت رساندند.

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه ادامه داد: رونمایی از سامانه میراث در آبان ماه نیز از دیگر اقدامات شرکت سپرده‌گذاری مرکزی بوده است که براساس آن، در چهار ماهه پایانی سال، بالغ بر ۳۶۰ هزار پرونده ورثه‌ی فوتی به ورثه منتقل و سود آن نیز واریز شد.

وی خاظر نشان کرد: پس از مصوبه شورای‌عالی بورس، با پیگیری‌هایی که از ۳۶ شرکت ناشر صورت گرفت، توانستیم در ۲۵ اسفند ماه ۱۴۰۲، سود بالغ بر ۴۳ میلیون نفر از مشمولان سهام عدالت را پرداخت کنیم.

باغستانی با بیان اینکه حدود هشت ناشر، سود سال مالی منتهی به ۱۴۰۱ سهام عدالت خود را واریز نکرده‌اند، گفت: مابقی مبالغ پس از تامین وجه از سوی ناشران، پرداخت خواهد شد.

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی تصریح کرد: در تلاش هستیم که در سال از جاری (۱۴۰۳) سامانه‌ی پس از معاملاتِ بازار سرمایه را تغییر داده و از سامانه‌ی جدید رونمایی کنیم تا فعالان بازار سرمایه بتوانند با دغدغه و ملاحظات کمتری به فعالیت خود در بازار سرماهی ادامه دهند.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • ناشناس

    متاسفانه بازار سرمایه به بازار ترفند بازان تغییر پیدا کرده
    امروز عده ای با حقه بازی و شکل معامله رو بصورت دام گستری برای سرمایه گذاران واقعی تبدیل کردند
    دونه می‌ریزند همینکه بندگان خدا وارد نماد و خرید و فروش میشن منتظر سقف سود مد نظر میمونند و سر فرصت فروش یا خرید می‌زنند
    این سرمایه گذاری نیست
    این کلاهبرداری است خالی کردن جیب سرمایه گذاران حقیقی است
    سازمان باید راهکاری برای جلوگیری این ترفندبازان ایجاد کند تا فرار سرمایه رو بیش از این شاهد نباشیم
    بازار اگر به سبک واقعی و انسانهای شریف معامله گر و سرمایه گذار بدون ورود این حقه بازان مسیرش طی کنه بازار بسیار متعادل و عالی خواهد بود
    ضمن اینکه این شیادان قطعا در مسیر تخریب صنعت و تولید حرکت می‌کنند
    دولت و سازمان بای هرچه سریعتر فکر عاجلی تدبیر نمایند

  • ناشناس

    شما پول سهامدارهارو بالا نکشید نمیخواد به فکر رفاه سهامداران باشید.

  • امیر آشفته

    آقای باغستانی خودتان بهتر از همه می دانید این نوع از کارها فقط و فقط بازی با سهامداران و سرمایه آنهاست. به جای راه اندازی چند نوع سامانه که قاعدتا هیچگونه مزیتی هم نخواهند داشت به وصعیت سرمایه های سوخته رسیدگی کنید شاید یک نفر پیدا شود تا پاسخگوی سرمایه های سوخته سهامداران باشد.

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر