کارشناس بازار سهام در گفت و گو با تیترکوتاه عنوان کرد؛

تغییر استراتژی سهامداری بورس/ شاخص سازها را دنبال کنید

نوید سالک گفت: شرایط بازار طوری هست که کلیت نگاه فعالان بازار نسبت به تحولات منطقه‌ای (تنش و مشکلات نظامی که در خاورمیانه رخ داد) شرطی شده است.

تغییر استراتژی سهامداری بورس/ شاخص سازها را دنبال کنید

در بازار فرابورس شاهد کاهش ۵۱ واحدی در شاخص کل بودیم که منجر شد این شاخص در محدوده ۲۴ هزار و ۸۴۸ واحدی توقف کند. در این بازار نماد "فزر"با ۵ واحد، "آریا" با ۱۲ واحد و "غصینو" با ۸ واحد منفی از تاثیرگذارترین‌ها بر شاخص کل بودند. این اعداد و ارقام بیانگر اوضاع بد بازار سهام است.

 نوید سالک، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با تیتر کوتاه بیان کرد: شرایط بازار طوری هست که کلیت نگاه فعالان بازار نسبت به تحولات منطقه‌ای (تنش و مشکلات نظامی که در خاورمیانه رخ داد) شرطی شده است؛ بنابراین تا زمانی که این تنش‌ها تا حدودی بر طرف نشود بورس آغاز رشد را به خود نمی‌بیند. باوجوداینکه بازارهای موازی همچون ارز در روزهای اخیر رشد محدودی داشتند؛ اما بازار سرمایه و فعالین آن ترسی را با خود همراه دارند. از سوی دیگر ارزش معاملات پایین مزید بر علت و در واقع نشانه است که یعنی فعلاً در بازار سرمایه اتفاق خاصی رخ نداده است. معتقدم که باید فعالین پرتفوی خود را بررسی کنند و مقداری به سمت دارایی‌های کم‌ریسک حرکت کنند تا ریسک خود را کاهش دهند.  از جمله سهامی که سهم بیشتری از بورس دارند، در واقع ارزش بیشتری از ارزش بازار شامل حال آنها می‌شود و تأثیر بیشتری در شاخص دارند. چراکه به نظر می‌رسد نهادهای سیاست‌گذار هم در تلاش هستند که به هر نحوی از ریزش شاخص جلوگیری کنند. پس به دنبال صیانت از این سهام هستند؛ از سوی دیگر سرمایه‌گذاران می‌توانند در کوتاه‌مدت به صندوق‌های سرمایه‌گذاری یا صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت هم نیم‌نگاهی داشته باشند.

نوید

 

 سالک با اشاره به گزارش‌های شش‌ماهه تشریح کرد: دراین‌بین انتظار مثبتی هم می‌توان از گزارش‌های شش‌ماهه برخی شرکت‌ها داشت. در واقع این موارد هم می‌توانند عاملی برای صعود بازار باشند. بر خلاف اینکه بازار روز گذشته کمی مثبت شد؛ اما اوضاع خوبی را ندارد، نگران مشکلات منطقه است پس افراد به‌صورت موقت می‌توانند به‌جای ضرردهی به صندوق‌ها شیفت کنند تا سود روزشمار کم ریسکی داشته باشند و ریسک خود را پوشش دهند.

 این فعال بورسی در پایان گفت: برای بازار امروز نیز انتظار نمی‌رود اتفاق یا رویداد خاصی رخ دهد؛ چراکه خبری برای بهبود شرایط منتشر نشده است. از ابتدای هفته بازار حال و احوال خوبی نداشت و بر خلاف اینکه بازار کمی مثبت شد به نظر نمی‌رسد که شرایط بهتر شود.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت تیتر کوتاه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    پیشنهاد سردبیر