اندیشکده گیت استون؛

روزهای سخت‌تری پیش روی فرانسه است

یک اتاق فکر غربی در مطلبی به شرایط بحرانی فرانسه اشاره می کند و می نویسد که مشکل فرانسه تنها به اصلاح قانون بازنشستگی محدود نمی شود بلکه بحران های مهم دیگری نیز پیش روی این کشور است.

روزهای سخت‌تری پیش روی فرانسه است

گزارش گروه بین المللی تیتر کوتاه از اندیشکده گیت استون: فرانسه بار دیگر در آستانه هرج و مرج قرار گرفته است. موضوع نارضایتی تصویب قانونی برای اصلاح نظام بازنشستگی است. سن قانونی بازنشستگی در فرانسه پیش از این 62 سال تعیین شده بود که قانون جدید آن را با 2 سال افزایش به 64 سال افزایش می دهد.

نه اعضای دولت و نه اقتصاد دانان در تلویزیون جرأت ندارند حقیقت را بیان کنند. سیستم بازنشستگی فرانسه در حال فروپاشی است. اصلاحاتی که به تازگی اتخاذ شده برای نجات آن کافی نخواهد بود و فقط اجازه می دهید کمی بیشتر به بقای خود ادامه دهد.

این سیستم سال‌هاست که ورشکست شده اما ورشکستگی آن در حال گسترده تر شدن است. سیستم بازنشستگی فرانسه تنها سیستمی نیست که در حال فروپاشی است. این کشور با بحران بسیار بزرگتری مواجه است. سیستم بیمه درمانی فرانسه، همچنین با توجه به دریافت مبالغ اجباری از حقوق شهروندان، باز هم در وضعیت وحشتناکی قرار دارد. در همین حال، قیمت مواد غذایی در سال 2022، چیزی حدود 14.5 درصد افزایش یافته است.

احزاب چپ میانه و راست میانه مرده اند. نه حزب تجمع ملی و نه دیگر احزاب این کشور، توان جمع آوری آرای کافی برای تشکیل اکثریت جایگزین را ندارند. فرانسه به بن بست سیاسی رسیده است و امکان رفع انسداد آن در هیچ کجا دیده نمی شود.

روزنامه فیگارو در مطلبی می نویسد که یک اصلاح ساده، فرانسه را وارد یک بحران جدی کرده است که به موجب آن همه چیز متزلزل شده است. شرایط بد بسیار عمیق تری در حال ظهور است. این است وضعیت کشوری که گرفتار انحطاط شده است.

انتهای پیام/

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها