کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۲۴۷

کاهش فشار نرخ بهره بر دوش بانک مرکزی / فراخوان خودروهای معروف خبرساز شد

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

 کاهش فشار نرخ بهره بر دوش بانک مرکزی / فراخوان خودروهای معروف خبرساز شد

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه واشنگتن پست (The Washington Post) در تاریخ ۲ ژوئن ۲۰۲۴ ( ۱۳ خرداد ۱۴۰۳( در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • سفینه چینی به ماه رفت

سفینه فضایی Chang'e-۶ چین صبح یکشنبه در نیمه تاریک ماه فرود آمد. این یک دستاورد بزرگ برای چین است و آنها را به ارسال فضانوردان به ماه نزدیک می‌کند. اداره ملی فضایی چین اعلام کرد کاوشگر Chang'e-۶ در حوضه قطب جنوبی-آیتکن فرود آمد که در آنجا شروع به جمع‌آوری نمونه‌هایی از سطح ماه خواهد کرد. این پیچیده‌ترین تلاش رباتیک چین در ماه تا به امروز است که با هدف آوردن نمونه‌ها از ماه به زمین برای نخستین بار انجام شده است.

  • هشدار وزیر دفاع چین به تایوان

وزیر دفاع جدید چین روز یکشنبه در سخنرانی گسترده در یک نشست امنیتی در سنگاپور هشدار داد که تایوان به صورت تدریجی به دنبال استقلال است و کسانی که از آن حمایت می‌کنند، در نهایت به خود ویرانگری ختم می‌شوند. دریاسالار دونگ جون وزیر دفاع ملی این اظهارات را در یک سخنرانی تقریباً ۳۰ دقیقه‌ای بیان کرد. دونگ که از طریق یک مترجم صحبت می‌کرد، در اشاره به ایالات متحده که روابط نزدیک و غیر رسمی با تایوان دارد. گفت: «ما اقدامات قاطعانه‌ای را برای محدود کردن استقلال تایوان انجام خواهیم داد تا مطمئن شویم که چنین توطئه‌ای هرگز موفق نخواهد شد.»

 

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • فشار کاهش نرخ بهره بر دوش بانک مرکزی

به گفته یک اقتصاددان برجسته، فدرال رزرو، مژده شرایط آسان تری را به بازارهای مالی داده است، اما این در واقع کاهش نرخ بهره را برای بانک مرکزی دشوارتر می‌کند. طبق گفته تورستن اسلوک، اقتصاددان ارشد آپولو، شاخص شرایط مالی بلومبرگ ایالات متحده نشان می‌دهد که دریافت وام و اعتبار درحال‌حاضر آسان تر و ارزان تر از زمانی است که فدرال رزرو شروع به افزایش نرخ بهره در مارس ۲۰۲۲ کرد. این به دلیل چرخش بانک مرکزی در ماه نوامبر است، زمانی که جروم پاول، رئیس هیات مدیره، سیگنال داد که تورم به اندازه کافی کاهش یافته است تا افزایش نرخ بهره را متوقف کند.

  • فراخوان خودروهای تسلا به دلیل نقص کمربند ایمنی

به گفته اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها (NHTSA)، تسلا بیش از ۱۲۵۰۰۰ خودرو را در ایالات متحده به دلیل مشکل کمربند ایمنی فراخوان می‌کند. وقتی ماشین را روشن می‌کنید و کمربند ایمنی خود را نمی‌بندید، ماشین حداقل به مدت چهار ثانیه صدای بوق تولید می‌کند و حداقل شصت ثانیه یک هشدار بصری نشان می‌دهد. در برخی خودروها، اگر سنسور کمربند ایمنی راننده مشکلی داشته باشد، ممکن است هنگام استارت زدن خودرو، یادآور بستن کمربند ایمنی خودرو شنیده یا دیده نشود.

 

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • موافقت امریکا با وام میلیاردی برای اوکراین

صندوق بین‌المللی پول (IMF) در امریکا روز جمعه اعلام کرد که با یک قرارداد وام ۲.۲ میلیارد دلاری با اوکراین موافقت کرده است. این صندوق اعلام کرد که مقامات دو طرف در مورد جزییات چهارمین بازنگری طرح حمایت ۴ ساله اوکراین به توافق رسیده‌اند. در مارس ۲۰۲۳، طرحی برای تأمین حدود ۱۵.۶ میلیارد دلار در مدت ۴ سال برای کمک به اوکراین تصویب شد. این طرح بخشی از یک بسته حمایتی بزرگتر ۱۲۲ میلیارد دلاری برای کشور است. صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد اقتصاد اوکراین به رشد انعطاف‌پذیری دست یافته و کاهش تورم در سه ماهه اول امسال ادامه داشته است.

  • آغاز پروژه ۴۰۰ میلیون دلاری برای بهبود شرایط ترکیه

بانک جهانی و ترکیه دست به‌دست هم دادند تا پروژه‌ای ۴۰۰ میلیون دلاری را برای کمک به ترکیه برای آماده‌سازی بهتر و محافظت از مردم و جنگل هایش در برابر آتش سوزی آغاز کنند. بانک مرکزی ترکیه روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ترکیه در برابر سیل، آتش سوزی، طوفان و رانش زمین آسیب پذیر است که برخی از آنها مکرر هستند و ناشی از تأثیرات تغییرات آب و هوایی هستند». در سال ۲۰۲۱، مناطق جنوبی و غربی ترکیه بدترین آتش سوزی‌های ثبت شده در تاریخ اخیر را تجربه کردند.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر