کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۲۶۱

سخت گیری بانک مرکزی برای کاهش نرخ تورم

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهمترین روزنامه های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

سخت گیری بانک مرکزی برای کاهش نرخ تورم

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) در تاریخ ۲۷ ژوئن ۲۰۲۴ ( ۷ تیر ماه ۱۴۰۳) در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • تغییرات نامحسوس در قیمت نفت

قیمت نفت در حالی که معامله گران منتظر داده های اقتصادی ایالات متحده بودند، ثابت ماند. قیمت نفت ثابت است و نفت برنت حدود ۸۵ دلار در هر بشکه معامله شد. در این هفته، قیمت‌ها به سختی تغییر کرده است، که کوچک‌ترین حرکت از اوایل سال ۲۰۲۱ است. معامله‌گران منتظر داده‌های مهم اقتصادی ایالات متحده از جمله تعداد مشاغل هستند که می‌تواند بر قیمت نفت و کل بازارها تأثیر بگذارد. افزایش غیرمنتظره ذخایر نفت خام آمریکا در روز چهارشنبه تغییرات قابل توجهی در قیمت ایجاد نکرد. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI) تقریباً ثابت ماند و در روز پنجشنبه زیر ۸۱ دلار در هر بشکه باقی ماند.

  • پشت پرده افزایش مرگ و میز زائران حج

صدها زائر که در گرمای شدید حج امسال جان باختند به طور رسمی در مقامات سعودی ثبت نام نکردند و در نتیجه بسیاری از آنها به خدمات حیاتی مانند اتوبوس های مجهز به تهویه هوا و چادرهای خنک کننده دسترسی نداشتند. این مرگ و میرها مشکل بزرگی را برای سازمان دهندگان به وجود می آورد، زیرا آب و هوا در منطقه گرمتر می شود و گرفتن مجوز رسمی برای این خدمات نگران کننده است زیرا زائران حج ثبت نام نشده ممکن است با گرمای مرگبار مواجه شوند.

 

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • راهکار دولت برای نجات بازار مسکن بی نتیجه ماند

داده‌های رسمی روز پنجشنبه نشان داد که سود صنعتی چین در ماه می با سرعت بسیار پایین‌تری افزایش یافت و بر مشکلاتی که دومین اقتصاد بزرگ جهان با آن روبه‌رو است، تاکید کرد زیرا تقاضای داخلی ضعیف رشد کلی را کاهش می‌دهد. با وجود اینکه چین صادرات قوی دارد، اما بازار مسکن در این کشور علیرغم برنامه نجات بزرگی که ماه گذشته اعلام شد، بهبود پیدا نکرد. این مسئله اکنون بر سایر صنایع مانند مصالح ساختمانی و کالاهای خانگی تأثیر می گذارد و باعث می شود مردم در مورد پول خرج کردن محتاط تر شوند.

  • گام جدید اروپا برای انتقال انرژی سبز

چهار دهه پیش، یک کارخانه فرآوری خاک کمیاب در سواحل اقیانوس اطلس فرانسه یکی از بزرگترین کارخانه‌های جهان بود که مواد مورد استفاده برای ساخت تلویزیون‌های رنگی، چراغ‌های قوس الکتریکی و لنزهای دوربین را تولید می‌کرد. اکنون مالک فعلی آن ، برگه جدیدی را باز می کند و در حال رقابت برای بازگرداندن کارخانه در لاروشل ( شهری در فرانسه) به شکوه سابق خود پس از سال ها کاهش تولید است، زیرا اروپا به دنبال افزایش تولید مواد معدنی است که به انتقال انرژی سبز کمک می کند. تاریخچه ۷۶ ساله این کارخانه خلاصه ای از چالش هایی است که در نتیجه آنها اروپا و ایالات متحده تلاش می کنند پردازش خاکی کمیاب را که حدود ۲۵ سال پیش به چین منتقل شده بود، بازگردانند.

 

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • رد پای فرانسوی ها درشرکت نوکیا

شرکت نوکیا (NOKIA.HE) روز پنجشنبه اعلام کرد که با فروش شبکه زیردریایی ASN خود به قیمت ۳۵۰ میلیون یورو (۳۷۴ میلیون دلار) به دولت فرانسه موافقت کرده است، اما این معامله بر چشم انداز مالی آن تأثیری نخواهد گذاشت. این شرکت انتظار داشت واگذاری فروش در گروه تجاری، زیرساخت شبکه خود را ۱ میلیارد یورو کاهش دهد. نوکیا افزود: انتظار می‌رود این فروش در پایان سال ۲۰۲۴ یا ابتدای سال ۲۰۲۵ به پایان برسد.

  • سخت گیری بانک مرکزی برای کاهش نرخ تورم

بانک مرکزی ترکیه احتمالاً برای مدتی طولانی نرخ بهره را در همان سطح نگه می دارد تا به کاهش تورم بالا در این کشور کمک کند. این اقدامات ممکن است رشد اقتصادی را برای مدتی کاهش دهد. هدف مقامات این است که تورم را تا پایان سال به ۳۸ درصد کاهش دهند. آنها سختگیر هستند و هشدار می دهند که در صورت تشدید تورم ممکن است اقدامات جدی تری را انجام دهند. تمرکز بانک مرکزی بر تورم ماهانه است که در سال جاری هر ماه بیش از ۳ درصد بوده است که بسیار بیشتر از حد معمول است.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر