کفگیر آمریکایی ها به ته دیگ خورد

​نوسانات نرخ تورم در امریکا طی ماه آوریل و کاهش هزینه‌کرد مصرف‌کننده سیگنال‌های متفاوتی را برای فدرال رزرو (بانک مرکزی امریکا) ارسال کرد که کاهش نرخ‌های بهره توسط این بانک در ماه سپتامبر را با ابهاماتی روبه‌رو می‌کند.

کفگیر آمریکایی ها به ته دیگ خورد

کاهش قدرت خرید مردم ممکن است به عوامل مختلفی از جمله افزایش قیمت‌ها، کاهش درآمدها، تورم، بیکاری، تحریم‌ها یا شرایط اقتصادی نامساعد دیگر باشد. وقتی توان خرید افراد کاهش پیدا می‌کند، افراد ممکن است کالاها و خدمات مورد نیازشان را نتوانند به راحتی خریداری کنند که می‌تواند تأثیرات منفی بر اقتصاد کلان داشته باشد.

نوسانات نرخ تورم در ماه آوریل و کاهش نرخ هزینه‌کرد مصرف‌کننده سیگنال‌های متفاوتی را برای فدرال رزرو (بانک مرکزی امریکا) ارسال کرد که کاهش نرخ‌های بهره توسط این بانک در ماه سپتامبر را با ابهاماتی روبه‌رو می‌کند.

داده‌ها حاکی از آن است که سرعت افزایش قیمت‌ها می‌تواند بیشتر از حد انتظار ادامه داشته باشد، اما همچنین این احتمال وجود دارد که هزینه‌کرد کم مصرف‌کننده مانع افزایش قیمت‌ها در ماه‌های آینده شود.

الیزابت رنتر، اقتصاددان ارشد در مؤسسه نردوالت NerdWallet، در این باره گفت: مردم برای مدتی تحت فشار بوده‌اند، و احتمالاً این موضوع کم کم نمایان خواهد شد.

وی در ادامه تأکید کرد که این کاهش هزینه کرد مصرف‌کننده محرکی برای کاهش تورم در ماه‌های آینده خواهد بود.

دفتر تحلیل اقتصادی وزارت بازرگانی امریکا روز جمعه اعلام کرد که شاخص قیمت مخارج مصرف شخصی (PCE) در ماه گذشته میلادی ۰.۳ درصد افزایش یافته که با رقم بازنگری نشده در ماه مارس برابر است.

بر اساس این گزارش، در ۱۲ ماه منتهی به آوریل، شاخص قیمت PCE پس از رشد با همان سرعت در ماه مارس، ۲.۷ درصد افزایش یافت.

اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز پیش‌بینی کرده بودند که رشد ماهانه این شاخص ۰.۳ درصد و سالانه آن ۲.۷ درصد خواهد بود.

شاخص قیمت PCE یکی از معیارهای تورمی است که از سوی بانک مرکزی ایالات متحده برای هدف ۲ درصدی خود دنبال می‌شود. رقم تورم ماهانه ۰.۲ درصد در طول زمان برای بازگرداندن تورم به این هدف مورد نیاز است.

داده‌های تجدید نظر شده درباره تولید ناخالص داخلی امریکا که روز پنجشنبه منتشر شد، نشان می‌دهد که هزینه‌های مصرف‌کننده در سه ماهه اول نسبت به سرعت ۳.۳ درصدی در دوره اکتبر تا دسامبر به ۲ درصد کاهش یافته است.

منبع: تسنیم
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها