/۱.۷ میلیارد دلار دیگر آزاد شد

سیگنال تازه ارزی

با اقدامات و پیگیری‌های حقوقی بانک مرکزی در مقطع کنونی موانع قضایی جهت دسترسی به دارایی‌های ارزی این بانک در کشور اروپایی لوکزامبورگ به ارزش ۱.۷ میلیارد دلار بر طرف شده و این منابع هم اکنون در دسترس بانک مرکزی قرار گرفته است.

سیگنال تازه ارزی

مراودات ارزی بین ایران و لوکزامبورگ در سطح کمی صورت می‌گیرد. در سال ۲۰۲۰، حجم تجارت بین دو کشور به حدود ۴۶ میلیون دلار رسید که بیشتر از آن به صادرات ایران به لوکزامبورگ اختصاص داشت. با این حال، با توجه به پتانسیل های تجاری و اقتصادی دو کشور، افزایش مراودات ارزی بین ایران و لوگزامبورگ می‌تواند فرصت‌های جدیدی را برای هر دو کشور فراهم کند. برای این منظور، تلاش‌های بیشتری باید در جهت تسهیل و ترویج تجارت و سرمایه‌گذاری بین دو کشور انجام شود.

با صدور رای دیوان عالی کشور لوکزامبورگ، موانع قضایی جهت دسترسی به یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار از دارایی‌های ارزی بانک مرکزی جمهوری اسلامی در این کشور برطرف شد.

اموال و دارایی ارزی بانک مرکزی کشورمان نزد موسسه کلیر استریم لوکزامبورگ در سال ۲۰۲۰ با شکایت برخی اتباع آمریکایی توقیف شده بود که با اعتراض و پیگیری‌های حقوقی بانک مرکزی کشورمان در نهایت طی چند روز گذشته (۶ مهر ۱۴۰۲) دیوان عالی کشور لوکزامبورگ اعتراض و دلایل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران را مورد پذیرش قرار داد و رای قبلی دادگاه را نقض کرد.

شایان گفتن است با اقدامات و پیگیری‌های حقوقی بانک مرکزی در مقطع کنونی موانع قضایی جهت دسترسی به دارایی‌های ارزی این بانک در کشور اروپایی لوکزامبورگ به ارزش ۱.۷ میلیارد دلار بر طرف شده و این منابع هم اکنون در دسترس بانک مرکزی قرار گرفته است.

منبع: ایبنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • ناشناس

    خوش به حال آقا زاده های خارج نشین و ژن های برتر می شود .

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر