کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۲۳۶

هزینه‌های کفن و دفن سر به فلک کشید / امنیت غذایی مردم زیر تیغ قوانین جدید

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

هزینه‌های کفن و دفن سر به فلک کشید / امنیت غذایی مردم زیر تیغ قوانین جدید

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) در تاریخ ۱۹ مه ۲۰۲۴ ( ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • تعیین تکلیف اقتصاد جهان به‌دست این کشورها

اطلاعات مرتبط با تورم در سرتاسر گروه هفت (یک سازمان بین‌دولتی متشکل از کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، بریتانیا و ایالات متحده امریکا به اضافه اتحادیه اروپا)، بانک‌های مرکزی را برای تصمیم‌گیری‌های حیاتی در مورد نرخ بهره در ماه ژوئن آماده می‌کند، درست همانطور که آنها در ایتالیا برای بحث درباره وضعیت اقتصاد جهانی گرد هم می‌آیند. چند روز پس از اینکه داده‌های ایالات متحده نشان داد که رشد قیمت مصرف‌کننده کمتر از حد انتظار است، بریتانیا، کانادا و ژاپن همگی اعدادی را برای ماه آوریل منتشر خواهند کرد که احتمالاً در همان جهت پیش می‌روند.

  • حضور میلیاردر مشهور در جزایر بالی

ایلان ماسک روز یکشنبه وارد جزیره تفریحی بالی در اندونزی شد تا سرویس اینترنت ماهواره‌ای Starlink را در بزرگترین کشور مجمع الجزایر جهان راه‌اندازی کند. ماسک قرار است این سرویس را در کنار جوکو ویدودو، رئیس‌جمهور اندونزی در مراسمی اواخر یکشنبه در یک کلینیک بهداشت عمومی در دنپاسار، مرکز استان بالی، راه‌اندازی کند. لوهوت بینسار پاندجایتان، وزیر هماهنگ‌کننده دریانوردی و سرمایه‌گذاری اندونزی که از ماسک در فرودگاه استقبال کرد، گفت که ماسک همچنین توافقنامه‌ای را در مورد افزایش اتصال در بخش‌های بهداشت و آموزش کشور امضا خواهد کرد.

 

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • رقابت تنگاتنگ دو اقتصاد بزرگ جهان

چین به سرعت در حال تبدیل شدن به بزرگترین اقتصاد جهان در مقایسه با ایالات متحده است. با این حال، وقتی به بازارهای سهام آنها نگاه می‌کنیم، ایالات متحده بسیار جلوتر است. اگرچه اقتصاد چین از سال ۱۹۹۲ بسیار سریعتر از امریکا رشد کرده است، بازده بازار سهام ایالات متحده به طور قابل توجهی بالاتر بوده است. به لطف مقرراتی که بازارهای ایالات متحده را ایمن‌تر و جذاب‌تر می‌کرد، سهام ایالات متحده برای مدت طولانی در سرمایه‌گذاری جهانی در رتبه اول قرار داشتند. بر خلاف چین که به شدت به شرکت‌های دولتی متکی است، ایالات متحده برای رشد از شرکت‌های سهامی عام رونق می‌گیرد.

  • هزینه‌های کفن و دفن سر به فلک کشید

برخی از استان‌های کانادا در سال‌های اخیر شاهد افزایش اجساد غیرقانونی بوده‌اند و نزدیکان هزینه‌های تشییع جنازه را دلیل اصلی این موضوع عنوان کرده‌اند. این پدیده حداقل یک استان را بر آن داشته تا یک مکان جدید برای جمع آوری کمک‌های انسان دوستانه بسازد. تقاضا برای جمع آوری کمک‌های یادبود افزایش یافته است. طبق برآوردهای گروه تجاری صنعتی، هزینه کلی مراسم تدفین در کانادا در بالاترین سطح از حدود ۶۰۰۰ دلار در سال ۱۹۹۸ به حدود ۸۸۰۰ دلار افزایش یافته است. درک هویر، رئیس پزشکی قانونی استان گفت: در انتاریو، پرجمعیت‌ترین استان کانادا، تعداد اجساد بی‌اثر در سال ۲۰۲۳ از ۲۴۲ مورد در سال ۲۰۱۳ به ۱۱۸۳ نفر افزایش یافت.

 

روزنامه واشنگتن پست (The Washington Post) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • امنیت غذایی استرالیایی‌ها زیر تیغ قوانین جدید

استرالیایی‌ها در کالدونیای جدید (جزایر تحت تملک فرانسه) در حالی که منتظر خروج از جزیره اقیانوس آرام هستند، غذای خود را جیره بندی می‌کنند، جایی که شش نفر به دلیل ناآرامی‌های مداوم جان خود را از دست داده‌اند. دولت محلی گفت که آنها از جمله ۳۲۰۰ نفری هستند که در انتظار خروج یا ورود به قلمرو تحت حاکمیت فرانسه هستند زیرا پروازهای تجاری به دلیل ناآرامی هایی که در این هفته آغاز شد لغو شده است. این شورش‌ها ناشی از خشم مردم اصلی کاناک (بخشی از کالدونیا) است زیرا قانونگذاران در پاریس تغییری در قانون تصویب کردند که به ساکنان فرانسوی ساکن در کالدونیای جدید به مدت ۱۰ سال اجازه می‌دهد در انتخابات محلی رای دهند. رهبران محلی نگران هستند که این امر باعث تضعیف قدرت رای مردم کاناک شود.

  • پادرمیانی عربستان برای آتش بس جنگ اسرائیل و غزه

خبرگزاری دولتی عربستان سعودی روز یکشنبه گزارش داد، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید برای گفت‌وگو درباره یک توافق دوجانبه گسترده و جنگ اسرائیل در غزه، دیدار کردند. در این نشست در شهر ظهران عربستان "نسخه نیمه نهایی پیش نویس توافقنامه‌های راهبردی بین دو کشور که تقریباً در حال نهایی شدن است" بررسی شد. واشنگتن و ریاض در مورد تضمین‌های امنیتی ایالات متحده و کمک‌های هسته‌ای غیرنظامی به عنوان بخشی از یک توافق گسترده تر گفت‌وگو کردند.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها