گلایه مردم از گرانی خدمات بانکی/ راه حل چیست؟
«با توجه به اینکه زمانی که یک فرایند در پروسه خدمات الکترونیکی قرار میگیرد، هزینه ناشی از خدمات با کاهش هزینه انسانی باید کاهش یابد، اما متاسفانه در دریافت تسهیلات، بانکها به بهانه هزینه خدمات و زیرساخت مبلغی معادل سود بانکی کل وام دریافت میکنند.
با توجه به اینکه اکثر فرایندهای بانکی در فرآیند خدمات الکترونیکی قرار میگیرد، هزینه ناشی از خدمات بانکی با کاهش هزینه انسانی باید کاهش یابد.
مردم در پویشی نوشتند: «با توجه به اینکه زمانی که یک فرایند در پروسه خدمات الکترونیکی قرار میگیرد، هزینه ناشی از خدمات با کاهش هزینه انسانی باید کاهش یابد، اما متاسفانه در دریافت تسهیلات، بانکها به بهانه هزینه خدمات و زیرساخت مبلغی معادل سود بانکی کل وام دریافت میکنند، برای مثال من برای یک وام ۳۰ میلیون تومانی از سایتی اقدام کردم، ۲۳ درصد سود سالانه به اضافه ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان دریافت کردهاند، که در مجموع معادل ۷ میلیون تومان برای وام ۳۰ میلیون تومانی با باز پرداخت یکساله و ماهیانه ۲ میلیون و ۸۲۲ هزار تومان میباشد، و سود آن بسیار بیشتر از نرخ اعلامی بانک مرکزی و بانکداری اسلامی است، خواهش میکنم با توجه به اینکه این مبالغ وام برای افراد کم بضاعت مورد استفاده قرار میگیرد، پیگیری لازم را بفرمایید تا همه از شرایط مناسب برای آن برخوردار شوند».
آخرین جدول کارمزد خدمات بانکی ارزی در مهر ۱۳۸۶ از سوی بانک مرکزی ابلاغ شد.
روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران طی بخشنامهای جدول کارمزد خدمات بانکی ارزی را به تمام بانکهای دولتی و خصوصی ابلاغ کرد.
وظیفة تعیین نرخ خدمات بانکی ارزی از سوی شورای پول و اعتبار به بانک مرکزی تفویض شده است که با هماهنگی نمایندگان ادارات بینالملل بانکهای عامل جدولی از حداکثر نرخهای قابل وصول برای خدمات بانکی ارزی تهیه و در کمیسیون اعتباری تصویب شد.
پس از ابلاغ بخشنامة مذکور بانک ها موظفند نرخ های مصوب را برای ارائه خدمات ارزی خود اخذ نمایند ؛ البته به منظور ایجاد رقابت با سایر بانک ها می توانند نرخ های کمتری را اعمال کنند. .
نظر شما